Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAATUSKAT ma-su

12.02.2007 |

Taas peräänkuulutetaan lokamaatuskoja...missä työ ootte? Kävin muuten uteliaisuuttani odotuspuolella lukemassa ja sieltähän löytyi muutamia nimimerkkejä jotka kirjoittelivat pinossa ennen hajoamista. Uutta siis pukkaa... Itellä taas tänään vauvakuume-päivä, huomenna taas varmaan toisin.

Aamupäivä taas oltiin ulkosalla ja nyt poikaa yritän nukuttaa, tai siis hän hommailee tuossa pinniksessä ja minä surprise surprise koneella. Olen huomannut että poju nukahtaa päikkäreille kutakuinkin 5h siitä kun on aamulla herännyt, turha yrittää edes aiemmin sillä ei onnistu.

Unohdin eilen vastata tähän parisuhde-gallupiin että onko kahdenkeskistä aikaa miten: no meillä ei juurikaan. Samoilla linjoilla menee kuin Pähkiksellä että ne muutama tunti iltaisin kun poika nukkuu menee telkkarin ääressä. Meillä ei myöskään ole juuri minkään sortin hoitoapua joten mihis meet...

Te jotka teette itse lapselle ruokaa (meillä hyvin pitkälti purkkiruoalla mennään) niin PLEASE kertokaa mulle jotain helppoja ruokavinkkejä. Mä stressaan sitä kun poju syö purkkiruokaa ja kotiruokaa pitäisi antaa mutten osaa hänelle tehdä. Ja kovin kokkareistä ruokaa ei huoli, joten help me reseptien kanssa!

Juu ei tuo poju nyt tee muuta kuin itke joten täytyy mennä lohduttamaan!

Aurinkoista viikonalkua!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kyseli sitä mpr rokotteesta niin me saatiin se tossa joulu-tammikuussa kun osallistuttiin rokotetutkimukseen niin saatiin mmrv rokote eli mpr+vesirokkorokote. Saatiin se kahtena annoksena niin meille ei oikeestaan tullu mitään oireita, yks ihme kuumeilta oli 38.5 mutta se meni ohi ja aamulla oli jo ihan normaali lämpö. Pari sellasta rajua raivari päivää oli jota ei ole aijemmin ollu eikä niin pahoja ole enää sen jälkeen ollu mutta toki tuo kraivelit aina välillä edelleen jostain saa, mutta sanoisin että vähällä selvittiin.

T.silja

Vierailija
22/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valmistaudun pian töihin lähtöön, mutta en malttanut olla kurkkaamatta.. Ja voi ihmeitä ihania jälleen!

ONNEA SILJA!! Miten nuo vauvauutiset kerta toisensa jälkeen tuntuukin niiiiiin mahtavilta! Lisää!!? ;)

En ehdi nyt tän kummemmin viipyä, joten päivänjatkoja kaikille!

Pähkis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloins teillä on pikkukakkosen laskettu aika? Anteeksi uteliaisuuteni. Kun itelläkin enemmän ja enemmän vaivaa tuo vauvakuume...

Vierailija
24/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi upeeta ja mahtavaa!!! Silja-vanha veijari, niinhän vain puhuit ukkokullan ympäri ja aikas piankin vielä..Wautsi ja Onnea ja tarrasukkia matkaan..Onkos se elokuun vaavi vai kuin?

Pähkis hei, aletaankos pitää semmosta lokamaatuskojen veikkaustoimistoo; vedonlyöntiprossat kohdalleen, kuka seuraavaksi plussaa? Saattas olla Romin kertoin kohta aikas matala, hihhih.

Meillä tää tautitilanne on aika epävakaa: Eilen olin töissä, ja ukkelin piti sinne jo kesken soitella, että voiko laittaa uutta suppoa, kun kuume nousi taas illalla nopsaan ja yökin meni silleen " romimaisesti" juu, ei paljon tarvinnut nukkua, ja tänään oon ollut aivan silmittömän väsynyt..Sitten kun vielä menkat on tulossa, niin olo on jokseenkin agressiivinen:O(. Tänään putosi lautanenkin kädestä( juu, se putosi-en heittänyt, vaikka oisi sopinut tilanteeseen sekin) ja se meni niin tuhannen pi***n palasiksi, että jo itku pääsi sitä sotkua siivotessa. Päiväuniakaan Milo ei nukkuis mitenkään, ja jotenkin " kaivelee" suutaan koko ajan, ja tuttiakin ottaa pois, ja haroo, kuin ois jotain vikaa suussa: liekö vielä hampaitakin tulossa tähän hätään? En jaksa alkaa vaklaamaan sitä nyt, kun muutenkin on niin kärttyinen äijä ja sen mutsi varsinkin.

Siis treffeille juu, ja ilman muuta, kuhan tautitilanne helpottaa..Mutta mä oisin sitten taas heti viimeistään puoli kympiltä mieluusti tällipaikalla, kun sitten alkaa jo aamu-tirsat ja ekojen koululaisten nouto puolen päivän jälkeen..Että kuis sitten suu pannaan, kun muut aamu-uniset ei ehikään, niin tars vissiin ootella kevättä, jos meilläkin jää nuo aamutirsat pois(jota en kylläkään toivo!). Miettikää te viisaammat nämä hommat, niin katson sitten, kuin meille passaa..

Nyt on sitten tanssit tanssittu, ja on kyllä aika vanha olo, kun muut tekee plussia pikkukakkosista, ja meikä tanssii esikon kanssa valssia wanhojen tansseissa.. Ihanat tanssut oli; neidot kuin morsiamia ja poijat komeita.

Ei jaksa enempiä tähän hätään, nukkumatti jo kummasti kuiskuttaa korvaan, joten toivon totisesti, että ensi yönä saisin nukkua ees 4 tuntia putkeen..

kauniita unia, ja palataan taas huomenissa linjoille!

Truide ja Milo-mörrimöykky

Vierailija
25/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep elokuun lopussa 30.8 on laskettu aika mutta epäilen että ultrassa siirtyy syyskuun puolelle tai sitten muuten vaan venyy, Jessekin syntyi 5 päivää yli lasketun ajan, eihän ne kaikki synnytykset mene saman kaavan mukaan mutta epäilen että yli menee tämäkin.

Untakin näin tossa yks yö että poika saatiin, iso jötkäle oli mutta muuten niin saman näköinen kun Jesse.

Mitähän mun muuta piti tulla kommentoimaan, on nyt vaan tuo oma napa niin tärkeä että vallan unohtuu muut :(

Parin viikon sisällä miehen siskokin saa esikoisensa, sitä jännitetään että koska ja kumpi. Tähän miehen sukuun kun on syntynyt vaan poikia ja poikaa veikkaan miehen siskollekkin mutta mutta.... ei voi tietää.

No joo ehkä on parempi mennä nukkumaan, tossa alkuillasta olin niin reporanka että hyvä etten seisalteen nukahtanu ja nyt taas tässä illan aikana jostain poweria sain että en malta taas mennä nukkumaan. Mutta eiköhän se uni tule jos vaan menen sänkyyn joten

kauniita unosia.

T.Silja

Vierailija
26/31 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidistä on tullu yökyöpeli! Se heräs TAAS keskellä yötä, joskus kahden kieppeillä varmaan, eikä meinannu millään nukahtaa uudestaan.

Mä ajattelin, omasta mielestäni fiksusti ja loogisesti, että en anna sille velliä, kun on tähänkin asti pärjännyt aamuun asti syömättä (paitsi toissayönä). Mun mielestä ei parane totuttaa tuohon yötarjoiluun enää tässä vaiheessa.

No, sitten roikuin jonkun aikaa sen sängyn vieressä ja tyttö rauhoittukin siihen. Menin takas nukkumaan, mut hetken päästä neito taas huuteli. Ja jumankeuta! Ennen kuin mä ehdin kissaa sanoa, niin äijä pomppas tikkana ylös ja paineli vellinlaittoon! Mä koitin sille kuiskia, että älä laita kun ei sillä taida olla nälkä vaan joku muu nyt vaivaa.. ja v**ut! Siinähän meinas kehkeytyä oikeen riita kun tosta miehestä paljastuu toisinaan se " mestarikasvattaja" , joka ei todellisuudessa ymmärrä hölkäsen pöläystä mistään!

Että pisti vihaksi. Aamulla nousin sängystä vasta kun ukko oli häipynyt duuniin, ei just huvittanu katella sitä hapannaamaa.. grrr!

Että tämmöstä perjantaipäivää täältä! Mites muilla on lähteny homma rullaamaan? Tulkaas kertomaan jotain positiivista, esim. niitä plussauutisia..?! Mun on mentävä nyt hiljentämään yks kiljukaula, joten se on moi!

Pähkis :/

Vierailija
27/31 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas minäkin ilmoittautumaan elävien maatuskojen joukkoon ;)

Alkaa tuo väsymys jo vähän hellittää, niin jaksaa typyn päikkäreiden aikaan vähän muutakin tehdä kuin pötköttää oikosena tossa sohvalla...

Eilen oli neuvola masun kanssa ja kyllä huvitti meidän typyn panikointi äipän puolesta! Verenpainemittari oli aivan kauhee, sitä piti heti yrittää repiä irti äipän kädestä. Hemoglobiinin ottokin säikäytti ja kaiken huippuna tää sydänäänten kuuntelu. Pimu sai sellaset itkuhepulit siinä lattialla, et piti nostaa äipän viereen pötköttää ja siitä se sit tyytyväisenä katteli ja kuunteli... Voi toista pientä kun ei oikein ymmärtäny miks äitiä pitää noin " ronkkia" . Ehkä se ei ens kerralla oo enää niin kauheeta...

Sitte gallupeihin.

Meidän tyttö kävelee ja melkein jo juoksee.

Puhetta ei oo, muutama hassu sana vain.

Syö aika usein itse, mutta lusikka/haarukka tuppaa jäädä käyttämättä ja vain sormin tungetaan sitä ruokaa suuhun.

Potalla käydään istumassa, mutta ei sinne koskaan mitään tuu... Typy sanoo kakka sit ku kakat on jo vaipassa ja haluaa sit vasta mennä istahtamaan potalle vain noustakseen hetken päästä ylös ja osottaa tyhjää pottaa ja toistaa taas että kakka! Jos ehtii kesken kakan pistää potalle, typy suuttuu ja pihtaa niin kauan ku potalla istutetaan ja kakkaa loppuun sit uuteen vaippaan... että näin meillä...

Vaatteet on 86 ja talvikengät 22, tosin tuntuu jo aika nafteilta villasukan kanssa.

Miehen ja mun laatuaika tuppaa kans jäämään tohon töllän tuijotteluun tytön nukahdettua. Tosin viime lauantaina käytiin leffassa kun pimu meni mummille hoitoon! Olipas ihanaa pitkästä aikaa!

Sitte lyöpi taas nuppi täysin tyhjää loppu kysymysten kanssa. Kyllhän niitä varmaan vielä oli, mut en muista kuollaksenikaan...

Treffeille voisin osallistua vallan hyvin jos päivä vaan sopii. Meillä on vaan tuo naapurin tyttö ain välist hoidos, joten en ihan millon vaa pääsekään... Ja mein typy herää yleensä vast yheksältä, joten ennen 10 on meille aivan liian aikasin... Mut ihan niinku Truuttakin sano, ni sopikaa te viisaammat ja me katotaan sit päästäänkö vaiko eikö! Sehän on niin yksinkertaista! :)

Nyt tuo yks huutelee jo sängystä, et kait se on pakko hakee pois! Hitsi kun ei sille maistu nuo yli tunnin unet...!

Mut yritän palailla hieman useammin astialle jotta ette vallan unohda meikäläistä! :)

-Sanja, typy ja papu-

Vierailija
28/31 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkäseen tulin nostamaan ja kertomaan viimosen sairaskertomuksen: Pakko oli luovuttaa ja viedä Milo tänään päivystykseen, kun suu kävi ilmeisesti aivan hirveän araksi ja kurkistaessani sinne, näytti kielessä olevan rakkuloita..Aattelin aluksi ihan vihoissani, etten voi mennä Lastenklinikalle, kun siellä saa oottaa viikon ja saa kaupan päälle vielä noro- ja rotaviruksen sekä umpisuolentulehduksen..no joo.. Olipa pojulla virusperäinen suutulehdus(kas kun ei suu-ja sorkkatauti!), ja siihen ei oo muuta kuin särkylääkitystä..Sai kuiteskin jo siellä Pronaxenia ja kun kotiin tultiin, oli aivan eri mies matkassa; söi ihan simona, ja sitten ilostutti siskoaan niin innolla tanssimalla, että tietysti kaatus ja huulesta veri lensi..Tää on just tätä.. Mutta nyt poju uinuu, ja tää toivoo, että vihdoinkin viiden huonon yön jälkeen saisin nukuttua vaikka sen 4 tuntia putkeen..Pitäkää pliis peukkuja!!!

<huomenna uusia kuulumisia..

Hyvät yöt!

T

Vierailija
29/31 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt mullakin kirjoittelut todella vähälle, nyt kun talosta löytyy myös tänään tasan 1vk täyttävä tyttö, tarkemmin ottaen ihan kohta- viime viikon lauantaina klo 22.22 syntyi pikkukakkosemme :)

Esikoinen on ottanut tulokkaan hyvin vastaan vaikka välistä saa katsoa ettei kovin kovakouraisesti kohtelisi ;) Vauvaksi sanoo ja välillä tulee myös sisko kun pikkusiskoksi sitä olen puhutellut. Uusi tilanne ja ihan hyvin on mennyt, odotin että Jennan yöunet menee hulinaksi mutta samalla lailla alkaa nukkumaan ja nukkuu aamuun kuin ennenkin- eikä vauvakaan herää kuin kerran yössä syömään.

Galluppeja oli jotain, kun muistaisin..

Ainakin tuosta kävelystä, meillä kävellään nyt kovasti taaperokärryn kanssa ja seistään mutta ei se rohkeus vaan riitä vielä itsenäiseen kävelyyn.. Mutta ei kyllä ole kaukana enää!

Sanoja tulee paljon, kaikki ymmärrettäviä ja selkeitä, muutamia usean sanan pötköjäkin. Harvemmin jotain ' siansaksaa' myös jota ei voi ymmärtää :)

Miehen kans kaksinkeskistä aikaa oli ennen vauvan tuloa kivasti aina iltaisin mutta nyt vauvan tulon myötä hieman vähemmin kun iltatissittelyssä menee parikin tuntia. On kuitenkin paljon halukkaita hoitajia, tarkoitus olisi juhlistaa joku päivä merkkipäivää ruokailun merkeissä.

Vaatteet on kokoa 80-86 ja kengät kokoa 21, alkavat olla kyllä melko napakat kohta.. Mielenkiinnolla odottelen 1,5v neuvolaa että mitkä on tytön mitat.

Pottaillaan säännöllisesti ja muutamat kakat ja pissit sinne on saatukin. En kuitenkaan vielä ole ottanut stressiä opettamisesta, saa pysyä ' vauvana' vielä :) Hampaita oon alkanut harjaileen ahkerasti, onnistuu pikkuisen tahnaköntin kanssa huomattavasti helpommin kuin pelkän veden kanssa.

Muuta ei nyt tule mieleen, joten menenpäs sohvaperunoitumaan kun tytötkin nukkuu. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

-Henna ja tytöt-

Vierailija
30/31 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi PALJON ONNEA Hennalle tuoreen perheenjäsenen johdosta!

Me kävimme pojun kanssa Haltialan laskiaisriehassa, oli paljon porukkaa ja laskiaispulla maistui myös pojalle. Just tultiin kotiin ja on isäntäkin herännyt (oli viihteellä eilen).

Tänään on meillä tilauspizza-päivä, ei jaksa ruveta ruoanlaittoon ja taitaa miehelle tänään maistua juuri pizza. Itse en muista milloin viimeksi syönyt...nam.

Vai on Truidella ollut ' romimaisia' öitä...meillä nyt maitojen välit rauhoittuneet mutta edelleen syö siis pari kertaa yössä maitoa. Alkaa jo vähän stressata että pitäisi saada ne loppumaan, mutta toisaalta kun kaverilla on vielä nesteenpoistolääkitys niin se sitten varmaan myös pissattaa ja janottaa....Mutta jossain vaiheessa on luovuttava kyllä yömaidosta.

Juu nyt ei muuta kuin kivaa laskiaissunnuntaita, nyt pojalle lunchia ja sitten saa isäntä ja poju mennä päikkäreille. Ja mä saan jatkaa Anna Wahlgrenin Lapsikirjan lukemista.

Heihei!

Vierailija
31/31 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle hurjasti Onnea pikkutypystä, ja paljon jaksuja!

Viime yönä sain nukuttua, no joo, just sen 4 tuntia, mitä toivoinkin, mutta huomattavasti parannusta edellisiin öihin! Lääkettä piti antaa kyllä viiden maissa, mutta aamulla nukuttiin ysiin asti ja päikkäritkin kesti vanhaan malliin parit tunnit, joten ehkäpä oireet helpottaa, hope so.

Romssukka; mä oon kanssa lukenut joskus vuonna kivi sen Lapsikirjan, ja aika mielenkiintoinen opus kyllä..Osa " tiedosta" kannattanee suodattaa ihan suosiolla, mutta paljon on ihan maalaisjärkeäkin piristävästi mukana..Ettei kaiken lapsen kasvatukseen liittyvän tartte olla niin kauheen kireetä ja vaikeeta..

Laskiaista ei oo vietetty, kun aattelin että tiistaina sitten teen ihan itse hernarin, ja pyöräytän pullukat:O). En vielä oikeen jaksa alottaa mitään projektia, kun tämä univelka on verottanut tämän tädin voimia..Justiinsa mietin, kuinka mun kaveri jaksaa kesällä, kun saa yllätysvauvansa 41-vuotiaana, ja sekin on aina ollut hyvin paljon unta vaativaa tyyppiä..Ei käy kateeksi, ei, vaikka vaavat niin suloisia onkin, mutta tässä iässä ne valvomiset kyllä käy ihan tosissaan kunnon päälle.

Tein äsken jälkkäriksi appelsiinirahkaa, ja oikein yllätyin itsekin, kuinka se näytti niin hienolta ja maistuikin aikas hyvälle:O). Kaitpa sitä vanhakin koira oppii uusia juttuja.

No juu, hauskaa sunnuntain jatkoa

Truide