Oletteko te saaneet läheisenne kuoltua kukkia muilta ihmisiltä?
Kommentit (83)
Olen saanut ja itsekin vienyt kuolleen ystäväni ja tätini leskille. Kukkien mukana olen vienyt adressin.
Viime viikolla lahetin ystavalleni kukka-asetelman kun miehensa kuoli yllatten. Sain myos kukkia hanelta kun kuuli minun syopa diagnoosita pari vuotta sitten. Olemme hyvia ystavia - han tuli Suomeen talvilomalle kanssani noin 10 vuotta sitten .Asumme Englannissa.
Sain ainostaan parhaimmalta ystävältäni, kun äitini kuoli.
Kun isäni kuoli muutamaa vuotta aiemmin, niin leski sai paljon kukkia.
Ei kai. Kukat on kalliita eikä kaikki edes pidä niistä.
Sain kukkia ja kukkia olen myös lähettänyt/ vienyt läheisensä menettäneelle.
Äitini kuoli hiljattain. Paras ystäväni, mieheni vanhemmat ja naapurini tulivat käymään ja toivat kukkia. Arvostin todella. Tapa on ehkä nykyään jo vanhanaikainen ja olen iloinen, että se on vielä ainakin meillä keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla voimissaan.
Miehet saa kukkia vain omissa hautajaisissaan
Äidin kuoltua sain kukat hänen ystävältään. Sitä silloin vähän ihmettelin.
Appiukon kuoltua toimitin kukat hänen leskelleen, tiesin/arvasin ettei leski kykene enää osallistumaan hautajaisiin.
Jos tädin mies kuolee ennen tätiä, varmaan toimitan kukat ja skippaan hautajaiset. Muita sen ikäisiä että arvostaisivat kukkalähetystä ei enää tutuissa ole, joten siinäpä ne taitaa mun elämän ajalta olla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet saa kukkia vain omissa hautajaisissaan
Minun mieheni sai kukkia kun äitinsä kuoli.
No joo. Olin silloin lapsi kun toinen vanhempani kuoli ja olihan niitä kukkia.
En ikinä mitään enkä centtiäkään muuta kun ulosotto heti kimpussa koitti alkaa perimään minulta velkoja.
Olen. Töistä tuotiin erityisen kaunis kukkakimppu. Yksi työkavereista tuli sen kotiin asti tuomaan.
Läheisen kuoltua sain töissä kukkia. Äiti sai paljon kun isä kuoli ja hautakimput menivät hänelle kotiin kun ei isää haudattu heti. On kyllä sellainen kukkaihminen. Minäkin arvostan aina kukkia.
Olen yleensä joko vienyt surutaloon kukat itse tai lähettänyt kukkakaupan kautta. Kuuluu tapoihin.
Olen saanut ja arvostin sitä kovasti. Työpaikaltakin lähetetään kukkia kun lähiomainen kuolee.
En