Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa enää laskuja maksettua

Vierailija
17.09.2024 |

Nyt alkaa mennä urakalla laskuja ulosottoon. Olen pari vuotta vaan maksanut rästejä rästejen perään. 

Liikkumavaraa ei yksinkertaisesti ole -ostan jo nyt halvinta ruokaa mielellään punalaputettuna ja teen kaiken itse. Auto piti laittaa pois useampi kuukausi sitten, kun ei ollut varaa katsastaa ja maksaa verot ja vakuutukset. En käytä mitään päihteitä, juon pelkkää vettä, kerään muiden tölkitkin maasta. 

Näin paljon suomalaisia arvostetaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oo kyllä hallituksen vika jos oma taloudenhoito sakkaa

Vierailija
22/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan elatusmaksut, vuokran, sähkölaskun, puhelinlaskun, lapsen kulut luonani, harrastukset ja hankinnat puoliksi, exä ei näistä jousta. Elatusmaksut menevät aivan liian yläkanttiin, valitettavasti.

Käyn töissä matalapalkkatöissä. Niin. 

Oletko ottanut yhteyttä elatusmaksuista päättävään tahoon? 

Lastenvalvojalla kävin, exä ei suostunut alennettuun summaan. Lisäksi jälkeenpäin alkoi uhkailu yksinhuoltajuuden hakemisesta yms. Eli oikeuden kautta olisi pakko mennä, jolloin minä jään siitäkin maksumieheksi. En jaksa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt on prkl, joudut siis elättämään omaa lastasi. On kyllä syvältä ja suuri vääryys.

Vierailija
24/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää töitä

Vierailija
25/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sinun raha-asiat liittyy suomalaisten arvostamiseen?

Olet elänyt yli varojesi. 

Mielenkiintoinen väite tuo "yli varojen" eläminen kun toiset määrää:

a) palkkatasosta ja niistä mitättömistä palkankorotuksista, eli tuloistasi.

b) vuokratasosta ja vuokrankorotuksista, eli elinkustannuksistasi.

c) sähkö, ym. laskuissa suurin osa laskusta on PERUSMAKSUA ja sähkön SIIRTOMAKSUA, johon et voi edes kulutuksella ja kilpailuttamisella vaikuttaa!!

Tällaisilla ehdoilla on pikemminkin ihme jos joku ei ajaudu taloudellisiin vaikeuksiin!!

Vierailija
26/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt vikiskö.  Itse tätä halusitte, kovalla huudolla ja uholla piti tämä hallitus saada, nyt ei yhtäkkiä kelpaakaan.

Onneksi en tajusi lähteä jo vuosikymmenet sitten, ensi kesänä tulee 30 vuotta täyteen kun kyllästyoin siihen rotankoloon enkä ole hetkekäään katunut.

Kuitenkin notkut päivät vauvapalstalla ja uhoat tätä samaa asiaa ketjusta toiseen. 

Vierailija
27/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää ruikutusta. Noinko ajattelit elää loppuelämäsi? Ei kiinnosta pyrkiä parempaan? Mitä jos hakisit vaikka opiskelemaan parempi palkkaisiin hommiin. Työnohessa onnistuu nykyään monenkin alan opiskelu. Kyllä se työllisyystilannekin tässä vuosien saatossa taas kohenee. Mitä mallia haluat näyttää lapselle? 

Vierailija
28/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia sähkölaskuja oikein maksat? Meillä 5 henkilön perhe, sadan neliön talo ja viime kuun sähkölasku oli 5€, siirto 22€.

Vierailija
29/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia sähkölaskuja oikein maksat? Meillä 5 henkilön perhe, sadan neliön talo ja viime kuun sähkölasku oli 5€, siirto 22€.

Miksi sepustat valheita, se ei aloittajaa piristä - vaan syöksee syvemmälle kurjuuteen.

Häpeä!

Vierailija
30/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää oo kyllä hallituksen vika jos oma taloudenhoito sakkaa

Kaikki on aina hallituksen vika aina ja Iänkaikkisesti aina, vaikka jäisit auton alle, kaatuisi lenkillä tai kusisit housuun aina hallituksen vika. 

Vierailija
31/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tulot riitä menoihin, teet jotain väärin. Älä kirjaamaan joka päiväiset tulot ja menot ylös, siihen löytyy jopa aplikaatioita. Kun dataa alkaa kertymään, näet ns turhat menot. Se ei ole valtion vika jos ei rahat riitä, sillä joku vastuu on ihmisellä itselläänkin omasta pärjäämisestään.

Vierailija
32/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan elatusmaksut, vuokran, sähkölaskun, puhelinlaskun, lapsen kulut luonani, harrastukset ja hankinnat puoliksi, exä ei näistä jousta. Elatusmaksut menevät aivan liian yläkanttiin, valitettavasti.

No äkkiä lastenvalvojalle tarkistamaan elatusmaksun määrä kohdilleen. Ja muita lapsen kuluja sun ei tarvitse maksaa. Harrastukset yms sisältyy elatusmaksuun .

Lapselle vaatteet ja harrastusvälineet äidin luota mukaan,  niin tarjoat vain syötävää kun lapsi tulee kylään.

Vierailija
33/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tulisi jäädä elatusmaksujen jälkeen tietyn verran rahaa käteen. Minä rehellisesti lopettaisin työt, koska tuossa tilanteessa saa saman rahan tekemättä mitään. N42

Vierailija
34/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt vikiskö.  Itse tätä halusitte, kovalla huudolla ja uholla piti tämä hallitus saada, nyt ei yhtäkkiä kelpaakaan.

Onneksi en tajusi lähteä jo vuosikymmenet sitten, ensi kesänä tulee 30 vuotta täyteen kun kyllästyoin siihen rotankoloon enkä ole hetkekäään katunut.

Ketkä me? En minä eikä lähipiirini ainakaan haluttu. Olen ihan kohtuullisesti toimeentuleva mutta sympatiani ovat köyhien ja vähäosaisten puolella. Samoin ovat läheistenkin sympatiat, vaikka ovat hyvin toimeentulevia. 

Vierailija
35/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa taustalla omia valintoja, kuten lasten tekeminen. Jos ero on vaimon valinta, niin paska juttu.

Mutta elämä on sitä, valintoja, kuten auton pitäminen. Eikä ne lapset ole ikuisesti elätettävinä, joten ei tuossa mikään loppuelämän köyhänä kituutus ole edessä.

Vierailija
36/36 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisiä ei halunnut tätä hallitusta. Ota selvää faktoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä