Jatkuva väsymys
Olen mahdottoman väsynyt koko ajan. Töistä selviän ja kevyistä kotitöistä. Mutta mitään ylimääräistä en jaksa. Vapaa-aika menee nukkuen ja sängyssä ja sohvalla maaten. Mikään ei innosta. Haluan vain nukkua. Koko kesä mennyt näin. Jo pitempäänkin. Nainen 30v ja ihminen parhaassa iässä. Ja silti olen jo ihan loppu. Mitä tehdä..?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mun pitkään jatkunut väsymys loppui, kun aloitin ketogeenisen ruokavalion. Hiilihydrattiherkkyys voi aiheuttaa jatkuvaa väsymystä.
Juoksin vuosikausia lääkäreillä ja kaikenlaista testattiin, mutta mitään ei löytynyt. Lopulta käynti ravitsemusterapeutilla ja häneltä saatu dieetti ratkaisi ongelmani.
Avoimesti elämästään somettavalla (survival lilly youtubessa) oli kuulemma antibioottikuurin jälkeinen candida kasvusto jossain ruuansulatuksessa. Kun söi antibioottikuurin niin bakteerien tasapaino kuulemma meni sekasi. Karppaus ja candidalääke auttoi, väsymys meni ohi.
Ulukomaan eläjillä on varmasti parempi lääketieteellinen hoito, jos väsymystä ei ole takapajuisesti pakko diagnosoida masennukseksi. Kannattaa seurata muiden maiden juttuja..
Lopeta se hiilarien puputtaminen!
Jotkin sisäilmaongelmat väsyttävät rankasti.
Laihdutus auttaa ,ja elintavat muutenki kuntoon.
Onko apoe4-geeni tutkittu. Onko suvussasi paljon itäsuomalaisia?
Syöt todennäköisesti paljon myrkyllistä länsimaista ruokaa ja kehosi on jatkuvassa tulehdustilassa aivoja myöten. Elimistösi voi olla luolaihmisen. Silloin et voi syödä suurinta osaa mitä marketissa on tarjolla ja lihoat nopeasti, etkä laihdu helpolla.
Alkoholi ei sovi lainkaan elimistöllesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute? Onko ferritiiniä mitattu?
Arvot oli ok. Pari vuotta sitten
Eli mitä ne näytti? Kävit asiantuntijalla?
Mulla oli sama kilpirauhasen vajaatoiminta. Jatkuvaa väsymystä, menin iltaisin nukkumaan seitsemältä.
Minulla oli vähän tuollaista ja kävin sitten verikokeissa. Mitään ei löytynyt. Sitten hokasin, että eniten väsyttää niinä päivinä, joina en juonut paljoakaan. Ajattelin sitten, että ehkä elimistö kuormittuu eri tavalla, jos kärsii jatkuvasta pienestä nestehukasta? Tämä on ainakin halpa kokeilu.
Tietty kokeiluun myös juuri ruokavalion kohennus ym perinteiset neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vähän tuollaista ja kävin sitten verikokeissa. Mitään ei löytynyt. Sitten hokasin, että eniten väsyttää niinä päivinä, joina en juonut paljoakaan. Ajattelin sitten, että ehkä elimistö kuormittuu eri tavalla, jos kärsii jatkuvasta pienestä nestehukasta? Tämä on ainakin halpa kokeilu.
paljonko on bmi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paljonko on bmi ?
21,5 on bmi
Itsellä oli joskus samanlaiset oireet, kovaa väsymystä/masennusta. En oikein tiennyt mistä oli kyse. Päivääkään en ollut töistä pois mutta viikonloppuisin ei jaksanut/huvittanut tehdä mitään. Lääkärissä ei löytynyt mitään poikkeavaa. Tätä kesti monta vuotta (!), korjaantui itsekseen kun vain lepäsi aina. vapaa-ajat .
Näin jälkeenpäin pidän tätä jonkin sortin burnouttina. Liikaa töitä, 200-300 tuntia ylitöitä useampana vuonna. Ap:n kannattaa miettiä onko tullut levättyä riittävästi sillä burnout voi johtua muustakin kuin liiasta työnteosta. Kehon pitäisi saada lepoa ja palauttavaa toimintaa ihan joka päivä. Mikäli kyse voisi olla tästä niin kannattaa googlailla miten toipumista voisi edistää tai kysellä ohjeita vaikka lääkäriltä.
Minulla on samanlaista ja epäilen, että burnout tulossa takaisin...
N30