Mikä terapia on paras, jos vihaa kehoaan ja ulkonäköään?
Kommentit (27)
En tiedä, mutta kehon käyttäminen esim. ruumiillisessa työssä tai kivassa, itselle sopivassa tavassa harrastaa liikuntaa, on aika hyvä apukeino.
Ravitsemus- ja liikuntaterapiaa suostelleen raittiuden lisäksi valtaosalle suomalaismiehiä.
Vain hyvin, hyvin, hyvin harva heistä suostuu. :(
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kehon käyttäminen esim. ruumiillisessa työssä tai kivassa, itselle sopivassa tavassa harrastaa liikuntaa, on aika hyvä apukeino.
Ei ole toiminut mulle. Peilien ja heijastavien pintojen poistaminen maailmasta voisi toimia paremmin. Harmi ettei se ole mahdollinen.
Ap
Mene visiitille lasten syöpäosastolle.
Psykofyysinen psykoterapia ja psykofyysinen fysioterapia. Tilasi pitäisi kuitenkin ensin määritellä, joten psykiatrin vastaanottoa suosittelisin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mene visiitille lasten syöpäosastolle.
Miksi toistelet tätä? Sinne EI PÄÄSE.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljonkin perää. Traumaterapiassakin kehollisuus ja fyysiset harjoitukset ovat ihan ydinjuttua. Täysi liikkumattomuus taas tekee psyykkisesti(kin) huonon olon kenelle tahansa vaikka ei olisi mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ja asiasta toiseen. Suomi lähettää velkarahalla aseet tappamiseen Ukrainaan. Mutta kiristetään me vyotä. Tästä ei saa vauvassa keskustella eika ilmastokusetuksesta.
Tyyppi copypastettaa tätä sinne sun tänne :D
Ryhdistäydy ja hoida itsesi kuntoon.
Itse inhosin rintojani yli kaiken, kaksi raskautta ja molempien lasten ylivuotinen imetys tekivät tehtävänsä. Niitä ei nostanut entiselle korkeudelleen mikään laihdutus, salillaravaaminen tai muu elämäntaparemontti. Rintojen kohotus (ei silikoneja) ja johan itsetunto nousi. Alle 7000 euroa ja Suomessa. Tuon summan olisin nopeasti maksanut terapiastakin.
Kongnitiivinen psykoterapia. 60 % potilaista tehoaa. Vaikuttaa lupaavalta.Tehdään mielikuvaharjoitteita. Ratkaisukeskeistä psykoterapaa en suosittele. Mukavaa jutustelua.
Kongnitiivisessä psykoterapiassa uskotaan, että kaikkeen on syy. Jos vihaat omaa kroppaasi, siihen on syy menneisyydessä. Kun kaikki tilanteet avataan auki, parantuu.
Vierailija kirjoitti:
Ruumiillisesta työstä tulee hyvä mieli. Mutta jos joku asia painaa mielessä, ei siitä taida olla apua. Ainoa keino on puhuminen. Jokaisen tilanteen läpi käyminen, mitkä saa huonoja ajatuksia päähän.
Olen sairastanut masennusta. Koitan parantua siitä. Ehkä en ole lopullisesti masentunut, niinkuin aikaisemmin ajattelin. Minulla on vain niin paljon kuormitusta ollut elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toiminut mulle. Peilien ja heijastavien pintojen poistaminen maailmasta voisi toimia paremmin. Harmi ettei se ole mahdollinen.
Ap
Sun pitää käydä läpi kaikki tilanteet. Miksi sulle tulee huono olo jostain tilanteesta? Mitä muistoja siitä tulee. Ehkä sua on haukuttu ja vähätelty niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sali.
Ei auta. Itstunto-ongelma ei lähde sillä, että tekee itsestään kuinka kauniin. Se on jossain pään sisällä. Tilanteet, tapahtumat, sanat menneisyydessä.
Jos minua alkaa ahdistamaan, nykyisin alan miettimään, mikä nyt sen taas laukaisi. Joku tilanteessa triggeröi. Sitten kun sen selvittää, niin on taas parempi mieli.
Nuijanukutus!