Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ HELMINAUHAT MAANANTAINA ~*~

12.02.2007 |

Aloitan uuden pinon, kun kerran ollaan jo maanantain puolella!

Tässä eiliseen linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9575344&p=&mpage=1&tmode=…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viikkoja siis kasassa jo komiat 38

pissa puhdas (niin kuin koko raskausajan)

painoa tullut taas lisää 525 g/vko nyt kokonaissaldo 84.6 kg

verenpaine 120/75 (ihan normaali)

Hemoglobiini laskenut hieman nyt 116 (mutta kylmät sormet kuulemma tuota lukemaa vähän tiputtaa)

Sf-mitta 32 eli sentti tullut lisää 4 päivässä

Liikkeet ++

syke oli 132 (alhaisin mitä tähän saakka on ollut)

Mä sain nyt neuvolasta sellaisen lapun jossa sanotaan et sairaalaan tarttis lähteä ensisynnyttäjän sitten kun kivuliaita supistuksia on ollut 2 h 5-10 minuutin välein. Uudelleen synnyttäjän olisi lähdettävä kun kipeitä supistuksia on ollut tunnin ajan säännöllisesti (ei siis mitään aikarajaa?) Perätilaa epäiltäessä tai lapsiveden mentyä suositellaan makuuasennossa matkustusta sairaalaan!

Muuten ei mitään uutta tähän napaan. Hieman supistelee silloin tällöin ja yöt menee kylkeä käännellessä ja tuntuu ettei nukutuksi saa kovinkaan pitkää pätkää kerrallaan!

Kukahan tosiaan keksis jonkin hyvän puheenaiheen tälle viikolle? Jotakin hyviä galluppeja nyt kehiin niin saadaan taas pinot kasvamaan.

Meilläkin tänään paistaa aurinko, ei olla vaan ehditty siitä kyllä nauttimaan kun on pitänyt juosta ympäri kyliä koko päivä. Kohta pitäisi varmaan lähteä vielä kirjastoon kun huomasin et tänään olisi viimeinen palautuspäivä kirjoille, jos vaikka joku vauva-aiheinen kirjakin tarttuis sit mukaan.

Nyt lähden kuitenkin ensin tekemään siskonmakkarasoppaa, joten palaillaan taas varmaan viimeistään huomenna!

t.kolomonen rv 38

Vierailija
22/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynti taas takana..tuntuu aika turhauttavalta käydä tuolla,toki hyvä että tietää et kaik on ok mut vähä " peruteellisempaa" tutkimusta kaipais..

Rv 39+3

Paino yhteensä 8,2kg

RR 120/76

Pissassa U-prot +, U-Gluk - (saattoi kuulemma johtua ihan vain siitä että todella niukasti sain pissattua,sain näytepurkin kotiin joka pitää palauttaa joku aamu,ei kuulemma syytä huoleen)

SF 35

Rt,sydämensyke +,liikkeet ++

Uusi aika taas ensi viikon tiistaina

Ois kiva kun täällä(kin) ois kätilö neuvolassa niin sais tietää kohdunsuun ja kaulan tilanteen mutta kun on tuo normaali terveydenhoitaja niin sitä ei saa tietää..hän kun ei ilmeisesti ole pätevä asiaa tutkimaan..ja kun ei lääkäriäkään ole niin saapas sitten olla tietämättömänä.

Terkka kuites meinas että eiköhän se lähtö ole lähellä kun vauva jo aikas alhaalla on ja menkkamaisia kipuja on..saas nähdä nyt sitten.

Tuosta mieliä kuohuttaneesta aiheesta..minusta on kiva että täällä ihmiset voi puhua kaikesta,niin hyvistä kun mieltä painavista asioistakin..joillekkin raskaus on elämän onnellisinta aikaa ja joillekkin ei,tämä meidän kaikkien tulisi hyväksyä ja antaa kaikkien olla omia itsejään ja puhumaan mieltä painavista asioista jne.Minun mielestäni siis tästä lähinkin kaikki asiat vaan ilmoille jos siltä tuntuu!!!=)

PissaG: Minulla on näytteen anto onnistunut ihmeen hyvin vaikka maha tiellä jonkin verran onkin..toki sitä saa vähä summan mutikassa sihdata mut aina on kippoon osunut.:D

Koitin tässä uusia Gallupeja miettiä mutta mun hataraan päähän ei tuu mitään järkevää mieleen..joten menen lepäilemään ja jätän galluppien mietinnän teille muille.=)

Jonzu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas maanantai. Hassua ku tuntuu et aina vähän väliä uus viikko alussa mutta noita raskausviikkoja ei tunnu kuitenkaan saavan kokoon ei sitten millään:D Mulla on jo sellanen olo ettei tää vauva ikinä synnykään..Oltiin viikonloppu mun vanhempien luona eikä tullu taas kyllä minkäännäköisiä oireita et ois vauva piakkoin syntymässä. Tänään kävin neuvolassa, tässäpä kuulumisia..

rv 39+3

paino +980g/vko (huomaa että viikonloppu meni äitin ruuilla :D..)

turvotus +

pissa puhdas, lukuunottamatta pientä määrää preteiinia, josta ei tartte kuitenkaa huolestua

rr 138/93

sf 35,5

tarjonta rt

liikkeet ++

ja taas ois ens maanantaille uus aika. Joka kerta sitä toivoo että kunpa ei tartteis enää seuraavalla kerralla mennäkään:)

Tänään kävin pitkästä aikaa kaupungilla, kun oli miehelläki vapaapäivä niin sai siitä vaununtyöntäjän mukaan. Etittiin taas sitä vauvanlakkia mikä ollu hakusessa mut en vielä uskaltanu ostaa sellasta tosi tyttömäistä lakkia, ku ei kuitenkaan IHAN varmaksi tiedä tuota sukupuolta.

Pissagalluppi: Mulla ei oo ollu mitään ongelmia sen näytteen jättämisen kans. Meilläki kyl neuvolassa niitä sellasia vähän laakeampia astioita mihin tosi helppo tähdätä:)

Mies valittaa et sillä ei mitää tekemistä. Vois lähtä vaikka koko perheellä pyörähtään ulkona ku ei mikää paukkupakkanen enää. Heipat:)

-Kayza rv 39+3-

Vierailija
24/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän tuuheatukkainen pikku tyttäremme syntyi la-su yönä klo. 01.39. Supistuksethan mulla alkoi jo perjantai-iltana supistellen koko yön, muttei kipeästi. Lauantaipäivänä ei sitten juuri supistellutkaan, mutta illalla, saunan jälkeen klo. 20.30 alkoi taas supistelemaan ja 22.30 tuli suppareita jo 5 minuutin välein. Kättärillä oltiin 23.15 ja ihana vauvamme oli maailmassa jo 01.39. Kaikki sujui oikein mukavasti, tänään kotiuduttiin ja ollaan aivan uuden perheenjäsenemme pauloissa koko perhe!

Yrittäkää jaksaa vielä, tuo tulos, joka sieltä putkahtaa on kaiken vaivan arvoinen!

Jaksuja!

Timbe ja pikkuinen " peikkotyttö"

Kirjoittelen synnytyksestä tarkemmin kunhan ehdin / jaksan synnytyskertomusten puolelle.

Vierailija
25/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva viikonloppu takana. Esikoinen oli mummulassa yökylässä lauantaina. Vietettiin miehen kanssa pitkästä aikaa viimeinen rauhallinen lauantai-ilta kahdestaan. Ensi lauantaina meitä on jo neljä. :) Viime yö meni sitten valvoessa, kun neiti heräsi kolmelta eikä halunnut enää nukkua. Olisi vaan Nalle puhia halunnut katsoa telkkarista. Viideltä sain viimein neidin uudestaan nukkumaan. Ja piti sitten herätä jo puoli seiskalta. Tosin nukuttiin vielä pommiin, kun mies ei herännytkään herätyskelloon, kun viimein pääsi nukkumaan. ;D

Tänään oli mulla viimeinen neuvolakäynti. Ilman vauvaa siis. Toisaalta vähän haikea fiilis, kun on niin kiva terkka. Ihan mukava oli aina käydä jutustelemassa. Eipä siellä ollut mitään ihmeitä, paineet ok, pissa puhdas, painoakin tullut normaalin rajoissa. Toivotteli vaan onnea perjantain sektioon.

Vaikka mua jännittää ihan kauheesti se sektio, olen hyvilläni, että tiedän että viimeistään perjantaina on nyytti sylissä. Ei tarvitse suppareiden kanssa miettiä ja kärvistellä. (Anteeksi kaikki, jotka niin tekevät. Ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa!) Aluksi olin pettynyt, että tiedän vauvan syntymäpäivän valmiiksi, mutta nyt se on ainoa lohtuni. En vaan jaksa enää. Paitsi, että nyt jännittää, tuleeko lähtö ennen perjantaita. Tänään on jatkuvasti nipistellyt mahaa. Välillä kivuliaamminkin. Yhden jo synnyttäneenä luulisi minunkin tietävän, onko ne suppareita, mutta ei... Kai ne on. :) Terkka käski soittaa vaikka ambulanssin, jos lapsivesi menee. Perätilaraskaudessa ei kai tosiaan saa kauheesti rehkiä vesien mentyä. Onneksi tuli sekin puheeksi tänään.

Eipä tänne tosiaan mitään ihmeitä kuulu. Perjantaita odotellessa ajattelin ottaa rauhallisesti loppu viikon. Sairaalakassi on pakattu, vauvallekin omansa valmiiksi. Eli lähtöä odotellaan.

Toivon, että kaikki tositoimiin haluavat sinne myös nopeasti pääsevät!! Ja onnittelut taas uusille vauvautuneille.

-Saibu ja juniori 39+2-

Vierailija
26/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kirjoittamassa meidän neidin tulotarinan tuonne synnytysosastolle. Siellä voipi lukea.

Onnea kaikille odottajille ja vauvansa saaneille.

Jjae + merimiina 8.2.2007

Vierailija
27/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas kiva lukea uusi synnytystarina (nikki tietty jo unohtui, mutta kiitos kovasti kirjoittajalle) - ne ovat sitten aina yhtä " jännittävää" luettavaa!

Mulla oli tänään _toivottavasti_ viiminen nla - terrkakin oli sitä mieltä, et tuskin enää ens viikolla olen yhtenä palana, mut aika varattiin kuitenkin 19.2. (silloin olis rv 40 täys, ja siis la). Keskiviikko esim. olis hyvä päivä - ystävänpäivä, isopappan nimipäivä, ja meidän 8v kihlajaispäivä. =) Oma aiemmin ennustamani synnytyspäivä taas olis 17.2., sekin kävis. Neuvolassa siis kaikki oli ok - sain jopa pissanäytteenkin purkkiin, ja puhdas oli. (Ei kyllä ollut kiva pidätellä 2tuntia pissaa, kokoajan vatsa kovana kun ei päässyt rakkoa tyhjentämään, mut halusin varmistaa, et saan sinne purkkiin sit edes jotain!) Paino oli laskenut 300g, mut niin toivoinkin - edellisistäkin on viimisellä nlakäynnillä näillä viikoilla paino laskenut hiukan. bd öö

Omaa napaa taas vaan tuli.. Jatkaen sitä, on muuten ollut vauvelilla tänään vilkasta aikaa - jatkuvasti liikkeessä. =)

Minni taas

Vierailija
28/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjaelle ja Timbelle Onnittelut vaaveista!

Uusille helminauhalaisille tervehdys! On ihan unohtunu tässä " tohinassa" .

Kävin just katsomassa kaverin noin kuukauden ikäistä vauvaa. Iskee aina kauhee heti-mulle-oma-syliin fiilis kun näkee pieniä!

Mutta odotus varmasti palkitaan joskus..

Isäntä taitaa meillä jännittää synnytystä, kun iltavuorosta soittelee ja kyselee kuulumisia ja tekee ehkä hiukan tikustakin asiaa.. Ei se yleensä töistä mulle juuri soittele, jos kunnon asiaa ei ole.

Mites muitten miehet.. Osoittaako oma miehesi jollain lailla jännitävänsä synnytystä?

Ei taas muuta..huomenna luvassa taas neuvolakuulumiset (toivon mukaan viimeiset)

mammutti ja Vilppu rv 39+3

Vierailija
29/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvan saaneille!

Verenpainehan mulla on ollut koholla ainakin kuukauden verran ja tänään sitten neuvolassa oli 144/99. Pissa oli kuitenkin puhdas ja turvotukset ennallaan, paino jopa tippunut viikossa 600g. Päätä on särkenyt ajoittain pienesti yli viikonlopun. Terkkari kuitenkin kyseli, että haluttaisko käydä sairaalassa näytillä. Lupauduttiin reissuun, kun ajattelin, että saapahan sitten poitsusta kunnolla sykekäyrää ja kenties lääkärikin tulee katsastamaan tilannetta. Kipeähköjä supistuksia on ollut viimeisen viikon ajan öisin jkv ja viime yö oli kaikkein pahin. Hyvä, että olin kerennyt torkahtamaan, niin alkoi supistella vajaan 10 min välein. Kipua tuntui alavatsassa, reisissä ja ristiselässä. Miehen herättelin neljän aikoihin, kun supistuksia tuli jo 2-3 min välein. Niitä siinä yhdessä seurailtiin tovi ja ajateltiin, että pitää varmaan lähteä näytille, kun niin usein tulee, vaikkei kovin kipeä olo olekaan. Nää supistukset oli kuitenkin sellaisia, että kun hetken oli jalkeilla, niin ne loppuivat. Ja taas sänkyyn palatessa alkoivat uudestaan ja jalkeilla loppuivat... Pyöriteltiin siinä lähtöä mielessä pari tuntia ja kuuden jälkeen, kun taas makoilin sängyllä, niin kohtu rauhoittui ja saatiin nukkua tunti, ennen kuin piti lähteä neuvolaan.

Ja nyt hyppään sinne sairaalaan: Vauvan sykettä seurailtiin alkuun puolisen tuntia, se ok, vaihtelua oli liikkeiden ja supistelujen mukaan. Nimittäin taas alkoi supistella vajaan 5 min välein. Gyne katsoi ultralla ja kaikki oli kunnossa. Sisätutkimuksessa todettiin paikkojen olevan jo pehmeät ja sormelle auki, kanavaa vielä jäljellä. Passittivat labran kautta kotiin, otattivat toksemialabrat, mistä piti iltapäivällä soitella. No, näissä arvoissa oli jotain nousua ja lääkäri oli päättänyt, että huomenna klo 8 sairaalaan käynnistykseen. Vau! Josko tämä tästä sitten ainakin parissa päivässä olisi ohi. Huomenna viikkoja koossa 39 tasan.

Viime yö meni kahden tunnin unilla, että toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua ja kerättyä voimia koitokseen...

Vierailija
30/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti synnytys etenee nopeasti!!

Vierailija
31/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin pitkästä aikaa laittaa omat kuulumiset.

Täälläkin mennään jo yliaikaa 40+6 (siis näin tiistain puolella) ja tänään pääsin jo synnärille asti... mutta passittivat takaisin. Koko viime yö supisteli ja sitten aamulla lopahtivat. Nukuin kunnon päiväunet kunnes heräsin napakoihin supisteluihin puoli kahden aikaan. Sitten kolmesta lähtien oli säännöllisiä supistuksia 10 min. välein. Päätettiin kuuden aikaa lähteä näytille. Yllärinä olinkin jo 4 senttiä auki ja toivo heräsi. Mutta sitten supistelut loppuivat kuin seinään. Homma ei edennyt mihinkään ja yhdeksän aikaa päätimme yhteistuumin, että tulemme vielä kotiin vaikka olenhan jo aika kunnolla auki. Kalvoja ei kuulemma voi puhkaista, koska synnytys ei ole kunnolla käynnissä. Heti lähdettyämme sairaalasta supistukset jälleen kovenivat ja nyt niitä tulee noin 20 minuutin välein, mutta niin kipeitä, ainakin makuulla ollessa, että en saa nukutuksi, pystyssä olessa ei ollenkaan niin pahoja. Eli saapi nähdä, että miksi tämä tässä muuttuu. Toivottavasti pian jotain tapahtuisi. Pelottaa vain, että sitten kun uskallaudun ensi kerralla synnärille asti, olen niin auki ja kipeä, että mitään puudutuksia ei enää keritä antamaan ja kun mulla tuota ponnistuskammoa on muutenkin ollut ja siitä tänään vielä mainitsin. Olen ollut kahdella ekalla kerralla kolmen tunnin syöksysynnyttäjä, joten mun mielestä on ehkä hiukan outoa, että istuskelen kaikessa rauhassa täällä kotona, vaikka olen 4 senttiä auki.. :)

Palailen huomenna asiaan, jos tästä ei mitään tule ja lähden taas kokeilemaan tuota nukkumista.

Hyvää yötä!

Rosalunda 40+6