Kanafileet ja riisi uunissa, kuinka paljon ja mitä laitatte nesteeksi
On kilo broilerin fileitä, menevät uunivuokaan kevyen ruskistuksen jälkeen noin 4 riisidesin kanssa. Eri ohjeissa on ihan miten sattuu nuo nestemäärät, miten itse teette hyvää yhden vuoan ruokaa?
400g tomaattimurskaa, kermaa (en tiedä vielä kuinka paljon ja missä vaiheessa), lihalientä ja eiliseltä ruoanlaitolta jääneet kookosmaidon jämät.
Mitä laitteisitte noista vai laittaisitteko kaikkea? Desimäärät? Kiitos!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kana on aika sitkeää. Tarvitsee sen kolme tuntia että tulee mureaa.
Broileri tulee nopeammin.
Eikä kanaa edes kannata tehdä uunissa, vaan vain keittää sen kolme tuntia. Joskus olen kokeillut tuon uunikanan ja päätin, että ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda currya ja kanalientä.
Täysin turhia marinoidun broilerin kanssa. Marinadista valuu makuaineita ihan tarpeeksi riisiin, joten vesi riittää aivan hyvin. Tietysti yrttejä voi laittaa, jos haluaa marinadin lisäksi jotakin muuta makumaailmaa.
No aika vaisuksi maku jää ilman noita. Kukin tavallaan. Itse laitan vielä noiden lisäksi lorauksen soijaa, mustapippuria ja jotain chilikastiketta tabasco tms.
Lämmin kiitos teille jotka anoitte vinkkejä kun kyselin kanasuikaleista. Toki netti on ohjeita pullollaan, mutta monessa tarvitaan hurja määrä eri aineosia. Lisäksi olen aika tumpelo keittiössä joten ruokien suhteen mielikuvitukseni ja tietotaitoni on kehnoa. Opettelen kyllä mielelläni.
Etsi resepti "Pilahvi", niin alat olla jäljillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda currya ja kanalientä.
Täysin turhia marinoidun broilerin kanssa. Marinadista valuu makuaineita ihan tarpeeksi riisiin, joten vesi riittää aivan hyvin. Tietysti yrttejä voi laittaa, jos haluaa marinadin lisäksi jotakin muuta makumaailmaa.
En tykkää siitä marinadista ja jos ostan marinoitua broileria koitan välttää sen käyttöä . Eli maustan uudelleen ja se löllö neste menee pois.
1 osa riisiä
2 osaa vettä+ pari liemikuutiota