Mitä käyttöä olisi tyhjille suolakurkkupurkeille kansineen?
Isoja lasipurkkeja, 1-2 l? Niitä kertynyt paljon.
Kommentit (58)
Tee kynttilälyhtyjä parvekkeelle tai terassille, nyt on sesonki! Maalaa valkoisella tussilla tai maalilla nätit kuviot tai kierrä narua koristeeksi.
Hyviä led -kynttilöiden ja valosarjojen lyhtyjä vaikkapa ulos. Eivät kastu ja paksu lasi heijastaa valoa hyvin. Voi maalata erivärisiksi ja ohuella rautalangalla tehdä ripustettavia lyhtyjä.
Ja jos taskun pohjalla pyörii pikkuhiluja, niin kolikkopurkki tai jokin oma Säästöpankki, kiroilupurkki eli jokaisesta kirosanasta laitetaan vaikka euro. Ja kahvipurkiksi hyvä, koska on tiiviimpi kuin tavalliset huonokuntoiset purnukat.
Laita Annetaan-ilmoitus kierrätysryhmään, Toriin tms. Menevät tarvitseville hyötykäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ostat valmiita säilöntä mauste pusseja ja avomaan kurkkuja viipaloit ja säilöt. Punajjuuria samoin kuumennat uunissa vähän aikaa niitä purkkeja. Omena hilloa keitä omenoita.
Hilloxiin ei tarvitse olla avomaankurkkua, lavakurkku käy oikein hyvin. Kurkkuja voi siis säilöä läpi vuoden. Punajuurille on oma säilöntäaineensa ja siihen käy paremmin keitetyt punajuuret.
Jos et keksi muuta, niin niissä voi säilyttää kolikoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi uusavuttomuus! Parhaimpana satoaikana vielä kyselee...
Esimerkiksi minulla ei ole rivitalopihalla mitään satoa tuottavaa kasvia.
Voi taukki. Ne ovat satoaikana kaupassa halvimmillaan ja parhaimmillaan eli maukkaampia kuin muulloin.
Vierailija kirjoitti:
Kuse niihin.
niin minäkin oletin, että ap luultavasti säästää myös oman kusensa, kun se säästää tyhjät purkitkin
Pyhille hengeille asunnoiksi,kansi oveksi
Vajaiksi jääneet peltiset säilykepurkit voi tyhjentää lasipurkkiin, taitaa olla peräti virallisen tahon ohje.
Kuunnelkaa Filttiketjua! T. Vaasa.
Minkä merkkisiä suolakurkkuja sulla on ollut? Itse olen nähnyt kaupoissa viime aikoina vain Felixin, eikä se purkki edes ole järin suuri. Muut kurkut ovat yleensä kaikkia muunlaisia kuin suolakurkkuja, ainakin isommat purkit. Tekisi mieli välillä vaihtaa merkkiä.
Maalaat värikkäillä väreillä kuultavaksi ja sitten tuikku sinne ja ulos pimeään. On muuten nättiä.
Minä tein eilen uutta hapankaalia kahteen isoon purkkiin
Vierailija kirjoitti:
Laita kunnolla kiinni, jos et ole mies niin pyydä miestä laittamaan ja jätä purkit jonnekin missä liikkuu naisia. Sitten katselet pusikosta kun yrittävät saada purkkeja auki siinä onnistumatta.
Höh, kukahan niitä purkkeja pääasiassa kotona availee. Btw, toi sun läppä ois ollu edes kohtalainen, jos oisit kirjottanu:Sitten katselet pusikosta, kun alkavat pesemään purkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi uusavuttomuus! Parhaimpana satoaikana vielä kyselee...
Esimerkiksi minulla ei ole rivitalopihalla mitään satoa tuottavaa kasvia.
Torilta ja puutarhatilalta et osaa ostaa? Laitoin kasvimaalle kurkkua kasvamaan mutta tuli huono sato ja siksi piti ostaa kurkut. Mutta ilman kurkkuja en voi olla koska itse maustaa ne paremmin kuin jotkut marketin halpiskurkut.
Lyö sellaisella päähän lähintä rygqää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kierrätys toimi kohdallasi?
Mitä sä niitä säilöt hullu.
Ootko jurrissa?
Koitapas rauhoittua vähän.
Kesällä kirppispöytään, "maalaisromanttinen maljakko kesäjuhliin" 1€