Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppislöytöjen tekeminen vaatii hyvää makua ja silmää!

Vierailija
18.09.2024 |

Olen asiakaspalveluammatissa, jossa käytän omia vaatteitani. Edustan yritystäni. Tapaan päivittäin kymmeniä, joskus noin 100 sisäistä ja ulkoista asiakasta. 

En luota omaan makuuni enkä "silmääni" niin paljon, että uskaltaisin luottaa kirppislöytöihini tarpeeksi, jotta voisin ostaa kaikki vaatteeni kirpparilta. Saattaisin sortua johonkin kammottavaan ilman et edes itse hoksaisin. Ostan kirpparilta kuitenkin joskus, kun osuu mielestäni varman päälle olevia juttuja sopivaan käyttötarkoitukseen kohdalle. 

Kunnioitan kirppiksiltä vaatteensa ostavia. Sen lisäksi, että se vaatii makua ja silmää, niin lisäksi se vaatii myös taktikointia (kirppistely on nykyään niin suosittua, että pitää löytää myös oikeat paikat ja ajat jne.) , se on nykyaikaa, tarpeeksi ekologista, se vaatii aikaa ja vaivaa ja kärsivällisyyttä, intoakin. Hyvä teille, jotka jaksatte ja ptstytte. Oikeasti hienoa! 

Itse kun en ole tarpeeksi kykenevä kuin ehkä osaksi (max 30 %) hankkimaan kirppiksiltä vaatteitani niin yritän kuitenkin suosia eettisesti tuotettua, en osta yli tarpeideni ja käytän vaatteeni itse mahdollisimman loppuun asti. Mietin edes joskus vaateostosten tekoani vähän syvällisemmin, kuten ehkä lähes jokainen nykynainen, suurin osa. 

T. Eräs N43 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä se, että jotkut käyttää vaatteensa loppuun asti,toiset taas myy liki käyttämättömiä kirpputoreilla.

Vierailija
2/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin tarkkasilmäinen kirppiksellä ja löysin vähän käytettyjä stringejä vain euron kappale.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereita jotka löytää upeita juttuja kirppiksiltä. Hyväkuntoisia Luis Vuittonin laukkuja kympillä ja aitoustodistuksella, käyttämättömän näköistä Marimekkoa, Nansoa ja ulkomaisia merkkejä lapsilleen ja itselleen tosi edullisesti... 

Vierailija
4/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusienkin vaatteiden ostaminen vaatii hyvää makua. 

Vierailija
5/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luottoputiikit hyvällä asiakaspalvelulla. Ei tarvitse omaa silmää, myyjät valitsee aina sopivat vaatteet. Saan kehuja töissä ja vapaalla... 

Ap 

Vierailija
6/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakkaripaikka kirppiksellä. Tällä hetkellä menee ihan hyvin kaupaksi. Kirppistä pitää perhe, vanhemmat eläkkeellä, mutta hoitavat paljon perustyötä. 

Saan aina välillä perjantaina kuvan jostain, tykkäänkö.

Kultakorut ostan puskuriksi. Kauniit mekot käyttöön, paitsi niitäkin aika helposti myyn. Tällä hetkellä pitäjä yrittää ehdottaa mulle mm Vuittonin ja Diorin laukkua. Keskiostos on max 2 e. Aika paljon saa siihen hintaan myydä, että tulee 2 000 e täyteen. Missä mä tollasia edes käytän ?

Vierailija
7/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luottoputiikit hyvällä asiakaspalvelulla. Ei tarvitse omaa silmää, myyjät valitsee aina sopivat vaatteet. Saan kehuja töissä ja vapaalla... 

Ap 

Tai siis... myyjät ehdottaa joista ehdotuksista minä valitsen. 

Ap

Vierailija
8/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en epäile omaa makuani. Jos jotain todella tahdon niin sen ostan ja käytän. Itseni takia mä ostan haluamani enkä muiden.