HSL:n pyöräparkki, jota ei voi käyttää
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010702514.html
Uusi pyöräparkki ammottaa tyhjyyttään Helsingissä
"Helsingin sydämeen Rautatieaseman raiteiden alle rakennettu uusi pyöräparkki kumisee tyhjyyttään.
Uutuuttaan kiiltelevä pyöräparkki avattiin 1. heinäkuuta Kaisantunnelin yhteyteen. Parkissa on tilaa 900 pyörälle, mutta alkuviikosta hallissa on vain muutamakymmenen pyörää.
Uuteen parkkihalliin pääsee vain HSL:n fyysistä matkakorttia näyttämällä, vaikka moni on siirtynyt käyttämään älypuhelinsovelluksesta ostettavaa julkisen liikenteen lippua."
HSL: Busseissa ei voi maksaa sen paremmin kuin rahalla kuin maksukorteillakaan, mutta pyöräparkkin ei pääse edes HSL:n matkakortilla. Miten meni niin kuin omasta mielestä?
Kommentit (31)
Aloittaja väitti, ettei pääse sisään matkakortilla: "HSL: Busseissa ei voi maksaa sen paremmin kuin rahalla kuin maksukorteillakaan, mutta pyöräparkkin ei pääse edes HSL:n matkakortilla. Miten meni niin kuin omasta mielestä?" Mutta kun sillä matkakortilla nimenomaan pääsee, ja aika monella se vielä onkin, ei tietenkään kaikilla enää. Hesari ja näemmän sen sisarlehti nyt on pitänyt kovaa meteliä tuosta sovelluksen käyttöönoton viivästymisestä. En nyt ihan ymmärrä, että jos tarvii tuota parkkia, niin miksei sitten hanki korttia. Palvelupiste on lähellä. Jos ei taas tarvitse akuutisti, niin se sovellusmahdollisuuskin tulee.
Itse olen ajanut tuosta monesti ohi, viimeksi tiistaina, mutta en vielä ole pysäköinyt sinne. Mutta aikaisempi kirjoittaja kyllä antoi hyvän idean, että sinne voisi uskaltaa jättää koko päiväksi pyörän, jos menee päiväreissulle junalla. Yleensä en ole halunnut jättää pyörää keskustaan niin pitkäksi aikaa varkauden / ilkivalllan pelossa, vaikka hyvät lukot onkin. Lauantaina olen menossa Tallinnaan ja sama juttu - valitettavasti tuosta on aika pitkä kävelymatka vielä Länsisataman perukoille, joten sama sitten lähteä julkisella kodin läheltä asti. Muuten tuollainen 11-12 km matka olisi yhtä nopea mennä fillarilla (tosin hiki tulee), koska julkisilla tulee vaihtoa ja odottelua.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja väitti, ettei pääse sisään matkakortilla: "HSL: Busseissa ei voi maksaa sen paremmin kuin rahalla kuin maksukorteillakaan, mutta pyöräparkkin ei pääse edes HSL:n matkakortilla. Miten meni niin kuin omasta mielestä?" Mutta kun sillä matkakortilla nimenomaan pääsee, ja aika monella se vielä onkin, ei tietenkään kaikilla enää. Hesari ja näemmän sen sisarlehti nyt on pitänyt kovaa meteliä tuosta sovelluksen käyttöönoton viivästymisestä. En nyt ihan ymmärrä, että jos tarvii tuota parkkia, niin miksei sitten hanki korttia. Palvelupiste on lähellä. Jos ei taas tarvitse akuutisti, niin se sovellusmahdollisuuskin tulee.
Itse olen ajanut tuosta monesti ohi, viimeksi tiistaina, mutta en vielä ole pysäköinyt sinne. Mutta aikaisempi kirjoittaja kyllä antoi hyvän idean, että sinne voisi uskaltaa jättää koko päiväksi pyörän, jos menee päiväreissulle junalla. Yleensä en ole halunnut jättää pyörää keskustaan niin pitkäksi aik
Suurin osa ei nimenomaan mene pyörällä pitkiä matkoja kun joutuu sen jälkeen olemaan hikisenä jossain palaverissa, tapaamisessa tai vaikka junassa. Matkatavaroista puhumattakaan.
Töihinpyöräilevät käy yleensä suihkussa työpaikallaan ennen töiden aloittamista. Ainakin ne joita minä olen tavannut jotka tekee töitä konttoreissa.
Helsingin pyöräilykiima välillä ihmetyttää. Älyttömiä kaksikerroksisia pyöräparkkitelineitä seisoo käyttämättömänä joka juna-asemalla ja ties missä. Idioottimaisia yksisuuntaisia pyöräteitä paikoissa missä niitä ei tarvita.
Meen pyörällä töihin koska säästän lipussa. Meillä.ei kyl suihkua töissä ole2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - maailman toimivin kaupunki
Vai miten se menikään?
Paska kaupunki,ei edes palkkojaan pysty maksamaan,säälittävää.
Kokkari Vartiainen tuhoaa Helsingin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nimenomaan mene pyörällä pitkiä matkoja kun joutuu sen jälkeen olemaan hikisenä jossain palaverissa, tapaamisessa tai vaikka junassa. Matkatavaroista puhumattakaan.
Töihinpyöräilevät käy yleensä suihkussa työpaikallaan ennen töiden aloittamista. Ainakin ne joita minä olen tavannut jotka tekee töitä konttoreissa.
No eihän tuonne suurin osa helsinkiläisistä mahtuisikaan pyöräänsä pysäköimään, paikkoja on sentään alle tuhat :). Osa taas liikkuu fillarilla mielellään.
Itsekin käyn töissä suihkussa, mutta ajattelin tuota siis ihan vapaa-ajan matkustukseen, jolla siis on ongelmana turvallisen pysäköinnin puute yleensä. Eli siis voisin lauantaina mennä fillarilla laivalle, vaikka vähän hiki tulisikin, mutta en uskalla jättää fillaria satamaan koko päiväksi, vaikka onkin kaksi eri lukkoa tarvittaessa käytössä. Ja tuokin on parkki on tätä ajatellen väärässä paikkaa, mutta junareissulla pidän mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - maailman toimivin kaupunki
Vai miten se menikään?
Paska kaupunki,ei edes palkkojaan pysty maksamaan,säälittävää.
Kokkari Vartiainen tuhoaa Helsingin.
Vartiaisen piiska ei ole tarpeeksi monihaarainen kaitsimaan helsingin läskivuoreksi paisunutta punatanttakoneistoa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa toimimatonta höpsötystä kuin kavennettu espa, Meikun baana, homepuukerrostalot, nastaton lönkka, puistikko-Kaivokatu jne. Riittää jo.
Homepuukerrostalot?
Homehan on jalo kasvi, eräänlainen hyasintti.
Helsingissä pitää olla iloinen kaikesta mikä kasvaa.
HELLsinki on todistanut paskuutensa.
Tässä toinen neronleimais.
https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2024/10/hsl-kortin-nettilataus-s…
Vierailija kirjoitti:
Laita kommari tekemään ja tee itse perässä.
Missä kohtaa HSL OY:ssä niitä kommareita on? HSL-lautakunnassa on Kokoomusenemmistö.
Veikjaan, ettei asia taaskaan edes koske maalaista Mersu-persu-bensalenkkaria.
Tuo on varmaan oikea käyttömäärätarve sille kouralliselle ihmisiä, jotka asuvat Rautatieaseman eteläpuolella, käyvät töissä jossain radan varrella ja haluavat pyöräillä osan työmatkastaan.