Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et hallitse yhdyssanoja vielä aikuisenakaan?

Vierailija
19.09.2024 |

Mikä on tekosyysi?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia häiritsee sinua?

Vierailija
2/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdy ssano ja? Mitä neon?

Hai stavit tu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikiinnosta

Vierailija
4/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä AP:ltakaan onnistuvan

Vierailija
5/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä? Oppimisvaikeudet?

Vierailija
6/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa en varmaan pidä asiaa riittävän tärkeänä jotta jaksaisin nähdä vaivaa yhdyssanojen opettelemiseen. Toisaalta en edes tiedä, osaanko vai en. En erikseen mieti asiaa, ja kirjoitan kuten itsestäni oikealta kuulostaa. Jos menee väärin, niin mitä sitten? Kunhan asia tulee ymmärretyksi, niin en näe suurempaa ongelmaa. 

Vierailija
7/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen luku- ja kirjoitustaidoton VKK-apukoululainen. Siitä minulle kokoajan vittuillaan.

Vierailija
8/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen perus suomalainen

Vierailija
9/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta sinä ap voisit kokea ylemmyyttä yhdyssana hurmiossasi korjatessasi yhdyssanavirheitä, joiden ohitse ja ylitse et pääse. Niin sinäkin tunnet olevasi taitava, osaava ja tarvitttu.

Vierailija
10/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus tuttava, joka päätti, että tuollainen asia ei ole _tärkeä_. Tätä asian epätärkeyttä hän sitten vuosia korosti suoltamalla somessa kaikki julkaisunsa erotellen jokaisen yhdyssanan. Aika karua settiä noin muuten normaalilta, lukion käyneeltä keski-ikäiseltä. Nykyisin olen silloin tällöin vilkaisseena huomannut hänen hieman hillinneen tätä evankeliuminsa julistusta.

Vierailija
11/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia häiritsee sinua?

Idioottien suhteellisen määrän kasvu on merkki siitä, että jokin on pahasti  pielessä.

Tollous sattuu fiksun aivoihin. Tollohan ei itse sitä edes huomaa (kts. Dunning & Kruger)

Vierailija
12/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten mikä?

Aloitus on täysin virheetön.

Vierailija
13/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hallitse käsitteitä, ajatteluni on yksin kertaista

Vierailija
14/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy onnistuvan, mutta sinä et osaa edes peruskielioppia.

Vierailija
15/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta sinä ap voisit kokea ylemmyyttä yhdyssana hurmiossasi korjatessasi yhdyssanavirheitä, joiden ohitse ja ylitse et pääse. Niin sinäkin tunnet olevasi taitava, osaava ja tarvitttu.

Yhdyssanahurmio kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
16/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma selitykseni on huono autocorrect ja oma huolimattomuus korjata sitä.

Vierailija
17/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun välillä tarkistamaan sanan itsestäänselvä, mutta sen voi kirjoittaa joko yhteen tai kahtena eri sanana, itsestään selvä.

Kaikki muut yhdyssanat hallitsen ja osaan, tuon kohdalla on jostain syystä musta aukko!

Tällä palstalla ehkä yleisin yhdyssanavirhe on kirjoittaa yhteen "kokoaika", kun pitää olla erikseen koko aika. Tämä lähinnä genetiivimuodossa "kokoajan" (oikein on vain koko ajan).

Vierailija
18/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus tuttava, joka päätti, että tuollainen asia ei ole _tärkeä_. Tätä asian epätärkeyttä hän sitten vuosia korosti suoltamalla somessa kaikki julkaisunsa erotellen jokaisen yhdyssanan. Aika karua settiä noin muuten normaalilta, lukion käyneeltä keski-ikäiseltä. Nykyisin olen silloin tällöin vilkaisseena huomannut hänen hieman hillinneen tätä evankeliuminsa julistusta.

Omien kykyjen rajallisuuden kohtaaminen on vaikeaa. Voi hyväksyä että kyvyt loppuivat, tehdä enemmän töitä oppiakseen tai teeskennellä että tekee virheitä tarkoituksella protestina asioille joita ei oppinut.

Vierailija
19/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se johtuu nykyään osittain siitä että lukemista pidetään vanhanaikaisena, junttina... kun nyt on äänikirjat muotia ja paljon helpompaa on katsoa jotain sarjaa. Jo parikymmentä vuotta sitten huomasi että varsinkin pojilla/nuorilla miehillä on ihan järkyttävän huono käsiala ja lisäksi kaikki kielioppiin vähänkään liittyvä hakusessa. 

Vierailija
20/51 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun välillä tarkistamaan sanan itsestäänselvä, mutta sen voi kirjoittaa joko yhteen tai kahtena eri sanana, itsestään selvä.

Kaikki muut yhdyssanat hallitsen ja osaan, tuon kohdalla on jostain syystä musta aukko!

Tällä palstalla ehkä yleisin yhdyssanavirhe on kirjoittaa yhteen "kokoaika", kun pitää olla erikseen koko aika. Tämä lähinnä genetiivimuodossa "kokoajan" (oikein on vain koko ajan).

Tämä yleisyys johtuu vain yhdestä aktiivisesta luku- ja kirjoitustaidottomasta VKK-apukoululaisesta, joka suoltaa paskaansa kymmeniin turhiin Venäjää lipoviin viesteihin joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi