"Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Itäkeskuksen metroasemalla - Nuorisojoukko uhkasi poikaa puukolla."
"Neljän hengen nuorisojoukko ryösti 14-vuotiaalta pojalta merkkikengät suoraan jalasta Itäkeskuksen metroasemalla Helsingissä torstaina illalla.
Neljän noin 1518-vuotiaan nuoren miehen joukkio kerääntyi 14-vuotiaan pojan ympärille ja pakotti puukolla uhaten pojan riisumaan merkkikenkänsä jalasta.
Pojalle sanottiin, että hänen pitää riisua merkkikengät ja antaa pois tai häntä puukotetaan."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html
Rikkaus&Voimavara ?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Avainsana "nuorisojoukko".
Jutussa sanotaan, että "Epäillyt tallentuivat valvontakameroiden kuviin, mutta heitä ei torstaina myöhäisiltaan mennessä oltu löydetty.". Miksi tätä kuvaa ei sitten näytetä kiinni saamisen helpottamiseksi?
Koska ongelmien lisäämiseksi tulee tehdä näin. Jos maahan muutto-ongelmista voisi puhua avoimesti kaikkia osapuoli kuunnellen ongelmat vähenisivät. Miksi näin ei sitten tehdä? Kuten vauvapalstallakaan ei saa puhua enää maahan muutosta ilman, että muuttaa kirjainten paikkaa tai kirjoittaa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusen toimet alkaa näkyä, ei aikaakaan kun hölmölän rikkaat joutuu siirtymään asumaan muurien ja kaltereiden taakse, kun köyhäkansa ottaa kadut hallintaansa.
Pitäisikö näille m-porukoille jakaa enemmän rahaa sun mielestä?
Pitää jotta ryöstely loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin vetäny lättyyn noita jätkiä.
Et olisi. Neekeriapinalauman edessä sulla menee paska housuun.
Nyrkkeily, raskassarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä rikolliset vanhempieneen voisi karkoittaa maasta.
He ovat suomalaisia. Ehkä sinun on parasta lähteä maasta jos pelottaa.
He ovat ihan yhtä suomalaisia kuin minä olen kiinalainen.
Et vaan mahdu enää Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä rikolliset vanhempieneen voisi karkoittaa maasta.
He ovat ihan yhtä suomalaisia kuin minä olen kiinalainen.
Et vaan mahdu enää Suomeen.
Mutta roadmaneja mahtuu loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeily, raskassarja.
Jatka fantasiaasi. Et tajua minkä kanssa olet tekemisissä. Saat vaan puukosta.
Turha itkeä rasismia kun itse perseilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeily, raskassarja.
Kaksi neljästä tipahtaa muutamassa sekunnissa, loput kaksi lähtevät pakoon, luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pennuille mitään merkkireleitä nykyään kannata ostaa. Kaikki vain Prismasta ja muista marketeista, niin ei joudu ryöstetyksi.
Saman ohjeen annat naisille, ettei pidä pukeutumisellaan ainakaan antaa aihetta ahdisteluun/rais kaukseen?
Np sanoisin näin, että yksin humalassa yöllä, ei ainakaan minarissa ja narutopissa kannata mihin tahansa taksiin nousta, eikä hortoilla Kaisaniemen puistossa. Meinaan, jos ei halua saada patukkaa kuivana kakkoseen.
Väkivalta ei silti ole uhrin vika, ikinä. Voit itsekin saada vaikka sairaskohtauksen ja olla tajuton, mutta ilmeisesti sut saa silloin pahoinpidellä koska mitä lähdit himasta ollenkaan. Jokaisella on oikeus vaeltaa läpi Kaisaniemen puiston klo 3 aamulla, kellään ei ole oikeutta tulla siihen häiriköimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeily, raskassarja.
Kaksi neljästä tipahtaa muutamassa sekunnissa, loput kaksi lähtevät pakoon, luulisin.
Loput 10 lyö sua puukolla. Pysy siellä Tuupovaarassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa sanotaan, että "Epäillyt tallentuivat valvontakameroiden kuviin, mutta heitä ei torstaina myöhäisiltaan mennessä oltu löydetty.". Miksi tätä kuvaa ei sitten näytetä kiinni saamisen helpottamiseksi?
Koska ongelmien lisäämiseksi tulee tehdä näin. Jos maahan muutto-ongelmista voisi puhua avoimesti kaikkia osapuoli kuunnellen ongelmat vähenisivät. Miksi näin ei sitten tehdä? Kuten vauvapalstallakaan ei saa puhua enää maahan muutosta ilman, että muuttaa kirjainten paikkaa tai kirjoittaa väärin.
Tässä on mietittävää. Avoimuus ja tasa-arvo ovat yksipuolista ja oikea keskustelu ja ajatustenvaihto puuttuu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pennuille mitään merkkireleitä nykyään kannata ostaa. Kaikki vain Prismasta ja muista marketeista, niin ei joudu ryöstetyksi.
Saman ohjeen annat naisille, ettei pidä pukeutumisellaan ainakaan antaa aihetta ahdisteluun/rais kaukseen?
Np sanoisin näin, että yksin humalassa yöllä, ei ainakaan minarissa ja narutopissa kannata mihin tahansa taksiin nousta, eikä hortoilla Kaisaniemen puistossa. Meinaan, jos ei halua saada patukkaa kuivana kakkoseen.
Väkivalta ei silti ole uhrin vika, ikinä. Voit itsekin saada vaikka sairaskohtauksen ja olla tajuton, mutta ilmeisesti sut saa silloin pahoinpidellä koska mitä lähdit himasta ollenkaan. Jokaisella on oikeus vaeltaa läpi Kaisaniemen puiston klo 3 aamulla, kellään ei ole oikeutta tulla siihen häiriköimään.
Ei kukaan ole väittänyt, että saa pahoinpidellä. Itsesuojeluvaisto on sallittua, ja jos haluaa välttää rikoksen uhriksi joutumista, voi välttää tiettyjä asioita, eikä olla jääräpää ja väkisin tehdä riskialttiita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta ei silti ole uhrin vika, ikinä. Voit itsekin saada vaikka sairaskohtauksen ja olla tajuton, mutta ilmeisesti sut saa silloin pahoinpidellä koska mitä lähdit himasta ollenkaan. Jokaisella on oikeus vaeltaa läpi Kaisaniemen puiston klo 3 aamulla, kellään ei ole oikeutta tulla siih
Tervetuloa 2020-luvun Suomeen. Täällä ei naiset ole enää turvassa, joten ei sitä verta nenästään tarvitse itse ehdoin tahdoin kaivaa. Toki saat ottaa riskin, mutta älä sitten tule sanomaan, ettet voinut edes kuvitella, että huonostihan siinä käy.
Nämä tällaiset rikokset vaan lisääntyy koska ensinnäkään tekijöitä ei koskaan muka saada kiinni ja jos joskus joku satuttaisiinkin saamaan, niin mitään rangaistusta eivät koskaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on mietittävää. Avoimuus ja tasa-arvo ovat yksipuolista ja oikea keskustelu ja ajatustenvaihto puuttuu täysin.
Voit jutella yhtä hyvin keskenäsi. Apinalau
Koska tilanne on päästetty tähän pisteeseen. Mikäli avoimuus ja tasa-arvo olisivat olleet oikeasti etusijalla alusta asti, niin ongelmia olisi vähemmän.
Itse en menisi yksin Kaisaniemen puistoon klo 3 yöllä. Ei siellä oikeuksien perään kukaan kysy.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset rikokset vaan lisääntyy koska ensinnäkään tekijöitä ei koskaan muka saada kiinni ja jos joskus joku satuttaisiinkin saamaan, niin mitään rangaistusta eivät koskaan saa.
Ja jos joku yrittää tiukemmin puuttua tai edes puhua asiasta, alkaa välitön persuttelu ja rassettelu. Tämä on nykytilanne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on enää myöhäistä tehdä mitään. Ongelmat on nyt täällä pysyvästi. Kannattaa muuttaa itse pois jos pelkää.
Paitsi ei Ruotsiin, koska siellä sama ongelma on vielä pidemmällä.