* SISUNAISET, 12.2 *
Viime viikolta:
Kaikille on laskettu sellainen tavoitepaino, joka tulee alustavasti toteutumaan maaliskuun loppuun mennessä (vko 13).
[size=2]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite (vko 13) kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg,
Vkoa edessä että tavoite toteutuu (Arvio tavoitteen saavuttamisesta), BMI muutos nykyhetkeen
[color=green][b] ht.78 [/b]♥[/color]
71,9 kg, 65,8 kg, 71,6 kg, 0,0 kg, 0,3 kg, 5,8 kg,
19 vkoa, ( Kesäkuu , 2007 ), BMI: 27,1 => 26,9
[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]
Tauko
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95,5 kg, 75,8 kg, 77,4 kg, -0,2 kg, 18,1 kg, 1,6 kg,
10 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 30,1 => 24,4
[color=fuchsia][b] Sininen [/b]♥[/color]
101 kg, 76 kg, 79 kg, 0,0 kg, 22 kg, 3 kg,
14 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 34,9 => 27,3
[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]
90,2 kg, 77,6 kg, 81,3 kg, -0,9 kg, 8,9 kg, 3,7 kg,
14 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 32,0 => 28,8
[color=fuchsia][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
92,2 kg, 77 kg, 82,7 kg, -0,2 kg, 9,5 kg, 5,7 kg,
13 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 31,2 => 28,0
[color=green][b] Kitta75 [/b]♥[/color]
95,6 kg, 87,2 kg, 93,4 kg, 0,0 kg, 2,2 kg, 6,2 kg,
20 vkoa, ( Kesäkuu , 2007 ), BMI: 35,1 => 34,3
[color=fuchsia][b] Hätähousu [/b]♥[/color]
87 kg, 77 kg, 81,7 kg, 0,8 kg, 5,3 kg, 4,7 kg,
12 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 26,0 => 24,4
[color=green][b] Kaneli [/b]♥[/color]
79 kg, 71,6 kg, 77,1 kg, 0,0 kg, 1,9 kg, 5,5 kg,
23 vkoa, ( Heinäkuu , 2007 ), BMI: 28,7 => 28,0
[color=fuchsia][b] Ororo [/b]♥[/color]
90 kg, 80 kg, 86,1 kg, -1,1 kg, 3,9 kg, 6,1 kg,
8 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 29,7 => 28,4
[color=green][b] Mareila [/b]♥[/color]
72,2 kg, 65,7 kg, 68,3 kg, -2,0 kg, 3,9 kg, 2,6 kg,
5 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI: 25,6 => 24,2
[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]
94,6 kg, 79,4 kg, 86,4 kg, 0,0 kg, 8,2 kg, 7 kg,
11 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 30,2 => 27,6
[color=blue][/size][size=2]
Suurin pudotus viime kerrasta:
[b]
1. sija => Emonamoha : -1.3 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä omaa tavoitettaan (välitavoite tai lopullinen tavoite).
[b]
1. sija => Mareila: 5 ¿vkoa
2. sija => Ororo: 8 ¿vkoa
3. sija => Minlee: 10 ¿vkoa
4. sija => Pointzi06: 11 ¿vkoa
5. sija => Hätähousu: 12 ¿vkoa
6. sija => Emonamoha: 13 ¿vkoa
7. sija => Sininen: 14 ¿vkoa
8. sija => Katti26: 14 ¿vkoa
9. sija => ht.78: 19 ¿vkoa
10. sija => Kitta75: 20 ¿vkoa
11. sija => Kaneli: 23 ¿vkoa
Tavoitteen saavuttaneet: Perenna (62 kg, -11 kg), MariLotta (53 kg, - 7 kg)
[/b][/size][size=2]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: Emonamoha, ht.78, Hätähousu, Kaneli, Katti26, Kitta75, Körömölli, Mareila, Minlee, Ororo, Pointzi06, Sininen31
Laihduttajia: 12
Painomme oli alussa: 1057 kg
Painamme nyt: 965 kg
Tavoitepainomme (3/2007): 908 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -3.6 kg
Paino tippunut vuonna 2007: 10 kg
Kokonaispainonpudotus: 92 kg
Matkaa tavoitteeseen: 57 kg
[/color][/size]
- Minlee
Kommentit (36)
[b]AatuLiina[/b]: Tervetuloa mukaan! Meitä samoissa kilomäärissä painiskelevia onkin täällä enempi ja vähempi ja aina silloin tällöin joku pääsee sinne 7:lla alkaviin lukuihin - kohta on ehkä jo sinunkin vuorosi :)
Viikko on sujunut urheilullisissa merkeissä. Juoksu-/kävelykilometrejä on kertynyt jo 19km kun koko viikon tavoitteeni oli vaatimattomat 20 :) En vaan osaa enää pitää välipäiviä, juokseminen on temmannut minut niin mukaansa! Ainoa negatiivinen seikka kunnon kohenemisessa on jo tullut havaittua: sykkeen laskun myötä myös kulutetut kalorit vähenevät samalla matkalla :-/
Mukavata sisukasta viikonloppua!!
Emo
Juu, eli tervetuloa mukaan minunkin puolestani. Kuten Körömölli tuossa jo totesi, niin tarvitsen pituutesi, jotta voin laskea BMI:n. Muuten kaikki tiedot ok. Laitoin aloituspainoksi nyt 88.5 kg.
Meillä muilla on otettu tavoitteeksi tällä hetkellä vko 13. Eli jokaiselle on laskettu tietty paino, johon pitäisi päästä maaliskuun loppuun mennessä. Olen laskenut jokaisen tavoitepainon kunkin omalla laihtumistahdilla. Eli periaatteessa jokaisen tavoite on realistinen. Viikko yhteenvedosta kuitenkin näkee, miten on aikataulussa pysynyt, eli jos tavoite on täyttymässä vasta toukokuussa, tietää, että ihan ei olla aikataulussa.
Katsotaan sitten huhtikuun alussa miten iitä eteenpäin jatketaan. Lasketaanko taas uudet tavoitteet tai mitä tehdään.
Niin. Minä olen Minlee, kahden lapsen äiti (4 v ja 2 v). Yritän päästä eroon raskauksien ja imetyksien tuomista kiloista (sekä sitten entuudestaan olevista liikakiloista).
- Minlee
Mä olen niin innoissani teistä ja tästä palstasta, että jos nyt saisin tarvitsemaani tsemppiä kamppailuun! =)
Minulla on puoli vuotias tyttö, ja nimenomaan raskaus ajan kilojen (sekä vanhojen) kanssa painiskelen. -08 tulevat häät myös inspiroi minua.
Oiskohan mun tavoite maaliskuun loppuun mennessä 86. (Onko liikaa/liian vähän?)
Painoindeksin laskeskeluun pituutta minulla on tasan 170cm. Minun paheeni on makea! Sekä ruoka yleensäkkin. Käyn n.3-5 krt riippuen keleistä kävelyllä.
Jumppa, sali, ja uintikin on ollut " haaveina" . Pitäneen niissäkin koittaa ruveta käymään. Minulla kun ei asuin paikkakunnalla ole kuin mies, niin jumppakaverit ja perään potkiat puuttuu..
Yhteen vetojen saatelemana viikottain tulee siis uusi avaus? Ja ma-ti tarttis hypätä vaa´alle ja ilmoitella sitten paino? Oonko nyt ymmärtänyt jujun?
AatuLiina
Allakka: Mä oon semmoisessa työssä, jossa sääntönä on, että aina kun matkustaa pohjoismaiden ulkopuolelle, on käytävä jättämässä salmonellanäyte. Siten siis sain tiedon ja olin kovin yllättynyt. Luulin, että sen taudin kyllä huomaa.
AatuLiina: Tervetuloa mukaan! Mä punnitsen vasta torstaisin, kun olin jo vakiinnuttanut sen sille päivälle ennen kuin löysin tän sivun ja mukavan seuran.
-Hätähousu-
Eli uusi pino aloitetaan joka maanantai..sen tekee se jäsen kuka ensimmäiseksi " kerkeää" ..usein se on Minlee ;o)!!
Ja punnituspäivä on tosiaan kaikilla oma..ei siis välttämättä tarvitse punnita maanantaina tai tiistaina vaan ihan mikä vaan viikonpäivä käy ja pitkin viikkoa sitten vaihdellaan kuulumisia muutenkin samaisessa avauksessa :o)!!
köris
Mukavaa kun liityit mukaan Aatuliina!
Pointzi: Ihan mahtava pudotus, onnea!
Emonamoha: Tosi paljon sä jaksat liikkua ja onnea hienosta pudotuksesta. Miten aloitit tuon juoksemisen, meinaa oliko sulla joku juoksuohjelma?
Mä haluaisin myös alkaa juoksemaan, mutta odottelen vielä, että tuo 80 kg:n raja lähestyy niin kehtaan lyllertää pitkin keskustan katuja. Mulla on nimittäin sellainen typerä ongelma, että mua hävettää liikkua ylipainoisena, alan seuraamaan ohikulkijoita ja kuvittelemaan, että ne naureskelee perään, että siellä tuokin läski laihduttelee =)
Voisin myös alkaa tilittämään noita viikon urheilutunteja, niin tulis ehkä enemmän innostusta liikkumiseen.
Lähden tänä viikonloppuna toiselle puolelle suomea katsomaan veljen perhettä. Pitäis taas tehdä sotasuunnitelma, että kuurini pitäisi.
Jos sulle sopii Minlee niin laittaisin nyt ensi viikon pudotukseni jonka muuten olisin merkinnyt vasta maanantaina?
Eli tässä:
Paino viime viikolla: 85,3 kg
Paino nyt : 84,8 kg
Pudotusta: -500g
T. Ororo
Tervetuloa AatuLiina joukkoomme mahtavaan =) Minulla on kaksi poikaa (03/01 ja 05/05) ja raskauskiloja tiputtelen. Ennen esikoista olin tosi hoikka ja salakavalasti ne kilot minut löysivät =)
Pahoittelen, etten ole ehtinyt oikein kirjoitella, meidän kuopuksella on taas jotain ihme uniongelma kausia, kitisee koko yön (noin tunnin välein alkaa kitinä, joten liikaa ei ole nukuttu) Viikko on mennyt oikein hyvin, paitsi liikunnan osalta, koko viikon oli tosi tukkoinen ja flunssainen olo, joka nyt on hävinnyt, josko sitä pääsisi uimaan huomenna?? Muutenkin on taas juostu koko viikko sinne tänne. Eilen oli meidän tulevan eskarilaisen eskari info illalla, päivällä käytiin tapaaamassa päiväkodin uutta johtajaa ja voin ylpeänä ilmoittaa, että En langennut pipareiden ja pullien houkutukseen =) Tänään tulee vieraita, täytyy koittaa pitää kohtuus syömisissä.
Ja loppuun viikon tulos, joka oli -1,3 kg =) Oikein tyytyväinen olen, vaikka liikunta jäi tosi vähälle. Sori omanapaisuus, olen vanhemmillani, joten gotta go =) Sisukasta viikonloppua kaikille
Mareila
Kyselit Ororo tästä mun juoksuharrastuksen aloittamisesta... Ensimmäisenä tuli hullu idea lähteä mukaan Naisten Kympille ja sitä pyörittelin koko viime syksyn osaamatta aloittaa juokstreenejä vaikka lumettomia juoksukelejä piisasi aina tammikuulle saakka. Kokeilin lokakuussa kerran ja sain penikat kipeiksi (säären etuosat) ja seuraavan kerran tasan kuukauden päästä marraskuussa, jolloin osasin ottaa jo varovaisemmin.
Seuraavan kerran lähdin juoksemaan vasta ostettuani uudet kunnon juoksukengät. Se on asialistan nro 1. Ennen sitä juoksemista EI KANNATA ALOITTAA.
Tammikuun viimeinen päivä lähdin innoissani uusilla tossuilla, juoksusukilla varustettuna ja kaikin puolin oikeaoppisesti kerrospukeutuneena matkaan. Takana useita 5-6km kävely- ja sauvakävelylenkkejä pitkin syksyä/talvea. Juoksin koko 3,6km matkan ja sain hurjan innostuksen palon mieleeni: se onnistui! Sen jälkeen juoksua pitkään harrastaneet opastivat minua oikeassa treenityylissä, eli juoksua matalalla sykkeellä, pahemmin hengästymättä. Ja ylämäet kävellen.
Olen nyt juossut kolmisen viikkoa, 20-30km/vko ja käytännössä siten, että tarkkailen sykemittaria ja omaa oloani: voinko jutella läähättämättä? Vauhti on yli 9min/km eli reippaasti (sauva)kävelemällä pääsen samoihin tai jopa sen alle! En siis kisaa vauhdista vaan kehitän peruskuntoa ja näin ollen lenkistä palautuminen on niin nopeaa, että voisin juosta vaikka joka päivä. Alkuun juoksin alle 5km matkoja mutta nyttemmin olen pidentänyt matkaa 7 kilometriin ja aikaa menee vähän reilu tunti.
Tärkeintä juoksun aloittamisessa on hyvän kengät ja oikea juoksutyyli. Askel lähtee aina päkiäponnistuksella ja maahan tullaan joko koko jalkapohja edellä tai kanta edellä, josta jalka taas rullaa päkiälle. Ylämäessä kävely auttaa myös jalkoja sopeutumaan juoksun rasituksiin ja on siksikin erittäin hyödyllistä eikä kipuja ja kolotuksia synny. Moni sanookin, että hengityselimistön puolesta voisi kehittyä maratonkuntoon kahdessa kuukaudessa, mutta keho (lihakset, nivelet jne) vaatii ainakin puoli vuotta sopeutua tärähtelyihin. Juoksu on rasittava laji ylipainoiselle, mutta en ole tällä yli 80kg painollani kokenut rasitusta liian suureksi. Varmaan repimällä ja liikaa yrittämällä asia voisi ollakin toisin...
Rohkeasti vaan kokeilemaan!
Emo, juoksukärpäsen purema :)
Emo: Nyt kyllä pistit sen juoksukärpäsen munkin päälle=)
Mä olen juossut aina silloin tällöin elämäni aikana, mutta saanut myös noi säärten etuosat kipeiksi. Tämän lisäksi olen jaksanut juosta vain n. 20-30 min. kerralla, eli vauhtia suhteessa kuntoon on varmasti ollut liikaa. Pitäis varmaan ostaa sellaiset kunnon tossut,niin, että motivaatio ei einakaan huonojen kenkien takia lopu.
Jatkan nyt kuitenkin tätä sauvakävelyä ja seuraan kroppaani, että jos se vaikka pikkuhiljaa olis valmis juoksemiseen.
Onnistumisen tunteista haaveillen...........
Ororo
Kotona kuumeen kourissa kiemurtelen. Tänään olisi ollut vauva uinti, mutta sielläkin jäi nyt käymättä koska olen kipeä. Eilen vielä kävin reippaalla kävely lenkillä, eikä kuumeesta ollut tietoakaan. Oisinkohan sillä reissulla vilustunut..?
Mun urheilu suorituksissa suurena puutteena on juuri vääränlaiset urheilu varusteet. En omista tuulipukua/ kevyt toppapukua joten lenkit taittuu untuva takilla ja paksuilla toppa housuilla. =/ Kovilla pakkasilla ne olivat oikein oiva varustus mutta alle viiden asteen pakkasella meinaa olla vähän turhan kuuma. Lenkkarit ja sauvat on myös ollut jo hyvin kaun ostoslistassa, mutta koskaan ei muka ole rahaa niitä hankkia. Joopa joo. Mihinköhän sekin raha muka katoaa??
Miten syke mittaria käytetään? Mikä on paras syke rasvanpolttoa ajatellen? Emon juoksu harrastus kuullostaa hyvin houkuttelevalta, mutta mun tekniikkani on niin p:stä että mulla kipeytyy kylki ja pohkeet, hengittääkkään en osaa. (Sama vika oli synnytyksessä.. =/) Mulla on lenkillä mukana aina mp3 soitin. Hyvän ja menevän biisin tahdissa monesti tuntuu, että tekisi mieli ruveta juoksemaan, mutta mulla on sitten koko loppu lenkki pilalla..
Kovasti mä odotan lumien sulamista. Olisi aivan ihanaa päästä rullaluistelemaan. Se vie kyllä mennessään. Päivällä jos käy luistelemassa lenkin, niin illalla jo tuntuu, että pitäisi käydä uudestaan.
Miten te muut urheilette? Siis mikä on laji ja miten usein? Itselläni se nyt toistaiseksi on rajoittunut pelkästään kävelyyn ja n. viidesti viikossa tunnin lenkkejä. Pitäisi varmaan vähän moni puolistaa.. =)
Mä olen jäänyt koukkuun Heroekseen. Siis siihen tv sarjaan. Tänään on jo tullu vahdattua monta jaksoa. No mitäpä sitä kipeänä jaksaisikaan tehdä muuta (niin paitsi palvella tyttöä joka muuten tänään täyttää tasan puoli vuotta!)
Hyvää viikonloppua kaikille!!
-AatuLiina-
Moikka! Minä olen kanssa tässä jo pitemmän aikaa aikonut laihista aloitella mutta motivaatiop on vähän kateissa. Tarvisin kanssa tsemppausta. Olis kiva kun kesää kohti hoikistuis. Ylipainoa on roimasti. Mun pituus on 160cm ja paino 87 kg. Oon aatellu että jos ensin yrittäis tohon 77kg ja kattois sitten. Viime vuonna sain alkuvuodesta painonvartijoissa muutaman kilon pois mutta sitten se taas jäi...
Viikonloppu on mennyt ihan kivasti, perjantaina oli kavereita. Pahasti ei tullut repsahdettua =) Launantaina popsin hyvällä omalla tunnolla laskiaspullan (vuoden eka ja vika laskiaspulla =)) Tänään kävin uimassa, eilen liikuntana oli ostoksilla hengailu =) Kuopus tarvitsi housuja ja muutamia muitakin ostosksia oli listalla.
Liikuntana minulla on uinti, jumppa, kuntopyörällä polkeminen, stepperi. Liikun vähän fiiliksen mukaan tavoite olisi 3-5 kertaa viikossa.
Tervetuloa Helene 1727 =) Kiva saada uusia kirjoittajia ja kovasti tsemppiä laihdutukseen =) Alku on aina hankalaa, itse olen aloittanut laihdutuskuurin liian monta kertaa ja aina se on tyssännyt kun muutama kilo on kadonnut, nyt motivaatiota on riittänyt, eikä tee enää mieli palata entiseen =)
Kakkonen karjuu, gotta go Sisukasta viikkoa kaikille
Mareila
Tervetuloa minunkin puolestani mukaan [b]Helena1712[/b]! Pienemmillä tavoitteilla laihis onnistuu varmemmin kuin niin, että lähtisi samantien pudottamaan vaikkapa 24kiloa niin kuin minä tein reilu vuosi sitten... Nyt puoli vuotta sitten aloitin uudestaan ja ensimmäinen tavoitepaino 84kg saavutettiin jouluksi, seuraavana tähtäimenä olisi kevään 77kg :)
[b]AatuLiina[/b]: Mulla on sellainen sykemittari, joka kerää tietoa koko lenkin ajalta (keskisyke, kalorinkulutus, huippusyke, syke% alueittain jne) ja sen lisäksi näyttää koko ajan sykettä ja jotain valinnaista tietoa (itselläni useimmiten kalorinkulutus :D). Juostessa tarkkailen mittaria sen mukaan, miltä minusta [b]itsestäni tuntuu[/b] eli kun ylämäkeä on menty jonkin matkaa, alkaa usein tuntua itsestäkin siltä, että kuormitus nousee ja mittari vain varmistaa asian. Sitten kävelen taas kunnes syke vakiintuu alemmas ja tuntuu, että voisin taas juosta. Tavoitesykealue kunnon kohotukseen on itselläni 120-140 välillä ja rasvanpolttoon optimaalisin on siinä 120 kieppeillä.
[b]Rasvanpolttosyke[/b] tarkoittaa lähinnä sitä, että silloin [b]prosentuaalisesti suurin osa[/b] kulutetuista kaloreista lähtee varastorasvoista, mutta suuremmalla sykkeellä treenatessa rasvanpolttokin voi ylittää tuon määrällisesti, sillä silloin [b]kokonaiskulutus[/b] on reilusti suurempaa. Puhumattakaan liikunnan " jälkipoltosta" , eli aineenvaihdunnan kiihtymisestä jopa 24h ajaksi liikunnan lopettamisen jälkeen :) Parasta liikuntaa on sellainen, jossa tulee ainakin vähän hiki ja jota jaksaa harrastaa tunnin kerrallaan, säännöllisesti useita kertoja viikossa.
Minun liikuntaharrastuksissani ykkösenä tulee tällä hetkellä juoksu (paitsi, että saatan joutua pitämään juoksutaukoa säären etuosan kipeydyttyä tänään...) ja hyvänä kakkosena sauvakävely tai ihan vaan kävely (sauvoja ei saa mukaan, jos koirat lenkillä mukana). Pyrin liikkumaan aina tunnin kerrallaan, mieluiten enemmänkin. Kuntosalilla käyn 2-3krt/viikko pitämässä lihaskunnosta huolta... Vesijuoksusta pidän myös, etenkin kaverin kanssa, ja joskus uiminen rentouttaa ihanasti kipeytyneitä lihaksia. Aikaa vaan ei riitä kaikelle, joten nuo kävely-juoksulenkit on aina helpompi toteuttaa vaikkapa lasten (3kpl iältään 2-5v) mentyä yöunilleen.
Emo
Minun tämän viikon " virallinen" punnitus tulos on 87.4kg
Elikkä siis alku paino oli 88.5
tällä viikolla painoa on 87.4
joten pudonnut 1 100g!!! Hihii =) Toivottavasti ensi viikollakin putoisi ainakin sen 500g, niin pääsisin maaliskuun tavoitteeseen. Miten se muuten on, määräänkö minä oman tavoitteeni, vai laskeeko sen joku muu minulle? (Mildee, Mil... nicki on nyt unohduksissa.. anteeksi =/) Itse sitä laskekselin, että jos saisi pudotettua 500g viikossa, niin sehän tekisi 85kg viikolle 13... ??
Vau Emo; enhän minä edes tiennyt että on noinkin monipuolisia sykemittareita olemassa. Heh.. pöhkö minä.
Eilen tosiaan oli kuumetta, mutta tänään taas ihan hyvä olo. Oiskohan se kuume voinut johtua edellispäivän pikkuisen kovemmasta kävely lenkistä..? Eilen en tehnyt huonon olon takia mitään muuta kun röhnötin sohvalla, mutta jospa sitä tänään uskaltaisi pikku lenkin käydä heittämässä. Uimaan tekisi kovasti mieli, mutta ukko on töissä, niin tytölle ei ole ammaa. Mulle tosiaan paikkakunnallamme ei ole vielä siunautunut kavereita kelle vois soittaa ja pyytää tytön vahdiks tai lenkki kaveriks.
Eillis illan ja yön aikana on tänne meille satanut ainakin 20cm lunta. Aura auto oli käynyt tekemässä mukavia uria tonne pihalle, ja postilaatikolle sekä autolle ei ollut asiaakaan. Aamulla sitten ukon kanssa kolaltiin kinoksia pois, harmi vaan kun lumi loppui kesken! =) Vaikka toisaaltaan ois se niin kiva kun kevät jo tulisi!
Tytön syntymän jälkeen mä olen jo semmoset 18kg ittekseni tiputellu pois. Siitä osa oli kyllä silkkaa turvotusta, mutta nyt on ruvennut vanhat vaatteet jo mahtumaan päälle! Wippei!
Huomisiin, ja nyt lenkille!
AatuLiina
Lasketko sinä jokaiselle realistisen tavoite painon, vai mites se nyt menee?
Meidän porukkaan mahtuu kaikki halukkaat laihduttelijat, ikään, kokoon tai tyyliin katsomatta..ainoa yhdistävä tekijä meillä on se, että laihdutellaan ja kaivataan tsemppiä eli mukaan mahtuu kyllä!!
Painoindeksin Minlee laskee, joten ainakin pituus tarvitaan siihen vielä, mutta muuten kyllä taisitkin kertoa jo tarpeelliset tiedot tuohon meidän " taulukkoon" ;o)!
Tervetuloa ja kovasti tsemppiä!!
köris