Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntojen hinnat ovat nousseet ihan järjettömän paljon 20 vuodessa! 😱😨😬!!!!

Vierailija
18.09.2024 |

Vuonna 2004 täällä sai yksiön 30 000 - 35 000 eurolla ja valinnan varaa riitti. Ai mistäkö tiedän? No satuin silloin etsimään täältä yksiötä ja myöskin onnistuin sellaisen silloin ostamaan.

Katsoin Etuovesta, että nyt yksiöiden hinnat ovat täällä 65 000 eurosta ylöspäin ja myytävänä olevia asuntoja on tosi vähän.

Onhan palkatkin tietysti nousseet tuossa ajassa, mutta mutta.... Kun tuohon vielä ynnää tämän päivän pankkien selvästi korkeammat marginaalit (silloin 0,5%), korkeat korot ja elämisen kalleuden, ei ole enää asunnon ostaminen enää niin helppoa kuin ennen. Myös lainansaanti on vaikeutunut selvästi.

Olen asunut jo aika pitkään kolmiossa ja sen arvo vasta onkin noussut. 🤑

Että älkää moittiko tämän päivän nuoria aikuisia siitä, että he tuhlaavat rahansa asumalla vuokralla. Ei omaa oikeaa omistusasuntoa enää osteta niin kuin ennen oli mahdollista.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousi tai laski asuntojen hinnat, niin se ainakin on varmaa, että vuokralla asuessa vuokriin palaa rahaa jo 10 vuodessa jopa 150 000 euroa. Että aika kalliiksi tulee vuokralla odotaminen....

Omistusasunnossa asuessa asuntolaina pienenee vuosi vuodelta mikä nostaa merkittävästi varallisuutta. Asuntolainan loputtua riittää pelkkä vastikkeen maksaminen mikä on hyvässä taloyhtiössä naurettavan pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme