Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!LOKAKUISTEN UUSI VIIKKO!!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette siitä, että pienen lapsen herättää päiväuniltaan?? Meillä on nyt Lassi nukkunut kohta sen 3.5h ja kello rupee olemaan sen verran jo paljon, että tarvis kait alkaa heräilemään....mietin, että antaisinko nyt nukkua niin pitkään kuin unta riittää vai menenkö herättämään? Tämä olisi jo kolmas päivä peräkkäin, kun herättäisin unilta...Mahtaako vaikuttaa yöuniin..?

Vierailija
22/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä ikeniä hieman koittanut katella ja koitella, mutta en mä oikein tiedä...:O Tota ruokahommelia mä olen miettinyt ja mitään uutta ruoka-ainetta ei ole saanut (tai no lauantaina ja eilen mangoa, josta taipeet alkoivat punottamaan), mutta maissivelliä on saanut nyt eri merkkiä, vaikken kuolemaksenikaan muista monenako päivänä :/ Olen ostellut miten sattuu noita...Yleensä ostan Nestlen versiota, mutta nyt on ollut sitä Nutrician versiosta. En tiiä...nyt ostin tänään sitte taas tota Nestlen maissivelliä.

Perunaa ja maissia ja persikkaa pääasiassa on syöty. Kukkakaalia sai monena päivänä, mutta siitä tuli mielestäni ilmaa (paukutteli paljon!).

Odotan kauhulla/mielenkiinnolla tulevaa yötä....Isäntäkin on iltavuorossa eli " joudun" pärjäämään ihan yssikseni;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankin tänään taas oltu liikekannalla, lähettiin n. klo 12 hakemaan eskarilaista ja kotiuduttiin sitten vasta viiden aikaan. Iskää piti vielä käyttää uudelleen lääkärissä, kun ei työnantajalle riittänyt " pelkkä" poli-lääkärin kirjoittama saikku-todistus. No, nyt on sitten ihan Medivireen lääkärin kirjoittama todistus....

G: aiemmin olen tehnyt kaikki vauvan soseet itse, paitsi reissussa on saanut purkkiruoka kelvata. Silloin en ole viitsinyt tehdä ruokia itse. Hedelmäsoseitakaan en paljoa ole ostellut. Ja ajattelin tälläkin kertaa mahdollisimman paljon tehdä itse ruokia. Vellit tosin ostan ihan valmiina. Muuten kyllä syödään eineksiä esim. pitsat, lihikset ja joskus jopa makaroonilaatikkoakin :) Mut yleensä vaan silloin, kun on tarvinnut saada äkkiä ruoka valmiiksi. Muuten mäkin kyllä tykkään tehdä itse ruuat kuten mieskin -ja vielä kokin koulutuksella :)

Ikävää kuulla JENI, että teillä on alkanut yöt mennä huonommin. Mulle tuli vielä muiden ehdotusten lisäksi mieleen, että jospa olisikin ihan ohi menevä vaihe liittyen tuohon liikkumaan oppimiseen. Meillä ainakin ovat olleet aina levottomia öisin, kun ovat oppineet esim. kääntymään, ryömimään, konttaamaan jne... Tuntuu ihan siltä, että ovat halunneet kokeilla taitojaan vielä unissaankin :) Korvista vielä, että voit myös kokeilla painaa varovasti tuosta korvannipukan kohdalta (siis korvakäytävän " päältä" , posken puolelta) jos aristaa, niin yleensä vetää päätä pois. Mä ainakin testasin sillä, olisiko korva kipeä ja yleensä piti paikkaansa.

Jerri on myös kova touhuamaan ja sätkimään jaloilla ja käsillä. Nytkin yrittää kovasti huitoa tänne näppikselle mun kanssa. Ai niin ja nukkumisesta vielä. Eli mä en ole herätellyt vauvaa koskaan kesken unien (ellei ole ollut pakko), vaan on aina saanut nukkua niin kauan kuin nukkuu. Eikä kyllä sen takia ole koskaan yöunia vähentänyt. Jerrikin otti äsken tuollaiset puolen tunnin pikatirsat, vaikka nukkui päivällä 4h päikkäreitä 12-16....

Mutta nyt täytyy mennä iltapesulle pesemään öljyt pois. Oli taas pakko laittaa, kun oli karstaa taas päässä. Ehditäänkin juuri sopivasti, ennen kuin Täydelliset naiset alkaa. Taitaakin tänään olla kauden päätösjakso!

Tuittuli ja Jerri 4kk

Vierailija
24/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat ja hampaat mullakin tuli ekana mieleen tosta.

Eli kannattaa tarkastuttaa ne korvat. Korvasärkyhän helpottaa kun pääsee pystyasentoon, ja on pahin makuullaan...

Käsien ja jalkojen sätkimisestä, meillä myös sätkitään ja hytkytään miten sattuu.. ja tulee niitä pakkoliikkeen omaisia liikkeitä... normaalia kun pienet aivot siellä kehittyy pikkuhiljaa.

Noista Lassin päiväunista.

Nukkuu varmaan pidempään sen takia kun illat/yöt menneet vähän huonommin.

Minä olen ainakin tyttöä hellästi pikkuhiljaa herätellyt päiväunilta, jos alkaa näyttämään ettei meinaa millään herätä.

Mutta pitää herättää tosi rauhallisesti ja hellästi. Kun lapsi on herännyt niin olen pitänyt sitä melko pitkänkin ajan sylissä.

Mutta nyt katsomaan mikä typykällä on hätänä.

Vierailija
25/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa myös lehmänmaidosta eli että sille kannattaisi altistaa ennen puolta vuotta, saattaisi ehkäistä maitoallergiaa. Esikoisen aikana (huimat kaksi vuotta sitten) olin siinä käsityksessä, että EI pitäisi antaa ettei tulisi (mahdollisesti) allergiaa. Eli ihan sama mitä tekee, väärin tai oikein se on kuitenkin:)

JENI, saitkin jo monta hyvää vinkkiä mikä Lassia mahdollisesti " vaivaa" . Mulle tuli eka mieleen juuri tuo liikkumaan oppiminen ja sen aiheuttama levottomuus. Toisena ajattelin ruoka-aineita, jos joku uusi alkuun ärsyttää vatsaa. Meillä oli esikoisella joskus näillä main sama homma, illat meni yhtäkkiä kamalaksi huudoksi ja yhtä nopeasti se jossain vaiheessa loppui. Ei kestänyt ikuisuutta, vaikka silloin siltä tuntuikin. Voimia sinulle!

Vierailija
26/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä Lassi nukkuu ihan normaalin määrän päivällä, tuskin siitä johtuu, kun kuitenkin nukkuu yöllä ihan ok. Enkä mäkään koskaan herätä näin pientä vauvaa päikkäreiltä jos ei ole pakko -siis kun vauva nukkuu öisin hyvin.

Vierailija
27/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan hiljaa kuiskaan, että poika nukkuu omassa sängyssä mahallaan ja nukahti ihan kuten ennenkin ilman kitinöitä ja vitinöitä :))) En elättele mitään suuria toiveita, että kauaa nukkuisi kääntymättä, mutta olen jo tähän tosi tyytyväinen!!!! Pelkäsin jo, että hänellä on jokin kammo tuota omaa sänkyä kohtaan:S

Nukkui sitten pihalla NELJÄ tuntia ja menin ottamaan vaunut sisälle ja siellä alettiin kähjätä eli ei tarvinnut herätellä:)

Söi 160ml maissivelliä, johon olin lisännyt pari teelusikallista maissisosetta. Lassilla on muuten sellanen tapa, että kun tulee masu täyteen niin nostaa kädet pystyyn :D Se on hassua, mutta siitä tietää aina, että enempää ei uppoa pikkumieheen*hih*

Nyt en tarjonnut sen jälkeen enää mitään vatsantäytettä. Söi 19.30. Ja jos nyt miettii mitä erilaista tässä päivässä on ollut verrattuna näihin kaameisiin muutamiin päiviin (en vielä kyllä usko, että tää voi olla totta...) niin vellimerkki oli eri, D-tippoja en antanut laisinkaan ja söi kiinteän aterian eri aikaan sekä nukkui pidemmät päikkärit...hmm...ei kait muuta erilaista!!

Nyt jännityksellä tässä odottelen milloin siellä aletaan ähisemään ja puhisemaan selälleen.

Ai niin...melkein nauratti äsken, kun siinä sängyn vieressä odottelin pojan nukahtamista. Hän on unipussissa. Jalat potkivat siellä ns. sarjoissa: 1,2,3,4 tauko 1,2,3,4 tauko jne...ihan säännöllisesti :))) Hassua!

Mutta pitäkääs peukaloisia, jotta nukkuu enemmän kuin tunnin..On nyt nukkunut noin puoli tuntia, vähäsen yli!

Illanjatkoja ja Öitä!!

Terkuin: Je_Ni

Vierailija
28/55 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivolla on sitten edelleen korvatulehdus(todettu ekan kerran kolme viikkoa sitten). Oli la-su välisenä yönä taas lämpöä 38 astetta, joten käytiin su korvalääkärillä. Saatiin taas uudet antibiootit ja lisäksi pojalla on sammas, johon myös lääkkeet. Nyt illalla oli kuumetta 38,7.

Maha veti täysin sekaisin näistä uusista lääkkeistä, joten ne piti lopettaa. Nyt katsellaan vielä tää yö ja mennään sitten tarpeen mukaan aamulla hakemaan terveyskeskuksesta lähete Taysin lastenpolille uutta antibioottipiikkiä hakemaan. :(

Siis meidän poika on 4kk ja sillä on ollut jo kolme antibioottikuuria, 1 antibioottipiikki ja korvat on puhkaistu kaksi kertaa. Mä olen aivan tajuttoman huolissaan, mikään lääke ei tunnu auttavan. Nyt poitsu on ollu ihan tosi kipeä, itkee kun otan syliin yms. Ite olen niin väsynyt, että muisti pätkii tosi pahasti. Arvaatte varmaan, että yöt on aikalailla katkonaisia. Suppoa laitetaan neljättä viikkoa melkein joka päivä monta kertaa. Ei voi tehdä pienen elimistölle hyvää. Tänään vielä taysin hoitsu kertoi, että nyt on liikkeellä just tämmöinen pitkittynyt korvatulehdus ja siitä vielä seuraa jälkitauteja. En uskaltanut kysyä millaisia.

Viimeisin korvalääkäri sanoi, että lähestulkoon kaikki tämän ikäiset on vastustuskykyisiä tälle pöpölle. Toivo ei ole vissiin raskausaikana saanut multa tarpeeksi vastuskykyä, en tiedä mistä johtuu. Mitään lääkkeitä en syönyt odotusaikana, muutaman panadolin taisin ottaa. Ei voi sellaisestakaan olla siis kiinni. Ja (osittais)imetänkin vielä, että pitäisi kaiken järjen mukaan olla vastustuskykyä, mutta ei niin ei.

Ai niin, positiivista oli se, että nyt toinen korva oli parantunut. Josko se toinekin sitten vielä parantuisi. Tässä vaan odottelen, että millainen tulehduskierre tulee, kun pojan omat puolustusmekanismit on varmaan ihan olemattomat jatkuvien antibioottien takia.

Pelolla odotan ensi yötä...

S-I kera sairastelevan pikku potilaan

Vierailija
29/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello tulee pian 4 aamulla. Toka vika yö tässä asunnossa, on vähän haikea fiilis vaikka enemmän tässä stressiä meinaa pakkaamisen keskellä tulla, kuin muita tunteita!

S-I, osanottoni teidän tilanteeseen. Ei kuulosta herkulta, ei. Mutta yritä jaksaa kuitenkin!

Ei kannata miettiä, miksi vauva ei ole saanut tarpeeksi vastustuskykyä raskausaikana. Just luin imetyksen hyvistä puolista ja siinä kerrottiin kuinka imetetyillä lapsilla on vähemmän allergioita, korvatulehduksi ja ties mitä muita sairauksia, kuin lapsilla joita ei imetetä, mutta samaan hengenvetoon, että imetetytkin lapset kuitenkin sairastavat näitä tauteja. Teillä on ollut huono onni ja toivotaan, että paremmin jatkuu tulevaisuudessa.

Iso lähetys sinne energiaa ja empatiaa!

Vierailija
30/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivä alkoi taas 05.30 kun Lilia aloitti iloisen jokeltelun ja kirkumisen. Ei voi muutakuin nauraa kun tyttö on niin iloinen heti aamusta - oli kello sitten mitä tahansa;)

Mites Jenin loppuilta ja yö meni?

S-I, paljon jaksuja teille. Todella kurjaa kun Toivolla on nuin pitkittinyt tulehduskierre. Mutta älä tosiaan soimaa itseäsi, teillä tosiaan on vain käynyt huonoakin huononmpi tuuri. Sinä et olisi voinut tehdä enää mitään paremmin;)

Jenille vielä että kuten joku jo sanoikin, syynä voi olla myös yksinkertaisesti jokin " vaihe" . Vauvoilla tuntuu olevan vaihe vaiheen perään aina jokin uusi juttu jonka opettelu/prosessointi aiheuttaa esim. levottomuutta. Esikoisen aikana minusta ainakin tuntui että kun yksi vaihe loppui niin seuraava jo oli alkamassas juuri kun päästiin normaaliin rytmiin. Hampaat, liikkuminen, tiheän syämisen kaudet jne jne. Yleensä vauvat reagoivat kaikkeen iltaiisin ja öisin - kuinkas muutenkaan;-)

Tästä ei kuulkaa tuu enää mitään ku yrittää kirjoitta LIlia sylissä. Aivan järkyttävä poukkoilemine ja ähinä!

Nazu

PS. annoin eilen perunaa maisteltavaksi.

Vielä yksi kysymys, miten teidän neuvolat ovat suositelleet aloitettavan kiinteät eli millä ruualla? Meidän neuvola suosittelee ehdottomasti aliottamista perunalla, sitten porkkana jne. Esim. vellejä eivät suoisttele ollenkaan (ovat imetyskeskeisiä ja´pitävät vellejä vain " maustettuina korvikkeina" ). Nin siis meidän " kaikkitietävä" neuvola eli en tosiaan väitä että ovat oikeassa, ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä muilla suositellaan??

Vierailija
31/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilia nukkuu ja isompi leikkii legoilla joten palaan vielä hetkeksi.

Mulla on tosiaan ollut vakaa aikomus imettää 6kk ENNEN kiinteiden aloitusta, edes maistattamista, niin tein esikoisenkin aikana eikä ainakaan hänen vastustuskykynsä mitenkään " turmeltunut" tai tullut allergioita vaikka ei maistateltukaan ennen tuota 6 kk ikää;-) Mutta mutta. Lilia on nyt varmaan kuukauden syönyt tasaisesti 3 krt/yö, tosin ei pitäisi olla valittamista kun neiti syö ja nukahtaa samantien ja minä nukahdan heti kun nostan neidin viereen joten hereillä en ole kuin muutaman minuutin yössä. Tytöllä on kuitenkin niin mahdoton " hamu" päällä koko ajan ja eilen kun syötiin muu porukka keitettyjä perunoita ja esikoistyttö halusi " pelkkää pelunaa" eli hänelle kuorin vain perunaa lautaselle (uskomatonta mutta totta, esikoinen rakastaa syödä vain keitettyä perunaa sellaisenaan ei saa laittaa muuta, esim. lihaa tai kastiketta lautaselle....) niin huomasin että Lilia aukoo suutaan ja hamuaa. Annoin hänelle ensin vain lusikan suuhun, jota heti imi ja sitten päätin kokeilla eli survoin vähän perunaa lusikan päähän ja tyttö oli aivan tohkeissaan. Nuli heti koko lusikan ja selvästi piti mausta ja halusi lisää. Yhteensä annoin teelusikallisen verran varmaan. Rupesin sitten kuitenkin ajattelemaan että jos tyttö oikeasti on nälkäinen ja tarvii kiinteitä. Mutta kertooko kasvukäyrät vai yösyömiset paremmin sen, tarviiko vauva kiinteitä???? Vaikka tämä on toinen lapsi, en siltikään tiedä;-)

JOka tapauksessa annan myös tänään perunaa, mutta yritän pitää annokset 1-2 teelusikallisessa AINAKIN 5kk saakka eli pari viikkoa. Enkä ajatellut ottaa muita kiinteitä mukaan.

Lilia muuten " löysi" varpaansa pari päivää sitten. On yrittänyt ottaa kiinni jo n. viikon ajan, mutta eilen sai kiinni. Ja ne ovat nyt lempilelut! Myös tässä asiassa menee 1kk edellä siskoansa joka läysi varpaansa 5kk+.

Jaahas, jos lähtisi esikoisen kanssa touhuamaan. Eilen ostin hänelle vielä muovailuvahaa joten se on saksien kanssa toinen ykkösjuttu ja ihanaa, kaikki titinallet ja nalle puh dvd:t on unohdettu eli eilen ja tänää ei ole halunnut katsoa lainkaan!

teruin

Nazu

Vierailija
32/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIRIS: Onko teille suositeltu maidotonta ruokavaliota? Kai olisi imetysvaiheessalehmänmaidon korvaamista erikoisvalmisteisilla korvikkeilla...? Mun äiti aikanaan sai lääkäriltä suosituksen kun veljelläni (keskosena syntynyt eikä lainkaan imetetty, äidinmaitoa sai kyllä pullosta) oli monen vuoden korvatulehduskierre. Silloin lääkäri antoi vielä suosituksen vähän " tiskin alta" , oli hyvin tunnettu ja aihetta pikkukeskosilla tutkiva lääkäri. Sittemmin kai tuo maidottomuus on tullut suositukseksi, ja ainakin veljelläni se katkaisi kierteen.

En siis itse tiedä paljon mitään korvatulehduskierteistä, paitsi että ne on tosi ikäviä, mutta tuosta maidottomuudesta voisi jo kuukkeloinnilla löytyä jotain lisätietoa. Toivottavasti joku apu löytyy :/

Omasta navasta eli ASUNTOMARKKINOISTA sen verran, että ei ollut eilinen asunto hyvä, höh :/ Ei ollut riittävän muuntelukelpoinen ja alakerrassa oli liikaa hukkaneliöitä, toisaalta en myöskään pitänyt siitä että etuovi aukesi parkkikselle, lapsia ei yhtään voisi laskea siitä ulos yksin. No mutta ei kuitenkaan ollut sitä mitä haetaan.

Odotellaan nyt kuitenkin sitten että miehen työasiat ratkeaisi, katellaan.

Oli muuten kiva yö viime yönä kun Anja ja siskonsa molemmat nukkuivat hyvin, Anja taisi syödä 2 krt tai ehkä 3 krt, en muista, mutta sisko ei herännyt ainakaan kertaakaan ja tuntui jo tosi kivalta :)

Nyt sisko vaatii pesemään käsiä kun on jugurttia syönyt.

Hyvää tiistain alkua ja jatkoa!

Coe + typykät

Vierailija
33/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tooosi väsynyt äiti yrittää yksikätisenä kirjoitella. Meillä meni viime yö tosi huonosti, tai olishan se voinut olla vielä huonompikin. Nimittäin pientä miestä ei oikein nukuttanut, heräili varmaan tsiljoona kertaa ja yritin viereen nukuttaa rinnalle mut ei... Vihdoin kuuden jälkeen kun mies kotiutui töistä niin sain nukahtamaan ja pari tuntia ehdittiin nukkua ennenkuin isommat heräsivät. Nooh onneksi näitä ei monesti ole ollut, viimeksi silloin kun hampaat tekivät tuloaan oli hieman risaista.

Meillä maistettiin kyllä eilen bataattia ensi kertaa, ei näyttänyt oireita muutoin tulevan, liekö tuo sitten tuohon yöhön vaikuttanut (ei kyllä tosiaan itkenyt vaan ähisteli ja tuhisteli sekä koitti jutella)

Meillä ei neuvolassa olla mitenkään erityisemmin kannustettu imettämään eikä kuitenkaan tuputettu kiinteitäkään, perunaahan ne sieltä ekaksi tyrkyttäisivät mutta me aloitettiin tytönkin kans bataatilla, vanhin poika sai ekana maissia. Mä ajattelin myös että mennään ihan makuannoksilla mahdollisimman pitkälle.

Kyllä on ollut ihana kun ilmat lämpeni niin ollaan päästy ulos ja pikku-ukkokin on voinut nukkua päikkäreitä, en muistakaan milloin viimeksi oli nukkunut ulkona. Ja meillä isommat lapset sai tosiaan leikkikavereita kun naapuriin muutti asukkaita tai siis saivat talonsa valmiiksi, viikonloppuna jo tulivat kyselemään leikkikavereita ja hyvin lähti leikit sujumaan.

nyt aamupalan laittoon niin pääsee päivä käyntiin....

angie ja kolmen kopla

Vierailija
34/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksestä! Viime yö menikin ihan hyvin! Poika söi pari kertaa ja nukkui muuten hyvin sängyssään. :) Lämpöä oli aamusti 37,8, joten en usko, että tarvii kuitenkaan sitä piikkiä lähteä hakemaan. Kovin odottavaisia ollaan, että josko tämä nyt lähtisi parantumaan. Pitäkää peukkuja meille!

COE: Olen itsekin miettinyt tuota lehmänmaitoa tulehduksen aiheuttajaksi. Esikoinen sairasteli pari korvatulehdusta alle vuoden ikäisenä, joista toinen meni vasta parin antibioottikuurin jälkeen ohi. Silloin käytiin eräällä lastenlääkärillä, joka on myös homeopaatti ja hän suositteli, että illalla ei antaisi ollenkaan maitoa ennen nukkumaanmenoa, eikä myöskään yöllä. Syötettiin siis vain puuro ja pistettiin sen jälkeen nukkumaan. Siihen loppui ne korvatulehdukset! Jotenkin tuo lehmänmaito menee korviin, etenkin makuuasennossa. Jos tää kierre jatkuu, niin olen valmis kokeilemaan itse maidotonta dieettiä ja lisäksi ostamaan erikoiskorvikkeita, mutta ne varmaan maksaa ihan hitosti, kun ei saa kelalta tukea. Katson tässä vielä hetken ja mietin sitten mikä on tilanne.

Mutta kiitos COE vinkistä, olen lukenut netistä paljon aiheeseen liittyvää. Pakko vielä mainita, että meillä on yksi tuttu parivuotias, joka on allerginen maidolle, ei käytä ollenkaan lehmänmaitoa ja silti on sairastanut kymmeniä korvatulehduksia.

NAZU vaikuttaa aina niin pirteältä, olet minusta aivan ihmeellisen positiivinen ihminen :) Jos meillä herättäisiin 5.30, niin minä kiukuttelisin varmaan koko aamupäivän. Lähettele tännekin pikkuisen tuota sinun hyväntuulisuutta, kiitos!

MORENALLE heipat! Kiva kuulla sinustakin ja tervetuloa tänne Suomeen takaisin. Jaksuja muuttopuuhiin.

Missä muuten ovat meidän muut ulkomaan vahvistukset, Maryj ja Millian? Olihan niitä muitakin, muttei muistu nikit mieleen.

KIINTEISTÄ oli puhetta. Meidän neuvolassa suositellaan aloittamista perunalla, mutta en aio niin tehdä. Musta se on niin mautonta, että aloitan mieluummin makeammalla: joko bataatilla, porkkanalla tai maissilla. Esikoinen sai ekaksi porkkanaa. Kiinteät aloitetaan heti kun korvat saadaan kuntoon ja antibioottien aiheuttama ripuli paranee.

Munkin pitäisi ostaa esikoiselle sakset, olisi kiva yhdessä askarrella enemmän. Mun mies on kyllä idearikkaampi muovailuvahojen ja askartelujen suhteen.

Nyt lypsämään maitoa. Mukavaa talvipäivää!

S-I ja Toivo 4kk+

Vierailija
35/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa teille, kun mä olen ollut niin väsynyt ja huolissaan Toivosta, että unohdin käydä eilen ja edellispäivänä suihkussa. Hyi olkoon kun tajusin tuon! No, tänään kävin suihkussa joten älkää huolestuko :)

Vierailija
36/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus, kun täällä oli pitkä pino. Jäi kyllä lukematta, ihan vaan silmäilin äkkiä läpi. Pitää yrittää sitten jossain välissä lukea. Ääk, minä oon kyllä oikeesti puonnu aivan teidän jutuista. Mutta kun tuo aika vaan juoksee eikä millään ennätä enää edes päivittäin koneelle, saati sitten monta kertaa päivässä kuten vielä raskausaikana :S

SOSEISTA nyt ainakin oli juttua. Minä enimmäkseen ostan, joskus teen myös itse. Sitten isompana, kun menee jo vähän karkeempaa (7-8-9kk:n iässä jne) niin sitten alan enempi tekemään itse. Näin myös muiden lasten kans olen toiminut.

Meillä on nyt syöty siis maissia, perunaa (se on kyllä YÖK Tuomaksen mielestä), porkkanaa ja mustikkaa. Lisäksi on maistellut persikkaa ja vadelmaa.

Neuvolasta ei oo annettu mitään ohjeita enkä ole kysellytkään, mutta luulisin niiden sitä perunaa suosittelevan aluksi. Lienee kuitenkin aikalailla sama mistä sitä aloittaa, meillä ainakin on vauvoilla ollut kuitenki erilaiset makumieltymykset. Esim. vanhempi tyttö ei suostunu ollenkaan syömään kasvissoseita, makeat hedelmä- ja marjasoseet vaan meni. Sitten kyllä kelpas perunakin, kun sai lihaa ja kalaa sekaan. Sitten taas Tuomaksen herkkua on maissisose, ei tykkää esim persikasta ollenkaan.

YÖT menee todella vaihdellen. Pe-la yön Tuomas nukkui inahtamatta klo 21-7, sitten taas seuraavana yönä söi NELJÄ kertaa. Su-ma yön nukkui taas klo 21-5, söi ja jatkoi unia 7 saakka, viimeyönä nukkui ihan levottomasti, tuttia piti antaa kymmeniä kertoja ja kerran sitten söi kunnolla.

VOIMIA PALJON S-I:lle Toivon kans, toivottavasti korvat paranee PIAN. JENILLE myös tsemppiä iltojen kans ja kaikille muillekin, joilla vastustaa tai väsyttää.

Nyt menee pikkumiehellä hermot, joten menoksi

Vierailija
37/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti illalla Suomeen ja löysi yhden aikaan yöllä Suomen kotiin tullessaan haljenneen vesimittarin ja lainehtivan talon. Noin 40 m3 vettä oli ehtinyt suihkuta mittarin läpi... Kaikki lattiat ja seinien alaosat pitää repiä auki. Ilmeisesti noin kolmen kuukauden kuivatusoperaatio edessä. Onneksi tässä sentään on vielä yli neljä kuukautta ennen kuin sinne pitäisi muuttaa... Saa nyt kyllä unohtaa kaikki haaveet isommasta talosta, kun ei tuota nyt kyllä voi myyntiin pistää ennen kuin on kunnossa, jos sen vielä kuntoon ylipäänsä saa... Toivottavasti vakuutus kattaa todella ihan kaiken. Itkettää vaan koko ajan, kun ajatteleen kotia. Onko kellään kokemusta MITTAVIEN vesivahinkojen korjaamisesta... onko ylipäänsä mahdollista???

Meillä on ollut jonkun aikaa aika levottomia öitä. Ironista kyllä, Onni nukkui taas tavalliseen tapaansa, eli heräsi vasta puoli neljältä syömään viime yönä. Itsellä ei kunvaan sitten oikein uni tullut... Toivottavasti tuo nyt muuttuu taas normaalirytmiksi ja jää ne kolmen-neljän heräilyn yöt pois. Jospa tässä itsekin saisi taas nukuttua vielä joskus.

Minäkin olen sekä tehnyt itse soseita että ostanut kaupan. Ehkä enemmän itse kuitenkin. Onnikin on niin kauhean kiinnostunut meidän syömisistä, että kohta pitää varmaan alkaa perunaa ja banaania muusailemaan. Itse asiassa banaania se on meiltä muilta jo saanut vähän nuoleskella...

Rankka viikko meillä, kun mies on Suomessa ja minun pitää Onnin kanssa kaksi kertaa päivässä kuskata lapsia kouluun ja kotiin. Koulumatka on siis parikymmentä kilsaa ja ruuhkassa siihen menee 30-45 min. Ja meidän Onni kun ei edelleenkään tykkää autoilusta yhtään. Illalla vielä kävi kateeksi miestä, kun pääsee Suomeen, mutta ei kyllä enää, kun saa siellä vakuutusyhtiön ja remppamiesten kanssa tutkia, saako talosta vielä asuttavaa.

Huhhuh, tulipa valitettua. Nyt pitää lähteä laittamaan Onnia ulkounille.

I&o

38/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas äitillä pää sekasi ja kroppa kans ku on tullu viime yö valvottua. Yhtenäistä unta max 1h putkeen. Kokoyön unisaldoa ei voi ku arvuutella..

Esikoiselle oli noussu kuume eilen sillä aikaa kun oltiin miehen kanssa iltaa viettämässä. Senhän sitte tietää että yön sai ravata esikoisen luona. Puol neljän aikaan alko tosi rumba ku kävin laittaan supon. Sinänsä hauskojaki juttuja, että kun olin supon laittanu niin kuulu peiton alta: hyvä, kiitooos. :) Vaikka vähän meinas ensin vastustaa koko supon laittoa. Mutta ilmeisesti ymmärsi että se auttaa ;) No, siitä sitte tunnin päästä oli piristyny vähän liianki kanssa kun käveli meijän huoneeseen (oli ensin laittanu valot omaan huoneeseen) ja ilmotti isolla äänellä: Puttu (rupsu) tuli! :) Vein tytön takas sänkyyn ja annoin mehupullon. Kohta tulee taas perässä tyhjä pullo kädessä :Kiiitoos, tyhjä!

Kolmannella kerralla kuulu kamalaa kolinaa- oli alkanu leikkimään- ja patistin miehen sinne nukuttamaan. Jäiki sänkyyn, mutta olin just ite nukahtanu ja säikähin hereille ku tyttö kömpi viereen. " äiti, paapaa" . Siihen se sitte jäi, en enää jaksanu viedä takas.

Vauva oli sitte oma lukunsa, kun heräs kolme kertaa ja ku otin tissille, ei alkanu syömään vaan käänsi vaan pään pois. Annoin tutin ja nukahti siihen. Sitte ku nostin omaan sänkyyn, ei menny kauaa ku taas kiehnäs.

No, ei siis tullu paljoa nukuttua ja aamulla olin ihan sekasi. Kävin vaihtaa nvauvalle 7 aikaa vaipan ku ei enää rauhottunu nukkumaan. Tunti sitten valvottiin ja laitoin rattaisiin ja siihen nukahti taas tunniksi, onneksi! Esikoisella ehti vaan siinä välissä tulla äitiä ikävä, käveli ympäri kämppää ja etti äitiä (olin olohuoneessa sohvalla) mutta eipä onneksi löytäny niin sain nukkua rauhassa.

Jeni: Nuo sätkimiset ja käsien heiluttelut kuullostaa tosi tutulta. Meillä tyttö aamulla kun on heräämässä, mutta on vielä puoliunessa niin alkaa sätkimään ihan hirveesti. Sitä saatta kestää 30min ennenku hää sitte kokonaa herää, ja se on tosi ärsyttävää jos nukkuu vieressä. Ja muutenki heiluttelee raajoja ihan kamalasti.

Mulleki tuli mieleen nuista iltaitkuista tuo liikkelle opetteleminen. Ku meillä esikoisella oli niitä kans. Mietin sitäki että mikä tietää, vaikka vauvallaki ois kasvukipuja? Pakottaa jalkoja tms. Ja siksi iltasin yhtäkkiä aina kirkasee.. Tai ne hampaat. Mutta todennäkösesti takana joku ihan tämmönen selitettävä syy (johon ei silti oo mitään selitystä;) ).

Mutta jaksuja sinne!

S-I: Ootko antanu Toivolle maitohappobakteereita? Kantapään kautta oppinu sen että pitäs heti alkaa antaa ku antib. kuuri alkaa, ku meillä tuolla esikoisella tuli hiivatulehus koko elimistöön kahen kuurin jälkeen. Suosittelen siis jos et jo oo antanu ;) Mutta ihan hirmu jaksamiset teilleki sinne, korvatulehus on tosi inhottava juttu!

Joko ne kohta putket laittaa, kun niin pitkään on jatkunu?

Oli varmaan muutaki kommentoitavaa mutta en muista mitä..

Niin, piti vaan mainita soseista sen verran, että meille neuvolassa varoteltiin ettei kannata hedelmäsoseilla alottaa ruuan maistattamista ku sitte voi käydä niin ettei perunat sun muut oikeat ruuat taho maistua ollenkaa... Täällä kyllä kaikki tuntuki antaneen ensin pottua, maissia tms. joten ei " huolta" ;) Mutta aattelin vaan varottaa..on siitä vähän omakohtastaki kokemusta. Tai jos se jollekki tuntuu oikealta niin saahan sitä niilläki alottaa.

On kyllä niin raskas pää itellä nyt, en ihmettele ollenkaa tuota S-I:n suihkussa käynnin unohtamista. Väsyneenä sitä ei todellakaa voi muista ihan kaikkea ;) Kunhan muistat syyä!

Oli mukava käydä ilalla miehen kanssa kaksin ulkona. Käytiin syömässä ja vähän kaupungilla kiertelemässä. Ostettiin mulle urheiluliivit joten on tosi mukava lähtä illalla jumppaan ku on sopivat välineet sitä varten.

No, ei tässä muuta vissiin oo..pitää lähtä esikoisen viereen vähän köllötteleen. Hyvät päivänjatkot (pakkasta -15)!!

Jääsydän

39/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä vakuutus korvaa, onneton tilanne kuitenki. Kaikki tsempitykset sinne!!

Vierailija
40/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi isot pahoittelut sattuneesta!

Ja sitten; meillä on just loppumassa iso kosteusvahinkoremppa. Meillä on 1975 valmistunu talo, jossa on vesikiertoinen (öljy/puu) lämmitys. Marraskuun alussa oli sitten lämmityskiertoputki pamahtanut pesuhuoneesta ja koska putket meni siis lattian valun alla, niin kaikki saunan ja pesuhuoneen & osittain keittiön ja kodinhoitohuoneen + pannuhuoneen lattiat piti repiä auki, samoin pesuhuoneen ja saunan seinät.

Meillä purkutyöt & vuodon paikallistaminen vei n. kuukauden, josta kylläkin 2,5 vkoa meni siihen, kun odotettiin vakuutustarkastajaa paikalle (mrrrr!).

Kuivatus kesti jotain 5-6 vkoa ja sitten päästiin pikkuhiljaa tekemään uusia seiniä ja lattioita jne. Nyt siis remonttia takana yli 3kk ja viimein loppu häämöttää; perjantaina pitäis olla valmista!

Varautukaa siis pitkään ja hermoja raastavaan aikaan, mutta voin luvata, että kyllä tästä hengissä selviää. Meillä on tosiaan pitänyt viimeset 3kk peseytyä ja pyykätä muualla ja voitte kuvitella mikä helvetinmoinen homma se on, kun perheessä on 3 alle 8-v lasta..

Vakuutus korvasi meille aika hyvin, mutta siltikin itselle jäi maksettavaa n. 2000¿. Että silleen..

VOIMIA JA PITKÄÄ PINNAA TEILLE!