Miksi maanviljelijät jaksavat panna kovan työpäivän jälkeen, mutta toimistotyöntekijät eivät kevyen päivän jälkeen?
Kun täällä on varmasti noita kaupunkilaisia, jotka eivät tiedä maanviljelijän elämästä mitään, niin laitetaan lyhyesti.
Herätään joskus seitsemältä navettahommiin, kun sieltä päästään niin mennään pellolle, sitten metsällä ja pari kertaa täytyy navetassa käydä uudestaankin. Joskus iltayhdäkseltä voi käydä nukumaan. Paitsi että ensin pannaan ankarasti. Ja sekä isäntä ja emäntä ovat kumpikin raataneet siis aamusta iltaan.
Sitten puolestaan toimistotyöntekijät jotenkin raahautuvat töihin yhdäkäksi, juoruilevat pari tuntia ja sitten vastailevat joihinkin sählöposteihin. Sitten onkin lounastauko. Lounaan jälkeen pari kokousta ja sitten täytellään jotain raportteja. Kotiin voi lähteä joskus neljän maissa. Sitten ollaan niin väsyneitä, että ei jaksa edes panna.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (29)
Koska ihminen on fyysisyydestä elävä ja vahvistuva biologinen kokonaisuus. Toimistotyö on luonnotonta.
Tää toimistotyöntekijä herää ennen kuutta ja kotiin töistä vasta puoli kasi iltaisin. Jaksaisin panna, mut ei oo miestä. Randomit ei kiinnosta myöskään, mutta perhana kun ei kerkii töitten takia edes deittailla. N
Mistäs muuten sinä sen tiedät? Maatalon lapsena ja todellakin paljon niitä töitä tehneenä nykyisin vaativaa tutkimustyötä tekevänä voin sanoa, että aivotyö on paljon kuormittavampaa kuin pelkkä fyysinen työ. Eikä se estä seksielämää.
Olipa mitä typerin aloitus.
Asiaa. Itsekin maatalon tyttären immenkalvon puhkaisin heinätöiden jälkeen. Toisen talon tytön immenkalvon tosin kullilla puhkaisin auton takapenkillä. 3 talon tyttö piti viedä klo 22 jo takasin mutta immenkalvo siltäkin jäi terskan päähän puristamaan
Vierailija kirjoitti:
Melkoisia yleistyksiä sinulla.
Ihmiset ovat kovia yleistämään.
Itse olen maalaistalon poika ja koulussa tytöt luuli, mulla on kulli kuin hevosella ja pystyn panemaan vaikka viittä naista peräjälkeen.
En katsonut aiheelliseksi yrittää korjata heidän ennakkoluulojaan.
Ei mun mies vaan jaksa. No se on muutenkin aina halunnut vähemmän kun mä. Ja noi ajat ei pidä täysin paikkaansa. Varsinkin kiire aikana ei voi 7 herätä navettaa jos lehmiä on ees jonkun verran. Me herättiin 4.30-5.00. kiireaikana siitä painaa töitä klo 12 asti ja si muutama tunti unta ja taasm ja vähintääki klo22 asti töitä. Onneks on lehmät poissa.
ei oo typerä aloitus. seksi luisti 70 luvulla maaseutuyhteuskunnassa. töiden jälkeenkin. verenkuertoelimistö oli kunnnossa joka ukko juoksi yli 2500m cooperis.
Ketä kiinnostaa jotkut maalaiset, panee tai ovat panematta, mulle ihan sama!
Tänä päivänä sanoisin että vaikka maanviljelijän työpäivä saattaa ottaa enemmän aikaa kuin toimistotyöläisen niin siitä huolimatta nykyaikaisen maatilan työntekijä pääsee paljon helpommalla. Ensinnäkin hänen työpaikkansa on kodin välittömässä läheisyydessä vaikka hän ei olisikaan niin sanotusti etätöissä. Toisekseen häntä avustavat työssä monet koneet kuten lypsyrobotit ja traktorit. Ei välttämättä edes tunnu työltä ajella pellolla traktorilla.
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä sanoisin että vaikka maanviljelijän työpäivä saattaa ottaa enemmän aikaa kuin toimistotyöläisen niin siitä huolimatta nykyaikaisen maatilan työntekijä pääsee paljon helpommalla. Ensinnäkin hänen työpaikkansa on kodin välittömässä läheisyydessä vaikka hän ei olisikaan niin sanotusti etätöissä. Toisekseen häntä avustavat työssä monet koneet kuten lypsyrobotit ja traktorit. Ei välttämättä edes tunnu työltä ajella pellolla traktorilla.
Toimistotyössä kaikenmaailman ohjelmat vaan hankaloittavat työntekoa. Ja työmatkat, huoh. Tänäänkin mulla meni melkein 4,5h työmatkoihin ja meen sitä väliä joka päivä (paitsi vkloput ofc) 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa navetois ei todellakaan ole robotteja. Edes lypsyasemaa.
Ei maalaisten tarvi panna ollenkaan, tehkää vaan meille stadilaisille ruokaa ja jos olette sillä päällä, onhan teillä siellä lampaita.🐑
Siksi kun ne navetassa tuijottaa lehmien perseitä ja maajusseja alkaa panettamaan.
Onpahan taas aloitus. Täältä poistetaan asiallisia viestejä muttei tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tää toimistotyöntekijä herää ennen kuutta ja kotiin töistä vasta puoli kasi iltaisin. Jaksaisin panna, mut ei oo miestä. Randomit ei kiinnosta myöskään, mutta perhana kun ei kerkii töitten takia edes deittailla. N
Kannattaisikohan ihan vähän löysätä tahtia?? Elämä on hetkessä ohi tuolla menolla!
No kun ne on tottuneet panemaan siementä vakoon!
Vierailija kirjoitti:
Onpahan taas aloitus. Täältä poistetaan asiallisia viestejä muttei tällaisia.
Milläköhän tavalla aloitus oli epäasiallinen? Kyllä maanviljelijöitä voi välillä kehuakin sen ainaisen haukkumisen sijasta.
Kun on koko päivän tehnyt liikunnallista työtä, niin lantion verenkierto on kunnosta. Mulkku on ihan turvoksossa ja iso. Siinä sitten emännän kanssa 2 varvia. Ei ole hänkään pihdannut, vaan on täysillä mukana.
Melkoisia yleistyksiä sinulla.