Onko täällä.muita, jotka eivät ole vuosiin syöneet aamiaista?
Kommentit (23)
Naapurin ukko. Kuoli 5 vuotta sitten.
En syö käänteis aamupalaa eli siis iltapalaa.
En syö aamupalaa enkä iltapalaa. Enkä kyllä välipalojakaan. Voin paremmin kun syön melko harvoin. Ylipainoa oli ennen kuin aloitin tämän jo nuoruudessa omaksutun ruokailurytmin, nykyään BMI 21.
Kahvilla menen puolille päivin. Näin 2lk. saakka. Toki joskus jossain hotellin buffetaamiaisella tulee väkisin jotain yritettyä syödä.
Mulla ei ole aamuisin yhtiään nälkä. Ja jos nyt tähän kysymykseen kuuluu, niin olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilla menen puolille päivin. Näin 2lk. saakka. Toki joskus jossain hotellin buffetaamiaisella tulee väkisin jotain yritettyä syödä.
Mulla ei ole aamuisin yhtiään nälkä. Ja jos nyt tähän kysymykseen kuuluu, niin olen hoikka.
Ja siis en ala-asteella kuitenkaan juonut kahvia, mutta lopetin siis aamupalan.
Nyt takana 51 vuotta ilman aamupalaa. Enkä aio aloittaa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt takana 51 vuotta ilman aamupalaa. Enkä aio aloittaa syömään.
Tuo on jo tosi pitkä aika!! Ap
Mielestäni jotain on pielessä ruokaympyrässä, koska suomalaista 60 prosenttia on ylipainoisia. Syynä on ateriasuositukset aamiainen, lounas, välipala, illallinen, iltapala. Missään ei kuitenkaan kerrota, paljonko sitä ruokaa saa mättää per ateria. Lisäksi tällainen jatkuva syöminen ruokkii jatkuvaa nälkää.
ihmiselle riittäisi lounas, illallinen ja iltapala.
Kuka on keksinyt hokeman, että aamiainen on päivän tärkein ateria? Minulla se aiheittaa vain kauhean nälän jo klo 11, jolloin tulee syötyä ihan liikaa. Ilman aamiaista pystyn olemaan virkeänä jopa 13-14 saakka.
Herään klo 6 ja vasta noin klo 10 voin ottaa jotain, esim. yhden voisarven ja kupin kahvia. Aamulla juon maitokahvia normaalikupillisen - ei siis muki. Klo 13 sitten hyvä lounas joka päivä. En syö välipaloja ja illalla syön klo 19-20 välillä hyvin vähän ei siis mitään päivällisiä, illallisia eikä iltapaloja. Voin hyvin, hoikka ja veriarvot tavattoman hyvät. Vettä juon pari litraa päivässä. Näin on menty vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on keksinyt hokeman, että aamiainen on päivän tärkein ateria? Minulla se aiheittaa vain kauhean nälän jo klo 11, jolloin tulee syötyä ihan liikaa. Ilman aamiaista pystyn olemaan virkeänä jopa 13-14 saakka.
Sama juttu mulla, ja sitä nälän kierrettä kestää itten koko päivän, jos aamiaiseen on erehtynyt. Puuro varsinkin tekee ihan verensokerin heilahdustakin, laskee siis lounasaikaan mennessä niin että kylmä hiki ja se alhaisen verensokerin vapina tulee.
Vierailija kirjoitti:
Herään klo 6 ja vasta noin klo 10 voin ottaa jotain, esim. yhden voisarven ja kupin kahvia. Aamulla juon maitokahvia normaalikupillisen - ei siis muki. Klo 13 sitten hyvä lounas joka päivä. En syö välipaloja ja illalla syön klo 19-20 välillä hyvin vähän ei siis mitään päivällisiä, illallisia eikä iltapaloja. Voin hyvin, hoikka ja veriarvot tavattoman hyvät. Vettä juon pari litraa päivässä. Näin on menty vuosikymmeniä.
Voisarven???
Ranskalaiset syövät aamiaisen 8.00, lounaan 12.00 ja illallisen 18-19. Mutta huomio, aamiainen tarkoittaa kuppi kahvia ja keitetty muna, tai joku pieni croissant. Eli meidän mittapuulla eivät syö aamiaista.
Mää syön silloinku on nälkä, olen yövirkku ja nukun aamuisin.
Säälittäviä stereotypioi.
Vuosikymmeniä jo että juon vain kupin kahvia aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Mainosmiehet sen ovat keksineet. Sillä mainostettiin aamiaismuroja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu. Jo peruskouluaikana jos söin aamupalaa, olin aivan nälän kielissä lounaaseen mennessä. Paljon parempi olla ilman aamiaista ja syödä vasta lounaalla eka ateria.
Olen aina ollut hoikka ja urheilullinen, ei ole tämä aamupalattomuus mitään ns tärkeää ruokarytmiä pilannut. Olen siis jo nelikymppinen. Tuntuu, että eri ihmisille sopii eri ruokailutottumukset, ei yksi malli päde kaikkiin.
Kahvin siis juon aamutuimaan. Ap