Aidosti järkyttävää hiljaisesti hyväksyvät luokkatoverit mahdollistavat koulukiusaamisen jatkumisen
Kommentit (25)
Apaatit mahdollistaa tässä maailmassa monta pahuutta. Eli siis nämä selkärangattomat kantaaottamattomat nilviäiset mitä ihmisten keskuudessa on.
Ei vastuuta kenenkään muun käytöksestä voi sysätä lapsille. Kiusaaminen on ikävää eikä sitä saisi tapahtua ja olet varmaankin katkera, mutta sinun on itse käsiteltävä traumasi syyttömien syyttelyn sijaan.
Se kun pitäisi löytyä ainakin yksi vahva henkilö, joka saa taakseen kannattajia, jotka vastustavat kiusaamista. Yksin kun alat ei-niin-karismaattisena puolustamaan henkilöä (josta et edes pidä tai jonka seura on samantekevää), päädyt itsekin helposti syrjityksi ja kiusatuksi. Kannattaako oma koulunkäynti uhrata toisen vuoksi? Opettajan vastuu on taata kaikille opiskelurauha ja estää aktiivinen kiusaaminen, kaveriksi ei voida ketään pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun pitäisi löytyä ainakin yksi vahva henkilö, joka saa taakseen kannattajia, jotka vastustavat kiusaamista. Yksin kun alat ei-niin-karismaattisena puolustamaan henkilöä (josta et edes pidä tai jonka seura on samantekevää), päädyt itsekin helposti syrjityksi ja kiusatuksi. Kannattaako oma koulunkäynti uhrata toisen vuoksi? Opettajan vastuu on taata kaikille opiskelurauha ja estää aktiivinen kiusaaminen, kaveriksi ei voida ketään pakottaa.
Aika beta asenne toi..
Ihmiset eivät useinkaan muutu. Sama se on myöhemmin työelämässä. Kiusaajat ja hyväksikäyttäjät porskuttaa menemään. Mitä härskimpi olet, sitä enemmän saat valtaa tehdä mitä haluat. Kukaan ei puutu, koska ei halua joutua itse altavastaajaksi. Surkeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika beta asenne toi..
Ootko ite alfa, joka puolusti peruskouluaikana sitä kiusattua vastakkaisen sukupuolen edustajaa? Jos se edustaja sattui vaikka syömään omaa räkäänsä, haisi, pukeutui ja käyttäytyi oudosti? En itse ollut kiusaaja, mutta jos oli liian ystävällinen tuollaisten outojen kanssa, tuppautui ne seuraan kun luulivat hyvää käytöstä ystävyyden osoitukseksi.
Kaikki paha maailmassa mahdollistuu, koska porukka ei puutu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa me ei valitettavasti olla ihmisinä kehitytty yhtään vuosikymmenien varrella, ihan sama jama oli jo omana kouluaikana 1980-luvulla.
Missä asiassa olet kehittynyt ihmisenä?
Vierailija kirjoitti:
Apaatit mahdollistaa tässä maailmassa monta pahuutta. Eli siis nämä selkärangattomat kantaaottamattomat nilviäiset mitä ihmisten keskuudessa on.
Se on pelkuruutta. Thats it!
Onneksi löytyy kontaktit liivijengiin jos mun muksua alkaa joku räkänokka kiusaamaan. Aivan varmasti käytän sen pelotteluoption hyväksi. Voi puntti alkaa tutisemaan kun tulee raavaita miehiä vastaan "ihan muuten vaan".
Vierailija kirjoitti:
Onneksi löytyy kontaktit liivijengiin jos mun muksua alkaa joku räkänokka kiusaamaan. Aivan varmasti käytän sen pelotteluoption hyväksi. Voi puntti alkaa tutisemaan kun tulee raavaita miehiä vastaan "ihan muuten vaan".
Ei sinulla mitään kontakteja ole ja vaikka olisikin, niin nuo mopopojat eivät tuollaiseen sekaannu.
Miten te voitte olla noin tekopyhiä? Ärsyttäviä henkilöitä kiusataan tälläkin palstalla ihan surutta ja puolustavat kommentit lytätään ja alapeukutetaan. Ehkäpä nämä koulukiusaajatkin ovat vain huolissaan kiusatusta ja kertovat mielipiteensä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika beta asenne toi..
Ootko ite alfa, joka puolusti peruskouluaikana sitä kiusattua vastakkaisen sukupuolen edustajaa? Jos se edustaja sattui vaikka syömään omaa räkäänsä, haisi, pukeutui ja käyttäytyi oudosti? En itse ollut kiusaaja, mutta jos oli liian ystävällinen tuollaisten outojen kanssa, tuppautui ne seuraan kun luulivat hyvää käytöstä ystävyyden osoitu
"En itse ollut kiusaaja" mutta kuulostat täysin kiusaajalta? Ne "oudot" ja "me"? Hui, millaisiahan "kiusaajat" sitten olivat...
Välillä te lampaat ette halua suojelua, vaikka sitä yrittää antaa
Sen huomaa nykysinkin, minä kerron että iltalehdet kusettaa teitä melkeinpä kaikessa ja kiusaa teitä, te käytte minun kimppuuni. Suojeluskoiran kimppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika beta asenne toi..
Ootko ite alfa, joka puolusti peruskouluaikana sitä kiusattua vastakkaisen sukupuolen edustajaa? Jos se edustaja sattui vaikka syömään omaa räkäänsä, haisi, pukeutui ja käyttäytyi oudosti? En itse ollut kiusaaja, mutta jos oli liian ystävällinen tuollaisten outojen kanssa, tuppautui ne seuraan kun luulivat hyvää käytöstä ystävyyden osoitu
Onpas sulla tuomitseva asenne. En ole kenenkään nähnyt itse "aiheuttavan" kiusaamistaan, vaan aina olleet joko haluttomia tai kyvyttömiä itseään puollustamaan. Onko ihan varma, että et itse ollut niitä kiusaajia?
Vierailija kirjoitti:
Ja liivijengi mielellään hyökkää ala-asteen pihalle saamaan koviksen mainetta lisää?
Siis lapsilla olisi velvollisuus pitää huolta koulun sisäisestä kurista ja järjestyksestä kun vastassa on mielenterveysongelmista kärsiviä nuorisorikollisia, joilla parhaimmillaan on tukenaan katujengien toimintatapoja omaksunut porukka???
NYKYTILANNE
Tarkkailuluokkia ei onää tavan kouluissa ole, terapeutteja jne. ei enää ole koska määrärahat leikattu (Lapsemme koulussa oli 2 kpl. Ei ole enää.), häirikköä ei voi poistaa luokasta koska oikeus oppimiseen, oppilaiden (myös tyttäreni) pitäisi opettajan kertoman mukaan puuttua kiusaamiseen vaikka vastassa on 1 kertaa painavampi POIKA joka on väkivaltainen jne. jne. jne
Täysin päätön avaus.
Siis puolitoista kertaa painavampi.
T: Äskeisien kirjoittnut vihainen isä
Tässä asiassa me ei valitettavasti olla ihmisinä kehitytty yhtään vuosikymmenien varrella, ihan sama jama oli jo omana kouluaikana 1980-luvulla.