Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keiden kanssa tanssija Saana Akiola on tanssinut TTK:ssa?

Vierailija
17.09.2024 |

Eli ketkä häntä on potentiaalisesti ahdistelleet?

https://www.is.fi/viihde/art-2000010702782.html

Kommentit (1617)

Vierailija
1321/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Anniina Koivuniemen tapauksessa kyse samasta asiasta, kun yhtäkkiä lopetti.

Niin ?

Sekin jäi silleen että: "Anniina itse kertoo, jos kertoo". 

On hyvinkin mahdollista, että Anniinan lopettamisessa oli samasta asiasta kyse. Anniinan medialle antama perustelu lopettamiselle oli "henkilökohtaiset syyt" ja tuotanto vastasi kyselyihin kryptisesti tyyliin Anniina voi halutessaan kertoa syyn.

Koivuniemi on nähty kahdella Tanssii tähtien kanssa -kaudella, vuosina 2021 ja 2022. Ensimmäisellä kaudellaan hän ylsi voittoon asti näyttelijäjuontaja Ernest Lawsonin tanssinopettajana.

IS on ottanut asian esille vielä tämän vuoden keväällä Anniinasta tekemässään jutussa:

"Toinen kausi puolestaan katkesi Koivuniemen osalta kesken kaiken. Koivun

Olisi yllättävää mikäli Anniina ja Saana nähtäisiin vielä TTK:ssa, tämän jälkeen miten molemmat ovat menetelleet, antavat ymmärtää mutta eivät ymmärrä antaa tietoa, mikä johtaisi rehtiin keskusteluun, eikä aiheuttaisi pahantahtoista arvailua syistä ja henkilöistä, mitkä liittyvät tai eivät, näihin tapahtumiin.

Vierailija
1322/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on listattu monta kertaa Saanan TTK-tanssiparit, ne vakituiset partnerit. Onko jossain listaa eri kausien parinvaihtoviikon tanssipareista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Hörkkö ja Enbuske on käsitelleet aihetta podcastissaan? Tosin veikkaan jo heidän (uhria syyllistävän) näkökulman, ovat melko naisvihamielisiä. Mutta silti kiinnostaisi onko Hörköllä jotain Seiskan sisäpiiritietoa.

Vierailija
1324/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erään tuomarin suuret rinnat televisiossa ovat ahdistaneet minua monta vuotta

Joo, Jormalla isot.

Vierailija
1325/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on listattu monta kertaa Saanan TTK-tanssiparit, ne vakituiset partnerit. Onko jossain listaa eri kausien parinvaihtoviikon tanssipareista?

Vaihtopareista mainittu vain Marko V./Signmark. Listausta ei kai ole tehty muista ehdokkaista. Itse en muista keiden kanssa Saana on tanssnut parinvaihtoviikolla.

Vierailija
1326/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joko "ahdistelija" nimi selvillä?

Häiritsijöitä oli siis kaksi. Kuuntelemalla podin, lukemalla aiheeseen liittyvää kommentointia mediassa, seuraamalla Saanan, Tiian ja tanssiparien somea, kuuntelemalla ja lukemalla tanssiparien medialle antamia haastatteluja ja heistä mediaan tehtyjä juttuja on voinut kerätä paljon tietoa tietoa, jota yhdistelemällä ja aikajanalle asettamalla on pystynyt ensin sulkemaan pois tanssipareja, jotka ovat kaikkein epätodennäköisimpiä häirintään ja  päättelemään kaksi todennäköisintä häiritsijää. 

Saana ja Tiiako ne täällä ihan itse mainostavat? On saatu keskustelua aikaan, mutta minkälaista?! Onko seuraavana aiheena pelottava someraivo, mikä kohdistuu julkisuuden henkilöihin? 

Ihan varmasti muuten on jonkun jakson aiheena! Pakkohan sekin harmi on päästä purkamaan ja samalla tietysti näpäyttämään. Varmaan oikein luetaan ikäviä kommentteja ääneen.

Ja taas kerran selvennykseksi, sekin on tosi tärkeä aihe ja monen kommentoivan käytös ala-arvoista. En itse siedä nettikiusaamista ollenkaan, tästäkin aiheesta monia kommentteja ilmiantaneena. Mutta siitäkin aiheesta on tosi helppo puhua joko aikuismaisesti tai haluten hyökätä suoraan yksittäisiä kommentoijia vastaan. Leipää ja sirkushuveja janoava yleisö tietysti sellaisesta tykkää, mutta ei se vakavasti otettavaa toimintaa ole.

Vierailija
1327/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Anniina Koivuniemen tapauksessa kyse samasta asiasta, kun yhtäkkiä lopetti.

Niin ?

Jätettiin sanomatta että Helena ja Jukka sitten kieltävät kaiken.

Kukaan tuomareista ei kiellä Saanan kokemaa häirintää. Kiemurtelevat vain, koska eivät halua vastata kysymykseen suoraan.

"Mä en ole pystynyt seuraamaan sitä ollenkaan, sillä mulla on ollut niin kiire muissa hommissa, Jorma Uotinen kertoi.

Mä en oikeasti lue näitä lehtiäkään, Uotinen jatkoi hyväntuulisesti."

Jukka Haapalainen kertoi, ettei ole koskaan ollut tietoinen, että mitään olisi tapahtunut.

" Niitä ei varmaan meille tuoda tietoon, jotta se ei häiritsisi millään lailla meidän työtä, eikä ne varmaan ole ollut niin suuriakaan. Enkä millään lailla väheksy, jos joku on tehnyt jotain, mitä ei olisi pitänyt tehdä, Jukka Haapalainen kertoi.

Mutta niin suuria ne eivät ainakaan ole olleet, että ne olisivat silloin aikanaan meidän korviin asti tulleet. Sen verran ollaan tuotannon kanssa asiasta juteltu, että asiat on aikanaan sovittu, että sitten en tiedä motiiveita sille, miksi nyt otetaan se asia puheeksi uudelleen ja avataan vähän niin kuin haavoja, Jukka Haapalainen mietti."

"Oikeastaan tuo on sellainen kysymys, mihin en haluaisi kommentoida ollenkaan. Se on mun mielestä jokaisen yksityisasia, Helena Ahti-Hallberg sanoi."

Jukka Haapalainen täräyttää suoran mielipiteen Saana Akiolan esiin nostamasta ahdistelusta näin TTK-tuomarit kommentoivat kohua

https://www.is.fi/viihde/art-2000010713971.html

Haapalainen puhuu itsensä kaiken kukkuraksi pussiin. Ensin sanoo, ettei ole tietoinen, että mitään olisi tapahtunut, ja myöhemmin sanoo: "Sen verran ollaan tuotannon kanssa asiasta juteltu, että asiat on aikanaan sovittu".

Vierailija
1328/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin hieman TTK-tuomareiden (Jukka ja Helena) vähätteleviin kommenteihin.

Helenan mielestä kyse on yksityisasiasta, eli eikö hänen mielestään mitään häirintätapauksia saisi tuoda julkisuuteen?

Jukka samoilla linjoilla, hänen mielestä riittää, että asia on käyty läpi tuotannon kanssa. Eli ilmeisesti esim. Hirviniemenkään käytöstä viidakko-realityn kulisseista ei olisi pitänyt tuoda julkisuuteen? Eikä Leppilammen eikä Louhimiehen?

Jukka myös painotti, että hän on aina tehnyt urallaan selväksi kilpailullisuutensa ja antoi ymmärtää, että oma olemus ja viestintä olisi syy, miksi tanssijaa häiritään tai jätetään häiritsemättä. Minusta Jukan kommentti tavallaan vähätteli Saanan ammattitaitoa, ikään kuin Saana ei olisi olemuksellaan viestinyt tarpeeksi riittävästi, että hänelle ykkösjuttu on kilpailu eikä sutinat.

Helenan ja Jukan viesti oli, että koska heitä ei ole koskaan häiritty, aihe ei ole tärkeä tai keskustelun arvoinen. Heidän vastauksissaan ei ollut minkäänlaista sympatiaa tai ymmärtystä Saanaa kohtaan. Ikään kuin he paheksuisivat ja harmittelisivat sitä, että tällainen negatiivinen uutisointi voi tehdä hallaa suositulle TTK-ohjelmalle (ja tanssialalle) ja siksi ikävistä asioista ei saisi puhua julkisesti.

Vierailija
1329/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaahas siellä taas joku suvaitsematon kommentoimassa

Suvaitako pitää seksuaalinen häirintä  ?

Jaahas, olet siis sellaisen hyväksyjä ?

Vierailija
1330/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on ihan selvä jos silmät päässä. 

Googlatkaa Kriston ex vaimo, Saana ja nykyinen Jonna Järnefelt. 

Miehet hakee ainaa samasta puusta, tietty maku. 

Useimmiten  näin.

Vierailija
1331/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jukka Haapalainen kertoi myös, ettei hän ole kokenut koskaan tanssimaailmassa häirintää.

- Olen luultavasti tuonut hyvin voimakkaasti julki, mitkä mun pyrkimykset ja aikomukset on. Enkä ole koskaan mun kilpailullisuutta peitellyt. Olen kilpailijana halunnut olla voittaja.

- Se on luultavasti ollut viestinä sellainen, että se on asia, mihin pyrin. En pelkästään voittamiseen vaan huipputekemiseen. Uskon, että se viesti omassa olemuksessa ja omassa käytösmallissa on välittynyt ihmisille."

Saanako, ja muut häirintää kokeneet, eivät sitten ole tuoneet tarpeeksi voimakkaasti julki kilpailullisuuttaan? Heistäkö ei ole välittynyt huipputekeminen? Ovat viestinnässään ja käytösmallissaan epäonnistuneet, kun ovat saaneet ehdotuksia ja pitkäaikaisia läähättäjiä piinakseen?

Vierailija
1332/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heidän vastauksissaan ei ollut minkäänlaista sympatiaa tai ymmärtystä Saanaa kohtaan. Ikään kuin he paheksuisivat ja harmittelisivat sitä, että tällainen negatiivinen uutisointi voi tehdä hallaa suositulle TTK-ohjelmalle (ja tanssialalle) ja siksi ikävistä asioista ei saisi puhua julkisesti."

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

TTK-tuotantokaan ei kommentoi häirintätapauksia kuin yleisellä tasolla ja silloinkin keskittyen, kuinka viime vuosina tuotannossa on kiinnitetty asiaan huomiota ja toimittu, että häirintätapaukset vältettäisiin.

Ei tietenkään haluta ohjelmalle sellaista julkisuutta, joka voi vähentää sen suosiota.

Vierailija
1333/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana ja Tiia voisivat seuraavaksi kutsua Anniinan podcast-vieraakseen ja Anniina voisi vihdoin avata mitä omalla viimeisimmällä kaudella oikein tapahtui behind the scenes. Jakso takuulla keräisi kuuntelijoita.

Vierailija
1334/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ?

Jätettiin sanomatta että Helena ja Jukka sitten kieltävät kaiken.

Kukaan tuomareista ei kiellä Saanan kokemaa häirintää. Kiemurtelevat vain, koska eivät halua vastata kysymykseen suoraan.

"Mä en ole pystynyt seuraamaan sitä ollenkaan, sillä mulla on ollut niin kiire muissa hommissa, Jorma Uotinen kertoi.

Mä en oikeasti lue näitä lehtiäkään, Uotinen jatkoi hyväntuulisesti."

Jukka Haapalainen kertoi, ettei ole koskaan ollut tietoinen, että mitään olisi tapahtunut.

" Niitä ei varmaan meille tuoda tietoon, jotta s

Tarkoitin tuolla kieltämisellä sitä, ettei Helena tiedosta itseään kohtaan koskaan urallaan tapahtuneen ahdistelua/ häirintää. Kielsi sen. Taisi olla se kuuluisa valkoinen valhe mutta ok. mitäpä väittämään muuta. Jukka taas ei ole tietoinen tällaisesta tanssimaailman ahdistelusta, koska itse keskittyy aina vain tanssimiseen, antamaan itsestään hyvän kuvan, sekä kilpailemaan aina voitosta. Molemmat kielsivät kohdallaan tällaista huomanneensa kohdallaan, vaikea sitten ottaa tuollainen ahdistelu vakavasti  puheeksi heidän kanssaan, jos vastaukset ovat tuota luokkaa. Onko tuolla TTK:ssa muuten kahden kerroksen väkeä? On ne ruohonjuuritason tanssijat omine ongelmineen ja tuomarit jotain korkean profiilin väkeä, joita ei pidä häiritä tällaisella? 

Vierailija
1335/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity Saanan häirikkökeissiin, mutta Leppilammesta tuli mieleen... Olikohan se oikeasti täysin Mikon oma päätös jättää suosittu, pitkäaikainen ja kovapalkkainen TTK-pesti "panostaakseen näyttelijänuraansa"? Vai oliko kyse siitä, että tuotannossa jo tiedettiin Leppiksen maine ja pinnan ala kytevät kohut? Seiskassa on sanottu Leppilammen maineen olleen yleisessä tiedossa ja siksihän hänelle "ei löydy vapaita aikoja" mistään Helsingin/pk-seudun hierontapalveluita tarjoavista liikkeistä. Luulisi, että jutut olisivat kantautuneet myös kanavan korviin ja ehkäpä halusivat varjella MTV:n kruununjalokiveä, TTK-tuotantoa, mahdollisilta kohuilta?

Vierailija
1336/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity Saanan häirikkökeissiin, mutta Leppilammesta tuli mieleen... Olikohan se oikeasti täysin Mikon oma päätös jättää suosittu, pitkäaikainen ja kovapalkkainen TTK-pesti "panostaakseen näyttelijänuraansa"? Vai oliko kyse siitä, että tuotannossa jo tiedettiin Leppiksen maine ja pinnan ala kytevät kohut? Seiskassa on sanottu Leppilammen maineen olleen yleisessä tiedossa ja siksihän hänelle "ei löydy vapaita aikoja" mistään Helsingin/pk-seudun hierontapalveluita tarjoavista liikkeistä. Luulisi, että jutut olisivat kantautuneet myös kanavan korviin ja ehkäpä halusivat varjella MTV:n kruununjalokiveä, TTK-tuotantoa, mahdollisilta kohuilta?

Mutta miksi Saana on niin kovin puolusteleva Mikkoa kohtaan, on itse tehnyt selväksi, ettei Leppilampi ole kyseessä. Muiden kohdalla nämä itse joutuvat kertomaan, kuinka Saana ei ole tarkoittanut näillä puheilla juuri heitä.

Vierailija
1337/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jukka taas ei ole tietoinen tällaisesta tanssimaailman ahdistelusta, koska itse keskittyy aina vain tanssimiseen, antamaan itsestään hyvän kuvan"

Tuolla kommentillaan Jukka kyllä epäonnistui surkeasti hyvän kuvan itsestään antamisessa. 

Vierailija
1338/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta miksi Saana on niin kovin puolusteleva Mikkoa kohtaan, on itse tehnyt selväksi, ettei Leppilampi ole kyseessä. Muiden kohdalla nämä itse joutuvat kertomaan, kuinka Saana ei ole tarkoittanut näillä puheilla juuri heitä."

Saana halusi ampua alas Leppilampeen kohdistuvat syytökset, koska podissa puhuttiin selvästi tanssipareista.

Tuosta olen itse jo aiemminkin kommentoinut tässä ketjussa, että olikohan Mikon TTK:ssa lopettamisen syy oikeasti keskittyminen taiteen tekoon.

Voi olla, että tuotannon kanssa on sovittu yhteistuumin, että parempi lopettaa "hyvän sään aikaan" ennen kuin häirintäsyytökset pääsevät julkisuuteen, tai sitten Mikko on voinut itse ajatella niin, että parempi lopettaa pesti noin näkyvässä ja suositussa ohjelmassa ja pysytellä enemmän piilossa julkisuudelta.

Vierailija
1339/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanutkaan, että aiempina vuosina tuomaristossa on ollut pisteitä antamassa aina joku julkisuuden henkilö varsinaisten tuomarien lisäksi, esim. Hjallis v. 2014, oli skandaali kun pudotti erikoisen huonoin pistein Christal Snown kisasta. Enkä nyt häneen liitä tätä keissiä mutta onhan noissa jaksoissa ollut näinkin.

Vierailija
1340/1617 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muistanutkaan, että aiempina vuosina tuomaristossa on ollut pisteitä antamassa aina joku julkisuuden henkilö varsinaisten tuomarien lisäksi, esim. Hjallis v. 2014, oli skandaali kun pudotti erikoisen huonoin pistein Christal Snown kisasta. Enkä nyt häneen liitä tätä keissiä mutta onhan noissa jaksoissa ollut näinkin.

Joo, Hjallis tosiaankin oli kerran tuomarina TTK:ssa, eikä liity Saana-keissiin, koska Saana ei ollut v. 2014 mukana tuotannossa. 

Ketju on lukittu.