Jo reilu parisataa euroa lapsen tilillä huomioidaan tt-tuesta
Päätettäessä, kertoo Yle. Vähentävät siis perheen saamaa toimeentulotukea. Viisikymppiä saa kyllä lapsen tilillä olla.
Lähde: Yle
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se irvokasta nostella yhteiskunnan tukia ja samalla paisutella lasten pankkitilin saldoa.
Ihmeellisen muhkeita pankkitilejä jo pienillä lapsilla ja ennen saimme pankkitilit sitten vasta kun alettiin jotain tienaamaan kesätöistä.
Miksi varakkaat saavat sitten yhteiskunnan tuella paisutella lastensa pankkitilejä/sijoitusalkkuja?
Lapsilisäthän ovat valtion maksamaa tukea lapsiperheille.
Nimenomaan lapsiperheille. Sinähän sen juuri sanoit mutta et sitten ymmärtänyt sanomaasi. Lapsilisä ei liity millään tavalla siihen paljonko lapsen vanhemmat saavat työstään palkkaa. Riittää että heillä on lapsi. Toimeentulotuki on taas ihan eriasia, sitä saavat vain ne vastuuttomasti elävät ihmiset ja riippumatta onko heillä lapsia vaiko ei. Lapsilisä ei ole TUKI. jeesuksen
Lapsilisä on tuki! Se lasketaan Kelan maksamiin sosiaalitukiin.
Eipä ainakaan kannusta säästämään ja hankkimaan rahaa tai ainakaan laittamaan tilille kun otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ajatuksena estää tilanne, jossa vanhemmat siirtävät omia rahojaan lapsen tilille jemmaan ja nostavat sitten tukia, kun muka ollaan rahattomia?
Ajatuksena on varmistaa köyhyyskierteen jatkuminen :)
Ajatuksena on estää ihmisiä hyväksikäyttämästä kunniallisten veronmaksajien rahoja.
Sinun pitäisi siis saada rikastua toisten työstä?
Sitähän elämä on. Kaikki rikastuvat jonkun tekemästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ristiriita, että vanhemman on laitonta ottaa sieltä lapsen tililtä rahaa esim ruokaan tai harrastusmaksuihin, vaikka niihin ei nyt tämän mallin mukaan saa tukea, perustuen siihen, että tilillä on ne rahat.
Ja itse kannatan vahvaa työhön ohjausta ja jopa jotenkin vastiikkeellista tukea, mutta tämä lasten rahoihin kajoaminen on vaan väärin ja jatkaa sukupolvien kurjistumiskierrettä ja opettaa laittomuuksia, mitä kannattaa tehdä, että rahoihin ei kaojttaisi.
Kaikki ei ole työkykyisiä. Itselläni menee viidestoistavuosi ilman, että olen tehnyt päivääkään töitä. Eläkettä ei myönnetty. Tuloni on työmarkkinatuki ja sekin laski kun jäi lapsikorotukset pois. Ihmettelen miten ostan tammikuussa lääkkeeni, joihin menee koko vuosiomavastuu täyteen samantien. Nyt jos poistaisivat lääkekorvaukset niin jäisi ostamatta lääkkeet joihin menisi vuodessa 18 000e. En saisi rahaa tuohon edes töissä käymällä. Kai se hauta kutsuisi, kun ilman lääkettä saan vakavia kohtauksia ja joku kerta en ehkä ennätäkään sairaalaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ajatuksena estää tilanne, jossa vanhemmat siirtävät omia rahojaan lapsen tilille jemmaan ja nostavat sitten tukia, kun muka ollaan rahattomia?
Ajatuksena on varmistaa köyhyyskierteen jatkuminen :)
Ajatuksena on estää ihmisiä hyväksikäyttämästä kunniallisten veronmaksajien rahoja.
Sinun pitäisi siis saada rikastua toisten työstä?
Sitähän elämä on. Kaikki rikastuvat jonkun tekemästä työstä.
Jos siis rikastuvat. Kukaan ei rikastu ilman muita ihmisiä ja joidenkin tekemää työtä. Tai no, tekoäly tulee ehkä muuttamaan tämänkin asian.
Tyhmiähän te olette.
Minä olen nyppinyt kelalta täyden asumistuen ja toimeentulotuen jo kolme vuotta ihan vain ajamalla kaverilleni taksia öisin ja saan palkan aina suoraan lapaseen.
Eihän se nyt paljoa ole, vain 150€ per ehtoo mutta kun tekee sen 5-6 päivänä viikossa niin jää siitä nyt jotakin sentään itsellekkin.
Ei minun poika ole yhtään valittanut vaikka kela hänen tilillä olevat rahansa huomioisikin, eikä hänellä nyt mitään kahtasataa tilillä edes koskaan ole kun hän tykkää enemmän käteisestä niinkuin minäkin. Kyllä köyhäkin voi rikastua toimeentulotuella, ei sitä mikään estä.
Mistä vtusta noita sossupummeja oikein sikiää miljoonittain?
Kuka käskee ilmoittamaan kelalle kaikki pankkitilinsä? Minulla on kaksi tiliä. Toinen Op ja toinen nordea. Nordean tili on ns kelatili ja op tili on oma yksityinen tili. Ei kukaan ole mitään sanonut vaikka siellä on reilut 17000€ säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoo äitien persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoo äitien persiistä.
Niiltä pitäisi ottaa lapset pois koska eivät kykene niitä elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee ilmoittamaan kelalle kaikki pankkitilinsä? Minulla on kaksi tiliä. Toinen Op ja toinen nordea. Nordean tili on ns kelatili ja op tili on oma yksityinen tili. Ei kukaan ole mitään sanonut vaikka siellä on reilut 17000€ säästössä.
Minö en ilmoittanut s pankin tilistäni koska sinne menee vain bonukset mutta niin vaan tuli kelalta viesti, että saimme tietoon että sinulla on s pankissa tili, lähetäpä senkin tiedot. Bonuksia oli 70e ja se riitti eväämään ttt:n, vaikka ainakaan ennen s ja k bonuksia ei saanut katsoa varallisuudeksi! En tiedä mis vaiheessa tuo sitten jäi lakipykälistä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut tosiaan käsittääkseni aina noin, mutta onhan tuo oikeasti väärin.
Jos lapsi saa tililleen rahaa esim.sukulaisilta, kummeiltaan jne, niin tämä huomioidaan tuloina tt-päätöksessä.
Kuitenkin alaikäinen on huollettava eli vanhemman kuuluu lapsetaan huolehtia.
Myös nykyään korostetaan sitä, että vanhempi ei saa ottaa lapsen tililtä rahaa.
Eli kyllä tässä tapauksessa Kela laittaa vastuun perheen elatuksesta myös alaikäiselle lapselle!
Saman aikaan rikkaat nostavat lapsilisää ja tallentavat ne tilille odottamaan lapsen täysi-ikäisyyttä.
Köyhien lapset eivät saa yrittää säästää, vaan heidän pitäisi elättää itsekin perhettä.
Ei mene tasan nallekarkit, ei.
Etkö näe mitään keplottelun riskiä, että vanhemmat kierrättävät rahaa lapsen tilin kautta, jos se on koskematon?
Eivät h
Jos vanhemmat haluaisivat keplotella rahaa itselleen miksi ihmeessä he lahjoittaisivat rahaa lapsen tilille? Sama olisi nostaa käteiseksi patjan alle.
Vierailija kirjoitti:
No, kela näkee esim. tulorekisteristä sun saamat palkat ja tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se irvokasta nostella yhteiskunnan tukia ja samalla paisutella lasten pankkitilin saldoa.
Ihmeellisen muhkeita pankkitilejä jo pienillä lapsilla ja ennen saimme pankkitilit sitten vasta kun alettiin jotain tienaamaan kesätöistä.
Miksi varakkaat saavat sitten yhteiskunnan tuella paisutella lastensa pankkitilejä/sijoitusalkkuja?
Lapsilisäthän ovat valtion maksamaa tukea lapsiperheille.
Nimenomaan lapsiperheille. Sinähän sen juuri sanoit mutta et sitten ymmärtänyt sanomaasi. Lapsilisä ei liity millään tavalla siihen paljonko lapsen vanhemmat saavat työstään palkkaa. Riittää että heillä on lapsi. Toimeentulotuki on taas ihan eriasia, sitä saavat vain ne vastuuttomasti elävät ihmiset ja riippumatta onko heillä laps
Ja lapilisä ei perustu tuloihin kuten muut tuet. Sen saa jokainen lapsi kuten neuvolan,koulun ym. Sinun logiikka on hyvin sumea ja itsekeskeinen. Pitäisikö myös maksuton koulu olla vain pers'aukisille? Höpsö. Ei kaikki voi, eikä saa mennä sen tyhmimmän ihmisen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minö en ilmoittanut s pankin tilistäni koska sinne menee vain bonukset mutta niin vaan tuli kelalta viesti, että saimme tietoon että sinulla on s pankissa tili, lähetäpä senkin tiedot. Bonuksia oli 70e ja se riitti eväämään ttt:n, vaikka ainakaan ennen s ja k bonuksia ei saanut katsoa varallisuudeksi! En tiedä mis vaiheessa tuo sitten jäi lakipykälistä pois?
Tuon voit kiertää helposti käyttämällä luotettavaa henkilöä bulvaanina, eli s tili on hänen nimillään, mutta sinulla on siihen rinnakkaiskortti. Näin minä olen asian hoitanut. Vaikka rahat ovatkin minun ja minun käytössäni, niin virallisesti ne ovat sisareni rahoja joka ei ole kelan asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheellä itsellään on (kerrankin) ylimääräistä rahaa elättää itsensä, on silti oikeus ja kohtuus käydä veronmaksajien taskulla ja vielä uhriutua jos ei pääsekään?
Kyllä on yhteiskunnan paapominen mennyt täysin yli. Sitä pidetään jopa ihmisoikeutena.
No tähän perustuu juuri tämä nykyajattelu, ettei voi ottaa minkäänlaista työkeikkaa vastaan, kun "menettää tukia". Ja tämähän on se tarkoitus, että menet ja teet ja saat palkkaa, ja selviät itse ja ilman tukea, mutta kun "ne kuuluu minulle, eikä minun tietenkään kannata silloin mennä töihin, kun mä elän mukavasti näinkin, kun mulla on ne oikeudet".
Muutokset kuukausiansioissa käsitellään niin hitaasti, että työtä kannattaa ottaa vastaan vain jos palkalla elää seuraavaan etuuden maksuun asti. Näin ei esim. keikkatöissä ole. Eläpä siinä sitten 6 vko yhden päivän palkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut tosiaan käsittääkseni aina noin, mutta onhan tuo oikeasti väärin.
Jos lapsi saa tililleen rahaa esim.sukulaisilta, kummeiltaan jne, niin tämä huomioidaan tuloina tt-päätöksessä.
Kuitenkin alaikäinen on huollettava eli vanhemman kuuluu lapsetaan huolehtia.
Myös nykyään korostetaan sitä, että vanhempi ei saa ottaa lapsen tililtä rahaa.
Eli kyllä tässä tapauksessa Kela laittaa vastuun perheen elatuksesta myös alaikäiselle lapselle!
Saman aikaan rikkaat nostavat lapsilisää ja tallentavat ne tilille odottamaan lapsen täysi-ikäisyyttä.
Köyhien lapset eivät saa yrittää säästää, vaan heidän pitäisi elättää itsekin perhettä.
Ei mene tasan nallekarkit, ei.
Etkö näe mitään keplottelun riskiä, että vanhemmat kierrättävät rahaa lapsen ti
Koska ostaessasi käteisellä esimerkiksi asunnon niin sinun tulee osoittaa mistä rahat ovat peräisin. Siksi kelan rahoituksella on hieman hankalaa kerätä itselleen omaisuutta. Kuten nyt tuota taloa esim. Enää et voi ostaa edes uutta autoa käteisellä ilman selvitystä rahojen alkuperästä.
Kyllä. Itse kasvoin perheessä jossa saatiin toimeentulotukea sairaseläkkeen päälle. Köyhä oli lapsuus, ja teini-ikäisenä ei kannattanut mennä kesätöihin, koska perhe olisi menettänyt tuet. Jos sai rahaa, piti säästää käteisenä, toki siinä oli sitten vaara että vanhemmat kävi varastamassa tiukassa tilanteessa.
Ai jai, kylläpäs taas revitään ja rienataan köyhiä niiden muutamien eurojen takia. Toimeentulotuki ei ole "oleskelutuki" ja muuta paskaa. Hyvä aukoa päätä asiasta vaikka tietää varsin hyvin että KAIKKIA tukia on leikattu ja työmarkkinatukea ei anneta kaikille joten tt-tukea on PAKKO hakea. Fyysisesti työkyvyttömät eivät pääse eläkkeelle(melkein mahdotonta varsinkin keski-ikäisille) ja työmarkkinatukea ei saa koska on työkyvytön, mitäs luulette idarit mitä joutuu hakemaan? Samaan aikaan sadattuhannet ulkkikset hakevat ja saavat MEIDÄN tukirahojamme eikä edes kysellä mitään, sehän olisi rässismiä. Mutta tämä on teille oman kansan vihaajille aivan ok. Se on se suomalaisen köyhän muutamat kympit säästössä mitkä teidän perskarvanne saavat syyhyämään.
Suomalaiset ovat sairas kansa, kuola suusta roiskuen keksitään uusia syitä miksi omanmaalainen ei saisi saada kelan almuja.
Toimeentulotuki. Perheen yhteenlasketut tulot + käytössä oleva raha määrä vähennetään toimeentulotuen maksimi määrästä ja erotus maksetaan potilaan tilille. Mitä jos tuo lapsi tienaa 2500€ kuukaudessa ja asuu vanhempiensa luona niin pitäisikö sillonkin nuo rahat jättää huomioimatta perheen yhteenlasketuista tuloista? Minäpä siirränkin palkkani kulkemaan lapseni tilin kautta ja kirjaan itseni kelatukihakemukseen nolla tuloiseksi. 👍 Kelallehan ei kuulu lapsen tilit millään tavalla.