Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aidosti järkyttävää hiljaisesti hyväksyvät luokkatoverit mahdollistavat koulukiusaamisen jatkumisen

Vierailija
18.09.2024 |

kamalaa porukkaa

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""En itse ollut kiusaaja" mutta kuulostat täysin kiusaajalta? Ne "oudot" ja "me"? Hui, millaisiahan "kiusaajat" sitten olivat..."

Voin antaa esimerkin koulukiusatusta. Tyttö, joka söi räkäänsä (ikää 15v), haisi ja kannanotot outoja, töksäytti usein mielipiteensä. Ei osannut sosialisoida vuorovaikutteisesti, tuli vaan seuraan höpisemään omiaan eikä kuunnellut muita, esittänyt kysymyksiä tai osoittanut eleillään myötätuntoa. Otti kuvia kännykällään luokan komeimmasta pojasta esimerkiksi liikuntatunnilla. 

Ei, en halunnut silloin koululaisena viettää aikaa tuollaisen kanssa enkä haluaisi nytkään. Jos minusta tekee koulukiusaajan se, etten hakeudu tällaisten ihmisten seuraan, niin kyllä, olen kamala tuomitseva koulukiusaaja.

Minulle koulukiusaaminen ei ole seuran valikoimista, vaan aktiivista huutelemista, tavaroihin kajoamista, pahan puhumista, ilmeilyä ja muuta suoraan henkilöön kohdistettua aggressiota.

Vierailija
22/25 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain harva on kylin rohkea.

Vain harva ei ole pelkuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apaatit mahdollistaa tässä maailmassa monta pahuutta. Eli siis nämä selkärangattomat kantaaottamattomat nilviäiset mitä ihmisten keskuudessa on.

Miksi alkaisin kivittäväksi, jos huomaan että jotakuta kivitetään? Kadulla kerjäsi nainen ja nuorisojoukko viskoi hiekkaa naisen niskaan. Eräs nainen puuttui tilanteeseen ja pikkupedot kuvasivat naista ja huusivat, että nyt me kuule käydään sun kimppuun. Kammottavaa😬

Vierailija
24/25 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apaatit mahdollistaa tässä maailmassa monta pahuutta. Eli siis nämä selkärangattomat kantaaottamattomat nilviäiset mitä ihmisten keskuudessa on.

Hyvin muotoiltu 😃

Vierailija
25/25 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun pitäisi löytyä ainakin yksi vahva henkilö, joka saa taakseen kannattajia, jotka vastustavat kiusaamista. Yksin kun alat ei-niin-karismaattisena puolustamaan henkilöä (josta et edes pidä tai jonka seura on samantekevää), päädyt itsekin helposti syrjityksi ja kiusatuksi. Kannattaako oma koulunkäynti uhrata toisen vuoksi? Opettajan vastuu on taata kaikille opiskelurauha ja estää aktiivinen kiusaaminen, kaveriksi ei voida ketään pakottaa.

Tämäpä. Ei lapsia voi vaatia olemaan sankareita oman mielenterveytensä kustannuksella ja voin sanoa tämän kokemuksesta. Puolustin kiusattua tyttöä pari kertaa neljännellä luokalla ja sen seurauksena kiusaajat vaihtoivat lennosta uhria hänestä minuun. Sitä helvettiä kestikin peruskoulun loppuun asti ja täällä minä nyt istun hikikaksiossani traumojani parannellen ja ihmetellen, että missä ne mun neljäsataaviisikymmentätuhattamiljoonaa euroani, Marvel-elokuvani ja sädekehäni oikein viipyvät?