Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMAATUSKAT ma-su

12.02.2007 |

Taas peräänkuulutetaan lokamaatuskoja...missä työ ootte? Kävin muuten uteliaisuuttani odotuspuolella lukemassa ja sieltähän löytyi muutamia nimimerkkejä jotka kirjoittelivat pinossa ennen hajoamista. Uutta siis pukkaa... Itellä taas tänään vauvakuume-päivä, huomenna taas varmaan toisin.

Aamupäivä taas oltiin ulkosalla ja nyt poikaa yritän nukuttaa, tai siis hän hommailee tuossa pinniksessä ja minä surprise surprise koneella. Olen huomannut että poju nukahtaa päikkäreille kutakuinkin 5h siitä kun on aamulla herännyt, turha yrittää edes aiemmin sillä ei onnistu.

Unohdin eilen vastata tähän parisuhde-gallupiin että onko kahdenkeskistä aikaa miten: no meillä ei juurikaan. Samoilla linjoilla menee kuin Pähkiksellä että ne muutama tunti iltaisin kun poika nukkuu menee telkkarin ääressä. Meillä ei myöskään ole juuri minkään sortin hoitoapua joten mihis meet...

Te jotka teette itse lapselle ruokaa (meillä hyvin pitkälti purkkiruoalla mennään) niin PLEASE kertokaa mulle jotain helppoja ruokavinkkejä. Mä stressaan sitä kun poju syö purkkiruokaa ja kotiruokaa pitäisi antaa mutten osaa hänelle tehdä. Ja kovin kokkareistä ruokaa ei huoli, joten help me reseptien kanssa!

Juu ei tuo poju nyt tee muuta kuin itke joten täytyy mennä lohduttamaan!

Aurinkoista viikonalkua!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa minäkin gallupeihin, kun neiti nukkuu vielä päikkäreitä, kolmas tunti unta menossa.

VAATEKOKO: Meillä käytetään 86 vaatteita, talvikenkien koko on 22.

KAHDENKESKINEN AIKA MIEHEN KANSSA: Koetamme ottaa kahdenkeskistä aikaa kerran kuukaudessa. Ylihuomenna ystävänpäivänä olemme menossa Poets of the Fallin konserttiin Sellosaliin ja sen jälkeen käymään drinksuilla jossakin. Mummi hoitaa neitiä meillä kotona. Meillä ei oikein ketään muuta ole hoitajaksi kuin mummi ja onneksi viihtyvät erinomaisesti neidin kanssa yhdessä.

UNELMA-ATERIA: Alkuruoaksi kermaista kantarellikeittoa, pippuripihvi valkosipuliperunoilla ja jälkiruoaksi juustoja tai tuoreita mansikoita kermavaahdon kanssa, nam!

Muillekin vuoro kirjoitella, hopi hopi pinoutumaan!

Terkuin

Lauranäiti

Vierailija
2/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen rauhallista toissa. Taitaa olla tyynta myrskyn edella...

Vastailen muutamaan galluppiin/kyssariin. PARISUHDEAJASTA: eipa ole paljoa aikaa. Tai siis ei ollenkaan. Iltaisin tyton nukkumaan mentya muutama tunti jaksetaan olla hereilla, mutta silloinkin oikeestaan hoidetaan kotiasioita tai istutaan telkun edessa. Lisaksi mies tulee toisinaan toista tosi myohaan ja joutuu joskus viikonloppuisinkin kaymaan toissa niin siina se sitten onkin. Mutta toisaalta esim lauantaina istuttiin poydan aaressa ja tytto touhusi omiaan. Hyvin pystyttiin juttelemaan ja nautittiin viinia ja juustoja. Eli kylla sita parisuhdeaikaa loytyy sittenkin, se on vaan vahan erilaista ku ennen.

RUUISTA: me annetaan tytolle ihan samaa ruokaa ku syodaan ite. Tehdaan vaan vahasuolaista. Esim spagetit, uunikalat, wokit kaikki menee, pidetaan vaan huolta ettei tule liikaa suolaa. Mutta purkkiruokaa menee taallakin enemman ku kotiruokaa.

VAATEKOKO: oo... paikallisessa koossa 2 vuotias, 86 varmaan Suomessa

Romi mainitsi tuon vauvakuumeen: kuten ehka ootte huomanneet niin tama syksy ja talven alku on ollu meille aika rankkaa aikaa ja jokin aika sitten manailinkin, etta ainoaksi jaa tama tytto. Nyt kun ehka noin kuukauden paivat menny taas paremmin niin oon jopa hetkittain miettiny, etta ehkapa sittenkin. Ennen lasta ajattelin, etta lapsia haluan kolme ehka jopa nelja. Itsellani on kolme sisarusta ja he ovat minulle erittain laheisia ja tarkeita. Haluan, etta meidan tytto kokee saman. Eli ehka tosiaan pienta vauvakuumetta on havaittavissa...Ei kyllakaan viela, mutta ehka parin vuoden paasta.

Tasta on varmaan puhuttu jo monta kertaa, mutta mites teilla sujuu hampaiden pesu. Meilla meni aluksi hyvin, mutta nyt tullut stoppi. Haluaa vaan itse harjata ja heti kun tartun harjaan alkaa huuto. Ehka se ajan myota...

Hyvaa alkanutta viikkoa!

BT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti asiaan: RUUASTA, meillä menee ihan tavallinen kotiruoka. En oo tehny enää tytölle omaa satsia, vaan syö samaa kuin muutkin. Joskus joudun muussaamaan sille annoksen, jos on liian isoja paloja, mutta muuten ei saa mitään erityiskohtelua.

Pakkasessa taitaa olla vielä joku rasia " vauvaruokaa" , oisko kana-vihannes-kastiketta, eli pakastevihanneksia ja kanafilettä keitettynä ja sauvasekoittimella soseutettuna. Siihen lisukkeeksi riisiä, perunaa tai bataattia. Lihahan voi olla muutakin (possua, nautaa, jauhelihaa, kalkkunaa) ja vihanneksia vaihdellen saa eri makuja. Mausteeksi esim. currya, kurkumaa, yrttejä, valkosipulia..

Keittämällä on tosi helppo tehdä noita soosseja, kaikki ainekset vaan kattilaan kiehumaan ja sitten soseeksi. So simple!

HAMMASPESUSTA Meilläkin tyttö haluais " harjata" itse. Olen yrittänyt pysyä lujana, eli harjalla ei leikitä, sitä ei pureskella jne, mutta huutohan siitä monesti meinaa tulla.

Ja nyt, vauvakuumeilijat, huomio! Isommat sisarukset on tässäkin asiassa luojan lykky! Ne kun on hammaspesulla samaan aikaan, niin pätkä keskittyy seuraamaan niiden tekemisiä, eikä huomaakaan kun omat hampaat on jo harjattu! :)

Nytpä en muuten ehdikään enempiä turista, on lähdettävä kauppaan ja sit tyttö päikkäreille ja meikä ruuanlaittoon ja ja ja... Illaksi vielä töihin. Truidehan sen sanoi, että onneks ens viikko on hiihtolomaa lapsilla, niin ei tarvii itsekään heti aamusta sännätä joka suuntaan. :)

Heipat nyt sitten!

Pähkis :)

Vierailija
4/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Bt:kin kävit kuulumisia kertomassa!

Hampaidenpesu meillä sujuu siis ihan hyvin, mutta mutta, yhtäkkiä onkin poitsu alkanut nielemään sen huuhteluveden, ja samalla tietty nielee hammastahnankin, joten en oikeen tiedä, liekö kovin terveellistä..Kokeilepa BT niin, että annat beibille oman harjan käteen samalla kun pesette hampaita, niin ehkä innostuu siitä, ja ei hoksaakaan, että tuli huijatuksi ja saatte hampaat pestyä.(tarkoitan siis, että tytön oman hammasharjan, jos vaikka ostaisit ylimääräisen ihan hänen " käyttöään" varten, kun olen kuullut, että tykkäävät itsekin muka pestä..). Ahaa, kuulostaapa siltä, että jokunen maatuska alkaa pikkuhiljaa kuumeilemaan jo siihen malliin, että saadaan lisää plussa-uutisia, hienoa!

Siis tautisen tiistain toivotus johtuu siitä, että Milo oksensi viime yönä pariin otteeseen ja oli aivan tulisen kuuma..Muutama tunti meni pilkkiessä yöllä, mutta annoin n.tunti sitten vähän appelsiinimehua " suolattuna" ja pienen rahkavälipalan, ja ihan on toistaiseksi pysyneet ainakin sisällä..Meijän nelonen oli jo eilen pois koulusta, kun oli aamulla tosi kalpea, vähän lämpöä ja valitti huonoa oloa, muttei ole kuitenkaan oksennellut...vielä. Voi kun ei vain saataisi mitään pahaa tautia...

Romi, mä kanssa oon käynyt siellä kuumeilupuolella lukemassa(kuten melkein joka puolella, heh) ja hokasin kans muutaman semmosen tutunoloisen nimen, jotka taisivat olla siinä ekassa " ennen riitaa" -lokalaisten pinossa..

Kiitos muuten teipin-irrotus-vinkistä, tulen kokeilemaan, jahka motivoidun tarpeeksi..Onneksi menkat alkamassa, niin saa taas vähän puhtia siivoukseenkin:O).

Ja niistä kotiruuista; jos tarttee olla " sileetä" ruokaa, niin eikös jotkut kasvissosekeitot ois aika nopsia ja hyviä kokeilla? Perunamuusi ja jauhelihakastike, kalakeittokin on hyvää, kun kala on siinä sen verran pehmeetä, että saa senkin haarukalla aikas pehmeäksi..ootkos kokeillut karkeampia ruokia niin, että annat vain syödä sormin poitsun itse? Milo tykkää kovasti vaikka wokista, kun saa napsia sormin lautaselta

..Ei nyt tietysti oo ehkä tapakasvatuksellisesti kaikkien mieleen, mutten usko, että syö lopun ikäänsä sormin, vaikka nyt saakin niin tehdä:O). (Tämä puhelu oli siis lähinnä Romille tarkoitettu, jos ihmetytti!)

Harmittaa, kun oli tarkoitus mennä tänään treffaamaan kaveriani ja hänen tyttöstään Itikseen, ja tietysti nyt sitten iski tuo tauti-pahalainen. Ja mullakin kun on niin harvoin mitään suunnitelmia, blaah. Ikeassa aattelin lähteä muuten piipahtamaan joku päivä, vaikken sieltä oikeestaan mitään tartte, mutta voihan tuota piipahtaa..

Taidan viedä tuon velikullan pötköttämään, ja mennä itsekin torkuille, niin jaksaa iltapäivällä jotain kotihommiakin puuhastella.

Pysykäähän pimatsut terveinä, ja käykää linjoille, joohan?

Truutta ja Milo

Vierailija
5/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kokeillut keitettyä kalaa, lihaa ym...joten en osaa. Kertookaapas vielä tarkemmin miten se tehdään. Heitetään tavara kiehuvaan veteen ja milloin se on kypsää...? Sorry nää tyhmät kysymykset, mutta kun en ole pullantuoksuista äitityyppiä ja se pätee siis myös ruoanlaittoon.

Voi Miloa, toivottavasti ei ylly ihan oksutaudiksi asti se viimeöinen. Liian tuoreessa muistissa vielä meidän pojan viimekesäinen oksu/rippetauti.

Kiva kuulla BT:stä! Missäs toinen ulkomaanmamma luuraa?

-Oletteko antaneet lapsillenne kuivattuja banaanilastuja, entäs sitä uutta mansikkavettä?

-Juoko kaikkien lapsoset jo tavallista maitoa? Meillä on kokeiltu nyt pari viikkoa Hylaa korvikkeen sekaan, raakana ei uppoa. Ehkä se suolisto ei ole vieläkään valmis ra' alle maidolle.

Musta tuntuu että meillä tullaan kaikessa pari kuukautta muita jäljessä, ei pitäisi stressata asiasta mutta kyllä välillä huomaan stressaavani.

Hampaiden pesusta...meillä se harja on kans omatoimisesti suussa ja milloin oikein päin milloin väärin päin. Yleensä kyllä harjaan ne vielä sen jälkeen kun kaveri on itse mukamas harjannut. Mutta lempipuuhaa se ei ole.

Nyt taitaa jollain pöksyt haista, got to go!

Vierailija
6/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romi, tässä yksi helppo ohje alkajaisiksi, siitä voi sitten itse soveltaa erilaisia makuja:

-100-200g broilerin filettä (myös marinoitu käy)

-½-1pss Pomodoro rosso-pakastevihanneksia (tomaatti-porkkana-ym.-namisekoitus!)

-jos broileri on maustamatonta, mausteeksi käy curry tai kurkuma, voit myös käyttää esim. puolikkaan kasvisliemikuution

1) pilko liha pieniksi kuutioiksi -> kattilaan

2) laita vettä aika reilusti (ainakin 5-6dl) ja anna kiehua 10-15min.

3) lisää pakastevihannekset ja anna kiehua vielä toiset 10-15min.

4) soseuta sauvasekoittimella

5) voit lisätä sekaan vielä esim. tuoretta basilikaa silputtuna

6) tarjoa riisin ja/tai bataatin kanssa

-jos soseesta tulee kovin paksua, lisää vettä tarpeen mukaan, kokeilemalla opit kuinka paljon vettä täytyy olla

-kalaa voit tehdä samalla tyylillä, tosin kypsyy nopeammin ja sen saa varmaan soseeksi vaikka haarukalla (mausteeksi tilliä, sitruunaa, ripaus suolaa..)

-jos et ole varma mausta tai kypsyydestä, maista ensin itse

-hyvää ruokahalua!

toivottelee " ei kovin pullantuoksuinen äiti itsekään" ja joka tarjoaa lapsilleen tänään kaupan kinkkukiusausta eli

Vierailija
7/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ruoka-asiaan Romille, että kalahan voi olla esim. pakasteseitä tai vaikka lohta. Osta pieni pyrstöpala (ei niin ruotoinen) lohifilettä ja laita siitä sipulin kera kiehumaan miedosti suolalla maustettuun veteen.

Ei tarvitse 10min kauempaa kypsyä, sitten muussaat haarukalla, heität sekaan tilliä ja sitruunamehua, ehkä myös ripaus sokeria. Luxusversioon kuuluu loraus kermaa, mutta maitokin (tai vesi) käy nesteeksi. Tarjoa keitettyjen pottujen kanssa, NAM!

Vierailija
8/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täytyy mennä ruokakauppaan ostamaan tarvikkeita ja kokeilla tehdä heti huomenna. Voiko niitä pakastaa myös? Ettei tarttis joka päivä tehdä annoksia. Kuinka kauan voi pitää pakkasessa? Voiko jauhelihaakin keittää?

Truidelle myös, joitain sapuskoja herra syö sormin, muttei hän saa niistä kyllä kokonaista ruoka-annosta aikaiseksi.

Mä oon ihan pihalla näistä omatekoisista ruoista. Helppoahan se on ollut purkkiruokaa käyttää, mutta jos nyt ensalkuun saisi annettua yhden omatekoisen ruoan päivässä niin hyvä niin.

Lisää ruokavinkkejä/reseptejä otan vastaan...nyt kun pääsin vauhtiin, vihkokin tuossa vieressä odottaa täyttymistä.

Tänkjuu!

Vierailija
9/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäytymään saapuu myös tää..

Viime viikko oltiin sielä etelässä ja reissu meni loistavasti. ja sopiva viikkokin oli kun täällä oli se -30:) Lämmintä oli ja ihanan helppoa kun ei tuota vaateshouta ollu.

Nyt oon ollu sitte töissä kans päivisin että jotenki jääny vähemmälle tää koneella istuskelu.. ennemmin laittaa aivot narikkaan ja makaa sohvalla tai sängyssä.. niin siis ku pojan saa nukkumaan;)

En muista nyt nuita galluppeja ollenkaan..?

Meillä ei vieläkään kävellä.

Ruokaa poika syö sekä kaupan valmista että kotona laitettua, miten nyt sattuu olemaan.. meillä ei niin säännöllisiä itellä oo nuo ruoka-ajat, ja välillä ei oo ruokaa ehkä ollenkaan aikuisille.. silloin annan purkista. Joo, kyllä pitäis skarpata ja alkaa laittaan, mutta plaah..

Kirjoista tykkää poika vieläkin valtavasti ja jaksaa kuunnella pitkänkin n.30s kirjan alusta loppuun(tietty kuvakirjan, ei 30 sivua pelkkää tekstiä), myös osaa osoittaa lähes " kaikki" ruumiin osat ja tavarat kun kysytään... missä silmä..?korva..?jalka..? jne..

Itsenäistä leikkiä hirmu vähä, melkeenpä ite pitää istua lattialla ja olla mukana niin suostuu leikkimään, muuten roikkuu kimpusa tai tekee pahuutta.

Saunassa käydään kerran viikossa ja tykkää valtavasti touhusta..tahtois vaan että vettä heiteltäs kokoajan lisää kiukaalle;)

Pottailua ei oo treenattu juurikaan..

syö sormin itse, lusikalla syönti edelleen tauolla..

Tutit on tosi tärkeitä vieläkin.

Sanoja tulee n.20-30..toiset oikein, toiset sinneppäin;)

Gallupiksi heitän: Mitenkäs muiden n1v4kk naperot, mitä teillä tehdään/ei tehdä?

Vierailija
10/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti ei ota loppuakseen; oksentelua ei ollut sen koommin, mutta kuume nousi taas taivaisiin illalla, ja yölläkin jouduin suppoa laittamaan..Ripulia ei toistaiseksi oo, mutta köntsä haiskahtaa aivan järjettömän pahalle..(ja nämä oireet siis Milosta, ei minusta..).

Kiva kuulla Hellistäkin, en muistanutkaan että olitte nyt siellä auringossa..

Meillä siis kävellään ja juostaan, ei puhuta, ei pottailla, ei syödä itse.Autot on parasta kaikista ja pallot:O). Tutit ja se rätti valtavan tärkeitä. Piilosta leikkii isompien kanssa, tai isommat menee piiloon, ja Milo etsii..Hauskaa tuntuu olevan kaikilla...

Rompsukka; meillä on yksi suosikkiruuista jauhelihakeitto! Sekin on hyvin helppo; Vettä kattilaan, kuori ja pilko potut ja heitä veteen.Kun vesi kiehuu, pari lihaliemi- tai kasvisliemi-kuutiota sekaan.Ruskista jauheliha ja mausta. Nakkaa soppaan keittojuurespussi tai babyporkkanat tmv. ja keitä muutama minuutti. Viimeseksi sitten valmiiseen keittoon jauheliha sekaan ja anna muhia hetken..Nam, hyvää, helppoa, edullista ja nopeaa!

Voi perssius; tuo lapsi teki jotain mun kännylle, ja meinasin jo pelästyä, ettei toimi, vaan olikin osannut sammuttaa sen..

Nyt taas toi kauhea lemu yltää silmiin asti, ja alkaa jo kirvelemään, joten vaipanvaihtoon..MOIKKA!

Truide ja Milo-kakkiainen

Vierailija
11/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva että Hellillä ja seurueella oli kiva reissu!

PÄHKIS Onnistuin saamaan kanaruoasta tosi mauttoman ja kuivan. Pitikö se kanan keitinvesi säilyttää? Soseuttaa siinä vedessä? Voi vitsinpillit mä oon ihan onneton tässä hommassa, tuskin poju saa sitä kuivaa muonaa nieltyä.

TRUIDE joo mä ajattelinkin että jauhelihakeitto voisi olla hyvä kokeilla kans, voihan sitä vaikka vähän soseuttaa jos ei muuten uppoa ne isot esim perunapalat. Meillä kun ei vielä ymmäretä hampaiden virkaa.

Hammasasiasta tulikin mieleen...soitin eilen ja halusin varata hammastarkastukseen ajan itselleni, mutta tässä meidän lähellä ei ollut yhtään vapaata aikaa koko keväälle. No herättyäni taas tänään julmettuun hedariin (puren hampaita öisin ja lujaa) päätin soittaa uudestaan ja kysellä aikaa. Selitin tän hammaspurennan ja siitä johtuvat hampaiden halkeamiset sekä hedarit. Tarjosi aikaa Hiekkaharjusta...mä olin vaan että ootko tosissas. A ei ole autoa, B poika pitäisi ottaa mukaan eikä se varmaan miellytä hammaslääkäriä. No kas kas, löytyikin sitten aika kahden kuukauden päähän tuosta omasta hoitolasta. Ja saan ehkä vietyä pojan hoitoon puoleksi tunniksi jos en äitiä saa hoitamaan.

Juu mutta nyt pojan housut pitää vaihtaa, siellä haissut jo tovin. Ja PÄHKIS tuu jeesaan mua tässä ruoka-asiassa vielä pliide!

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE (nettiystäviähän ainaskin ollaan)!

Vierailija
12/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Rompsu, sähän oot tehny meidän ukkokullan version siitä soseesta! Annoin kerran miehelle mielestäni täydelliset ohjeet miten ruoka saatetaan valmiiksi (olin siis itse laittanut kaikki jo kiehumaan), mutta kuinkas kävikään.. Mä en ymmärrä miten se oli saanut edes sen ruokaklöntin irti sauvasekoittimesta! Oli tyttö kuulemma vähän kakonut syödessään, hihhih.. ;)

Joo, siis vettä saa olla reilusti, koska sose jotenkin " imee" sitä nestettä. Ja ihan sitä keitinvettä oon käyttänyt. Jos sose ei maistu miltään, niin sitten vaan lisää mausteita! Kyllä tän ikäisille voi laittaa mun mielestä jo vähän suolaakin. Onhan sitä kotiruoassa muutenkin jonkin verran, vaikka mä tosin yritän ihan terveydellisistä syistä välttää liian suolan käyttöä.

Tänään meinaan tehdä lihasoppaa ja tyttö syö sitä myös. Kun antaa lihan kypsyä niin pehmeeksi, että se " sulaa suussa" , niin siitä on helppo laittaa annos tuolle harvahampaisellekin. Tsemppiä Romi, kyllä se siitä! :)

Sitten päivän muihin aiheisiin:

Meillä kävellään, puhutaan muutamia sanoja, rakastetaan tuttia, tykätään kuunnella musiikkia ja tanssia, sekä leikkiä isompien sisarusten kanssa vaikka piilosta.

Meillä EI syödä itse, ei pottailla (ainakaan " tosissaan" ), ei piitata kielloista, ei ole lempparilelua tai rättiä, eikä jakseta keskittyä kirjoihin.

Tuosta itse syömisestä tuli semmonen juttu mieleen, että pitäis varmaan antaa tytön kohta harjoitella, kun syksyllä on tarhaan meno ja sit vois olla hyvä jo osata syödä itse. Mä vähän suunnittelin, että pidän viimeistään kesällä pätkälle semmosen intensiivikurssin, eli tyttö nakuna syömään ja siitä sitten suoraan suihkuun! :) Yritän näin siis minimoida pyykin määrän, kun sitä on muutenki niin paljon.

Jeps. Meillä kämppä hiljeni hetki sitten, joten nyt jos koskaan on luettava Hesari. Don' t worry, I' ll be back!

Vierailija
13/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..piti tietty toivottamani kaikille

HASSUNHAUSKAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!

P

Vierailija
14/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika söi puolet annoksestaan ja sitten stop. Eli siis vielä yksi kysymys, soseutanko siis siihen keitinveteen (etten kaada vettä pois)?

Kyllä tuo heppu taas pyörii tuossa sängyssään eikä malta millään nukahtaa päikkäreille. Vieraitakin olisi tulossa 1430.

Viime yö oli suorastaan luxusyö, poika nukahti 20.40 ja nukkui 05 asti jolloin joi maidon ja jatkoi 08 asti. Mä haluan näitä lisää!

- Jokos muut olette varailleet 1.5v neuvolaa? Mä varasin ja sain maaliskuun loppuun. Ei poju silloin vielä ole täyttänyt mutta ei se niin tarkkaa ole. Hieman se MPR-rokote mietityttää että kuinka vahvoja oireita siitä saattaa tulla. Kuka oli jo saanut sen? Millaisia oireita?

Juu nyt lyö tyhjää, palaamisiin!

Vierailija
15/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävellään ja melkeinpä juostaan, puhutaan useampia yksittäisiä sanoja ja tuntuu, että päivittäin tulee uusia. Meidän neiti rakastaa myöskin tuttia, mutta yritetään piilotella sitä päivän mittaan ja annetaan vasta päikkäreille ja yöunille mentäessä. Piiloleikki on pop nykyään.

Meillä syödään jonkin verran itse. Ei pottailla vielä, ajattelin aloittaa tosissaan kesällä. Neiti jaksaa keskittyä ainoastaan kuvia ja ääntä sisältäviin kirjoihin. Aina kantelee satukirjojakin luettavaksi, mutta parin lauseen jälkeen ei jaksa enää kuunnella. Vaaleanpunainen Ainu-ensipupu on tosi tärkeä lelu ja se on saatava aina viekkuun nukkumaan mennessä.

Meillä oli 1,5-vuotisneuvola jo viime viikolla. Aloitan työt 2.4. ja Laura menee 19.3. päiväkotiin, joten piti hoitaa tämä neuvola ja rokotus alta pois. Kuulemma rokotus voi aiheuttaa kuumeilua parin viikon päästä.

Tässäpä nämä tällä kertaa, nyt ruokaa laittamaan ennenkuin tyttö herää!

Hyvää ystävänpäivän jatkoa

T: Lauran äippä

Vierailija
16/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soossikeskustelu jatkuu kiihkeänä... ;) Romi, itse soseutin ruuan toisessa astiassa, en siis kattilassa. Pläjäytin kypsät lihat ja muut kulhoon, ja keitinvettä lisäsin tarpeen mukaan, eli aika paljon.

Asiasta toiseen. Mun on pitänyt tässä jo useamman kerran kysellä, että oisko halukkaita lähtemään treffeille joku päivä? Ens viikko ei tosin tuu kysymykseen, kun mulla on noita mukuloita liiaksi helmoissa, mutta esim. sitä seuraava viikko? Pankaas mietintään.

Nyt mä meenkin tästä perunateatteriin, siellä menee semmonen jännärinäytelmä kuin " Potut pottuina" !

Vierailija
17/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan vaan piipahtamaan kun oli asiaa sähköpostilaatikolle..

Oon tosi väsynyt, kun tyttö heräsi jostain kumman syystä yöllä kolmen aikaan, eikä suostunut nukkumaan ennekuin tajusin lämmittää velliä.. huoh.. Seiskalta pitikin jo nousta ylös koululaista herättelemään, joten jäi tuo yöuni vähän vajaaksi. Mikä siinä on, ettei illallakaan tajua mennä ajoissa nukkumaan, vaan pitää valvoa vähintään 23 asti?

Heittäydyn kyllä ihan välittömästi vaakatasoon kun pirpana menee päikkäreille, muuten ei jaksa olla illalla töissä.

Olikos Romilla eilen ne kaverikutsut? Tuus raportoimaan. Entäs mikä on Truiden ja Milon kunto? Joko parempi?

Käykääs nyt kaikki kamut hei rustaamassa pari riviä..

Tää ei jaksa enää pitää silmiä auki, joten smoiskis!

Pähkis :/

Vierailija
18/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän juhlat vasta parin viikon päästä lauantaina. En pidä niitä kotona vaan vanhempieni luona, ovat reissussa. Otan täältä vuorokauden ' loman' . Ajattelin lähteä heti aamupäivästä vanhempieni luo ja käydä kaupassa, sen jälkeen saunoa ja uida ja sitten ehkä ottaa pikkupäikkärit ja sitten ryhtyä ruoanvalmisteluun jne jne. Ihanaa kun saa yksin häärätä.

Meille kyllä periaatteessa sopii treffit, me ei vaan kyllä keretä juurikaan ovesta ulos ennen klo 10. Joten...?!

Tänään tulee pojun kaksi tyttökaveria kylään. Pääsee taas leikkimään kokoistensa kanssa eikä aina vaan mamman kanssa.

Juu ei mulla muuta, have a nice day!

Vierailija
19/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas kyseli mpr:stä? Meillä ei tullut kummallekaan oireita rokotteesta. Terkka heitti että n. puolelle tulee, ite taisin jostain lukee, että n. joka 10. saa oireita. Ota tosta nyt sit selvää... 1,5v. neuvola on kokolailla huhtikuun puolessa välissä.

Galluja mitä muistan... kahdenkeskinen aika miehen kanssa... mitä se on?? No, on meillä tavallaan joka ilta sitä tavallaan kahdenkeskistä kun muksut nukkuu.

Ja mitä muksut touhuaa...

Tyttö käveli eilen ekaa kertaa ilman tukea n. 10 askelta! (tätä on odotettu), ei syö itse (paitsi sormin), pottailu on " leikkimielistä" , osaa kymmenkunta sanaa, tykkää jammailla, ei tottele mitään, kiipeilee sohville, tutti on paras ja koira toiseksi paras, ei lempileluja/ rättiä, rakastaa halailua ja pussailua, joista saa osansa lelut ja koira ja äiti & isi ja veikka

Poika kävelee, melkein juoksee, osaa kaksi sanaa, ei syö itse (paitsi sormin), pottailu ei kiinnosta, rakastaa autoja ja niiden renkaita, kiipeilee ihan mihin tahansa, tykkää halailla äitiä ja isiä, nolostuu kun sisko pussailee, tykkää musiikista. Eikä kyllä tääkään mitään tottele.

Eipä meille ihmeitä, aika raskasta on välillä ollut kun riiviöt vaan riiviöi...

Vierailija
20/31 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo nyt oli ihan pakko tulla kun on niin iso asia kerrottavana, oltiin nimittäin neuvolassa tänään, siis minä ja MASU :) jooo-o sydänäänet kuului sieltä mun mahasta. Sain kun sainkin miehen puhuttua ympäri ja nyt olen sitten raskaaana. Aika huikeeta. Se on osa syy miks en ole täällä paljon ollut kun aika tosiaan menee lepäämiseen ellen ole Jessen kanssa.

Olo on ollu ok mutta kyllä on pahaa oloa ollu ja vaikeeta syödä kun jos syö liikaa niin tulee paha olo ja jos syö vähän niin heti kohta taas on nälkä. Jännittää aika lailla mitä tulevaisuus tuo kun tuo meidän pojan viikari on jo nyt niin eloisa ja menvää sorttia että miksikä se tuosta muuttuu kun huomaa että taloon tulee toinen ipana.

No ultra on vasta edessä 28.2 ja sen jälkeen voin julistaa tän asian sukulaisille, on ollu aikasen vaikeeta pitää salassa.

Mitäs muuta, Jesse tykkää kun mun masu kasvaa ja se onkin melkein päivän koho kohta kun saa muovailla mun mahaa :) sellasta pullataikinaa kun se on.

Pottailu on vähän hiljentyny ja musta tuntu yhesti että se istu potalla mutta kun alkoi tulla kakka hätä niin halus nousta ja noin 5min ja sit se oli vaipassa, että mua harmitti. Kyllä meillä riemu raikas kun kakka tuli taas pottaan tossa yks päivä. Tiedänhän mä ettei sen vielä tarvii osata kakkia pottaan mutta harmitti vaan kun just oli istunu potalla ja sit tekee kumminkin vaippaan.

Itte osaa syödä ja tosi hyvin, varsinkin sitten kun on nälkä mutta jos ei niinkään niin sitten kyllä läiskyttää lusikalla niin että ruoat on seinillä. Sormilla välillä myös auttaa.

Jesse tossa anto just heräämisen merkkejä mutta nukahtikin sitten näköjään uudestaan, hyvä niin koska meillä on kaupassa käynti tänään ja sais nukkua kunnon unet ettei nukahda autoon, olis kiva saada se yö unille kohtuu ajassa kun nyt ittelläkin jäi päiväunet välistä.

No joo tarttee lopetella ja kattoa jos toi mese alkais toimimaan kun jäi pahasti vähän juttu kesken kaverin kanssa.

T.Silja, Jesse ja pieni " öttiäinen"