~*~ HELMINAUHAT MAANANTAINA ~*~
Aloitan uuden pinon, kun kerran ollaan jo maanantain puolella!
Tässä eiliseen linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9575344&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (31)
Wautsi, jokohan [b]Mammutti [/b]on päässyt tositoimiin!? Toivotaan näin. =)
Sit laitan tähän linkin sinne synnytyskertomuksiimme, jos joku vauvautunut ehtisi tarinansa sinne kirjoitella..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode…
Tänään on TAAS neuvola, toivottavasti viimeinen sellainen (näillä viikoilla on kahdesta aiemmasta ollut vika kerta). Oikein jänskättää tuo käynti, tai siis se pissanäyte! En muista, kerroinko miten kävi viime nla käynnillä - en siis osunut pisarallakaan siihen purkkiin! Olen aina inhonnut sitä hommaa, mutta nyt se on jo ihan ylivoimaista kun ei kertakaikkiaan kädet edes ylety/mahdu pytyn puolelle! Olis kuitenkin ihan kiva silti saada varmuus, että pissa olis puhdas..
Siitä siis KYSYMYS! [color=deeppink]Miten te onnistutte saamaan pissanäytteenne purkkiin?? [/color]
[color=lime]TERVETULOA mukaan kaikki uudet - kiva saada pidennettyä nauhaamme vielä viimemetreillä! [/color]
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]39 *poks*
Täällä ruvetaan pikkuhiljaa toipumaan karmeesta räkätaudista... Meillä koko perhe sairastanu viime viikon... vissiin aika sitkeetä sorttia nää tän kevään pöpöt...
Olin viime viikolla kans siel synnytystapa-arviossa...omasta mielestäni se ois kyllä ollu ihan samantekevää että menikö sinne vai ei... eipä se lääkäri oikeestaan muuta sanonu ku et vauva on n.3200g ja mahtuu syntymään... niin ja kiitos ja näkemiin :) no joo..en tiiä mitä sit oikein odotin ko. tutkimukselta....jäi vaan jotenki huvittamaan...
Lohduttavaa on ainakin tietää et ei oo mitään kauheen isoo muksuu odotettavissa..esikoisen kanssa suurinpiirtein saman kokonen...
Mitä synnytyksen ajankohtaan tulee, niin tääl ollaan kyl asennoiduttu siihen et ainakin sen 4 viikkoo saa viel odottaa...jotenkin ei jaksa uskoo että tää vauva päättäis aiemmin tulla... et taitaapa tulla maaliskuinen...
Onx muut kärsiny kauheista vihlovista kivuista nivusissa? musta välil tuntuu et jalat lähtee alta ku vihloo...tosi häijyn tuntusta... aattelin vaan ku esikoisen kans ei vastaavaa ollu...
vaan nyt aamupalalle...
sippu&pörrö 38 tasan
Taitaa mennä tämäkin raskaus yli niin kuin kaks edellistäkin...
(41+2 ja 41+5)
Oon ollut jo joulukuusta asti sairaslomalla supistelujen takia ja nyt kun niitä sais olla niin ei juuri mitään.
Viime yönä oli alavatsa kipeä ja supisteli sillon tällön,mutta se siinä sitten! Tavallaan toivosin ettei nyt viikollla mitään tapahtuisi kun mies lähti aamulla töihin ja tulee kotia vasta perjantaina!
Pitää ruveta aamu kffen keittoon!
villililli 40+
MAMMUTTI: Onnea matkaan jos tosiaan nyt pääsit lähteen tosi toimiin.
MINNI: Minä en kanss yhtään tykkää tähdätä niihin pisapurkkeihin. Joskus osuu hyvin ja joskus hyvin huonosti :)
SIPPU81: Mulla juuri sama vvaiva ku sinulla. Vasempaan nivuseen sattuu tosi paljon. Edellisissä raskauksissa (4kpl) Ei ole ollut tälläistä vaivaa. Levossa kipua ei ole ,mutta kävely ja kyljen kääntäminen sängyssä on yhtä tuskaa. Ilmeisesti jokin hermo puristuksissa.
( . ) Koko viikonloppu oltiin niin menossa etten ole kerinnyt edes eilisiä juttuja lukea. Tänään on sit ainakin tekemistä kun kahlaan viikonlopun pinon läpi.
Alaselkää pakottaa ja eilen illalla supisteli jonkin verran. Jospa se tästä pikkuhiljaa mullakin alkais synnytys lähestyyn. Nyt muksuille aamupuurot ja ulkoileen.
Jomppana tasan 39 :)
Olikin viikonloppuna taas niin paljon hommia ettei koneelle kerennyt kuin pikaisesti lukemaan kuulumiset. WAU! Mammutti! Ilmoittaudu HETI jos et oo jo päässy omaa kääröäsi hakemaan! Heinää ja Hennaa ei ole näkynyt, joten ehkä hekin tosiaan ovat sitten vihdoin jo vauvat sylissään. Mulla myös niin kuin Minnilläkin on tänään taas neuvola, mulla pissit on tähän asti kyllä osunut purkkiin, ainoastaan nuo jaloissa pyörivät kullanmurut (jotka koko ajan kyselevät, Äiti mitä sä NYT teet) vähän häiritsevät tuota purkkiin pissimistä =)
Lueskelin viikonlopun pinkoista jotakin pientä eripuraisuutta tämän valittelun ja synnytyksen käynnistymisen toivomisesta jne.... Mun on pakko nyt siihenkin soppaan nyt pakko lusikkani pistää, mutta sen jälkeen lupaan etten asiasta enää keskustele eli:
Esikoista odottaessa kaikki oli toki uutta ja jännää. Kipuja ei juuri ollut, supistuksista puhumattakaan. Koko raskausaika meni aika hujauksessa kun ei koskaan tiennyt mitä tulevan pitää. Oli hauskaa huomata potkut masussa ja se ettei enää mahtunutkaan johonkin vaatteisiin jne.. lista on loputon. Synnytystä en osannut kaivata ollenkaan olisihan se kuin ensimmäinen benji-hyppy! Ei voinut tietää miltä se tuntuu vaikka kaikki maailman kirjat olisi lukenut. Myöskään tuosta pienestä vauvasta ei ollut kokemuksia kuin sukulaisten vastaavista, mutta miltä tuntuisi imetys ja ihan tavallinen arki vauvan kanssa, olihan se kaikki tuleva uutta ja tosi jännää ja jopa ehkä hieman pelottavaa. Sitten kun tuli se taivaallinen hetki että minäkin, jolla odotusta oli takana jo 42+1 raskausviikkoa sain vihdoin vauvani maailmaan lääkärien käynnistysprojektien jälkeen (sekin omana mielenkiintoisena kokemuksena) minusta vihdoin tuli ÄITI!
Nyt kolmatta odottaessa raskausaika on minusta täysin " turha" . Kolmatta lasta suunnitellessa olisin voinut hypätä surutta yli tämän 9 kk pätkän ja siirtyä suoraan vauvan tuoksuiseen elämään. Syy tähän löytyy siitä ettei nauti näistä kivuista jotka jo toisessa raskaudessa tulivat vastaan (selkä-,liitos- ja supistuskivut ym.) yhtään, ja mielummin pukeutuisin omiin tavallisiin vaatteisiini sekä pukisin helposti taitelematta sukat ja kengät jalkaani. En ole haaveillut olevani raskaana vaan, olen haaveillut saavani kasvatettavakseni ja rakastettavakseni yhden lapsen lisää! Tästä syystä ainakin minä olen omalla tavallaan toivonut siitä saakka kun vauva sai alkunsa, että hän jo syntyisi. Tietenkin siihen saakka kun vauvalla ei ollut vielä mahdollisuuksia pärjätä masun ulkopuolella toivoin hänen pysyvän kyydissä mukana, mutta kyllä heti kun tiesin hänen olevat " kypsä" niin aloin jo haaveilla siitä että minut palkittaisiin tästä pitkästä odotuksesta joka ei niin ihanaa ole välttämättä ollut! Ymmärrän hyvin varsinkin niitä monisynnyttäjiä, joiden aikaisemmat lapset ovat syntyneet ennen laskettua aikaa, heillä varmasti tuska lisääntyy päivä päivältä ja mieli käy todella malttamattomaksi kun ennen ei ole tarvinnut omaa vauvaa niin kauan odotella syliin. Minulla on molemmat aikaisemmat lapset syntyneet eräpäivän jälkeen, joten en edes oleta että tämäkään syntyisi kovinkaan paljon etukäteen, mutta toivoahan aina saa =)
Minä itse kärsin raskausaikana myös kovasti siitä etten voi olla isommille lapsilleni kunnollinen äiti. En pysty leikkimään lattialla ja nostamaan syliin heitä silloin kun haluan tai he haluavat. Tunne on välillä tosi sydäntä riipivä ja sitä tosiaan toivoo että olisi joku toinenkin mahdollisuus saada oma pieni vauva ilman että muut lapset joutuvat siitä kärsimään.
Älköön kukaan loukkaantuko kirjoituksestani, tässä on vain omalta kohdaltani selitystä/ymmärrystä niistä hartaista toiveista että vauva jollain keinolla syntyisi ja hänet saisi syliin mahdollisimman nopeasti!
Toinen asia johon pikaisesti kommeintoin on se VALITTAMINEN. Minulle tämä palsta on ainakin oikeastaan ainut paikka johon voi valitella ja voivotella omaa oloaan. Ei mulla ole muuta paikkaa jossa voin kirota esim. anoppini alimpaan .... tai valittaa kun mies kohtelee kaltoin tms. Viesteistä helposti tietysti tulee negatiivisia ja ehkä kaikki eivät tosiaan halua sellaista tekstiä lukea, mutta minusta taas on helpottava huomata etten ole ainut joka kärsii samanlaisista olotiloista tai elämäntilanteista. Hyviä asioita ja onnellisuuden tunteistahan on sitten paljon helmompi avautua kotona tai muissa piireissä. Tämä palsta on ainakin minun olotilaan helpottanut monesti ja ainahan sitä voi hypätä jonkun tekstin yli jos tuntuu ettei jaksa jonkun vuodatusta lukea.
Mielestäni kaikki voivat kirjoittaa joko hyvistä tai huonoista jutuista ihan rauhassa. Me kaikki koemme varmasti asiat erilailla ja olemme vielä varmasti hyvin erilaisissa elämäntilanteissa ja arvomaailmammekin on varmastikin hyvin erilaisia. Siksi meitä myöskin tällä palstalla riittää joka lähtöön. Toiset kertovat helpommin myös ilon tunteesta kun toiset taas pelkästään kirjoittavat surun hetkellä. Minä ainakin hyväksyn kaikki tasapuolisesti.
Nyt lopetan tämän asian puinnin ja jatkan hyvillä mielillä päivää eteenpäin.
Nyt on pää ihan tyhjä ja ruutu täynnä tekstiä, joten poistun kauppareissulle ja palailen sitten neuvolakuulumisten kera lueskelemaan mitä teille muille kuuluu.
t.kolomonen rv 38 *POKS*
Hyvää huomenta ja päivää kaikille helmeilijöille tasapuolisesti!
Mä olen kuin nukkuneen rukous, nukahdin tai siis torkahdin ekan kerran uneen vasta neljän aikoihin aamuyöstä. Nukkumaan menin kuitenkin jo hyvissä ajoin klo 23 aikoihin. Todella turhauttavaa maata sängyssä ja tuijotella seiniä, kuunnella yön ääniä ja vauvan potkuttelua masussa. Mietin, miksei tämä jo synny, miksi.. Alan olla niin uupunut juoksemaan vessassa lähes tunnin välein ja sitten aamulla kun nukuttaisi, niin on pakko nousta 2v poikasen kanssa aamutouhuihin. Edes ulos ei päästä, kun vauvan pää painaa niin paljon, etten pysty kävelemään edes postilaatikolle ja takaisin ilman itkua.. Kaiken muun vielä jotenkin jaksaa ja kestää, mutta tämä unen vähäisyys ja tukala olo/jatkuvat kivut tekevät olosta tosi sietämättömän..
No, tänään sitten soitan yliaikaiskontrolliin ajan.. Näissäkin taitaa olla paikkakuntakohtaisia eroja, kun täällä käydään kontrollissa vain yhden kerran ja sitten onkin jo käynnistyspäivä tiedossa.. Jos jokin nyt lohduttaa, niin tietoisuus siitä, että enää max viikko tätä oloa. Ja sitten pitäisi olla nuppunen maailmassa :)
Iloa ja aurinkoa kaikille odottajille!
Lähettelee,
ei niin positiivishenkinen Nirppu ja Touho 41+1
Eli täällä ollaan vielä! ....ikävä kyllä..
Kiitos kaikille kuitenkin tsemppauksesta, jospa se tästä pikkuhiljaa..!
Nivuskivuista;
Täällä yksi niistä kärsivä ilmottautuu. Mulla saattaa sattua nivusiin maatessa ja särky on aika kova. Välillä yöllä siihen herää, eikä oikeen mikään asento siihen auta.
Kolomonen: Oon samoilla linjoilla sun mielipiteen kanssa tosta tälle palstalle kirjoittamisesta. En kuitenkaan lähde sen enempää ottaan kantaa siihen aiheeseen..
Yöllä luin Enskojen pinoa muutaman viestin verran ja sielläkin todettiin Hennan lähteneen synnärille, eikä oo tainnu sieltä tulla ainakaan yhdessä kasassa takasin!
Täytyy soitella neuvolaan, kun täti unohti merkata mun tämän viikon ajan mulle ylös..
mammutti ja Vilppu rv 39+3
Uusille kovasti tervetuloa. " Mukavaa" saada yliaikaisiakin. Toivottavasti olot pian helpottuu...
MINNI, Itse olen onnistunut pissan osumisessa purkkiin ihan hyvin joka kerta. Istun pöntöllä vähän vinossa eli toinen jalka eteenpäin ja toinen sivulla. Aika leveällä haara-asennolla siis ja hyvin on käsi ylettänyt.
MAMMUTTI, taitaa olla enskojen ..Henna.. se meidän toinen Henna eli eri joka täällä aktiivisesti kirjoittaa. Tämä " meidän" Henna saa jo toista lastaan. Hyvin lähellä on nickit toisiaan. Mutta aina hyvä jos joku helmikuinen on päässyt synnyttämään =)
Antaisin vuoron mieluusti HEINÄLLE ja HENNALLE. Toivottavasti näin on jo käynyt.
Onnittelut ainakin ulkomaalla odottaneelle jjae?(jotain sinnepäin) vauvasta.
Huomenna on täälläkin neuvola ja siellä varataan aika äippäpolille kontrolliin. Taitaa päivä olla ikävä kyllä vasta ensi maanantai kun tulee se 41+5 täyteen... eli vielä ikuisuus ennen kun saa tietää milloin alkavat käynnistämään =/
Ja hei, valittakaa kaikki ihan rauhassa, niin teen minäkin =)
Tulee vähän mukavampi olo kun tietää ettei yksin vetele " yliajalla" kyllästyneenä.
MyQ 40+5
Kamalan hiljaista on näköjään tänäkin aamuna tällä palstalla? Alkaa tuo helmikuu lähenemään näköjään puoliväliään kun tuntuu et kaikki on jo synnyttämässä!
Mammutti: Nyt sitten vaan ylös ulos ja lenkille =) Mihinkäs ne supistukset nyt oikein katosivat?
Joku (oliskos frog) kyseli tuosta vauvapalstasta että josko sinne siirryttäisiin? Mä en siis vielä varmaan pitkiin aikoihin ole jakautunut, joten mua saa odotella vauvapuolelle vielä jonkin aikaa, mutta en mä pane pahakseni jos muut kirjoittelee sinne, voinhan minä vatsoineni siirtyä valittamaan olotilaani myös tuonne vauvapuolelle, ihan miten vaan, ainakin mun puolesta. Tosi kiva olisi ainakin jos joku viitsisi sitten tuolta vauvapuolelta (jos sinne porukka pikkuhiljaa siirtyy) kävis laittamassa linkin tänne odotuspuolelle niin pääsis ainakin helposti lukemaan kuulumisianne. Nyt tuntuu että kaikki vauvalliset ovat hävinneet jo jonnekin =( Liekö tuo vauva-arki on taas sitten niin kiireistä, en enää muistakaan!
Nyt sitten sinne kauppaan!
t.kolomonen
Vieläkin pinoudun tänne odottajien puolelle..:) Täältä on niin hyvä seurailla ketkä ovat lähteneet tositoimiin ja ketkä vielä odottelevat vuoroaan..
Piti tuosta MINNIN laittamasta viikonpäivärunosta kommentoida: Meillä ainakin nuo osuvat juuri nappiin!;)
Eli itse olen syntynyt perjantaina (PERJANTAIN lapsi tahto lahjoittaa) ja olen jo pienestäpitäen halunnut ostella ihmisille paljon lahjoja ihan muuten vain!:)
Esikoinen on syntynyt sunnuntaina (Mutta lapsi, joka syntyi SUNNUNTAINA
on kiltti ja iloinen, valoisa aina.) ja myös tämä pitää paikkansa, ainakin kun poika ei ole väsynyt. ;)
Ja tämä tuorein tyttelimme syntyi tiistaina (TIISTAIN lapsi taas siro vartaloltaan) ja juuri pohdinkin ennen kuin luin tämän runon, että lapsi on perinyt kasvonsa äidiltään ja isältään siron vartalon!:)
ONNITTELUT vauvautuneille!:)
MAMMUTILLE: Ikävää, että ei tullut vielä lähtöä vaikka niin lupaavalta vaikuttikin!
Myös kestosynnyttäjä HEINÄLLE sympatiat! Itsestä tuntui yhtä turhauttavalta kun supisteli jatkuvasti monta viikkoa eikä silti tapahtunut mitään. Minulle tuo käynnistys oli suuri helpotus eikä synnytyksestä jäänyt mitään hampaankoloon.
Ja toivotaan lujaa, että tämä ' meidänkin' HENNA on päässyt synnärille!:) bd öö
KOLMONEN: Samoin ajattelen itsekin! Etenkin tuon raskausajan voisin jättää väliin! (vaikkei tämä ollutkaan kuin toinen vasta) ;) Onhan olemassa keino millä saisi suoraan sen vauvan syliin, nimittäin adoptio!:) Meillä vain ei mies siihen ajatukseen ole lämmennyt eikä minulla vielä riittäisi ikäkään, mutta itselleni se kyllä kelpaisi!:)
UUSILLE myös kovasti tervetuloa! Tulkaa tekin jatkamaan juttua tuonne vauvapuolelle kunhan saatte käärönne syliin! Kuin myös kaikki vanhatkin palstailijat sinne!;)
Ja vielä oikein kovasti tsemppiä kaikille tasapuolisesti loppuodotukseen! :) Maaliviiva häämöttää jo, toisilla vähän lähempänä kuin toisilla, mutta kumminkin!
Aurinkoista päivää toivottelee:
-frog2
eilen tuli koitettua kaikki ässät eli tuli siivottua, sextailtua, saunottua ja vielä tehtyä tunnin lenkki...sen jälkeen oli kyllä alapää siinä kunnossa, että ei oikein tiennyt miten olisi kävellyt, mutta ei näyttänyt silti olevan vaikutusta kun täällä yhä ollaan...huomenna onkin taas neuvola ja saa kuulla onko pikkuisella kaikki hyvin vatsassa ja varataan aika sinne yliaikaiskontrolliin tyksiin...täällä se tehdään 41+3, mutta minulla se osuu sunnuntaihin niin se tehdään joko perjantaina tai maanantaina...yritän saada se perjantaille niin siitä on hyvä mieli aloittaa v.loppu...
voi MAMMUTTI luulin jo, että pian saadaaan taas lisää vauvauutisia, no nyt äkkiä hakemaan lisää suppareita, kyllä se siitä...
tänne kirjoittelemisesta...itse jo kerroinkin, miksi olen niin malttamaton saamaan pikkuisen syliini ja sitten niistä valittamisista ja vuodatteluista olen sitä mieltä, että eihän tässä palstassa kauheasti olisi järkeä, jos pitäisi vaan hyvistä asioista kertoa...mielestäni on helpottavaa, kun saa purkaa ajatuksia ja pahaa mieltä ja lukea myös, että toisilla on samankaltaisia tuntemuksia ja mietteitä...toki hyviäkin asioita on mukava lukea ja niitä aina mahtuu mukaan...mutta jokainen tyylillään, mutta minusta tänne mahtuu niin hyvän kuin huononmielenkin asiat ja ajatuksia aiheesta kuin aiheesta...ja niinhän se on tainnut täällä mennäkin...
nyt postiin viemään ystävänpäiväpostit ja sitten ulos reippailemaan... täytyy kirjoitella postissa vielä muutama ystävänpäiväkortti, kun luulin välttäväni sen homman sillä, että ollaan laitoksella, mutta eipä taideta olla, jos ei ihan heti jotain tapahdu...
toivon tänne paljon vauvauutisia ja kipeitä, mutta toimivia suppareita kaikille niitä haluaville!
pajuska& aarre 40+4
Saihan sitä itsensä ylös tällekin aamulle...no vessahätä oli nii kai se oli pakko...Taas uusi viikko aluillaan...mitähän sitä keksisi tekemistä kun ukollaki ois pari vapaa päivää...kauppaan pitää ainakin tässä lähtee...
Eilen sain oikein siivouskohtauksen ja keittiö,wc ja kylppäri nyt kiiltelee puhtauttaan :)
Meillä neuvolassa on sellane pahvi" lautanen" tavallaan se pissakuppi nii siihen on helppo " osua" ...se vaa miten sen saa näiden suurentuneiden reisien alta läikkymättömänä nostettua on taas toinen homma ;)...
Mut tiadampa lähteä tästä suihkuun ja aloittamaan tätä maanantai päivää...palaillaan asiaan:)
pikku 38+4
Kävin nyt sitten aloittamassa ensimmäisen pinon tuolle vauvapuolelle! Eli sinne pinoutumaan sitä mukaan kun saatte nyytit maailmaan!:) Ja jo vauvautuneet: kiva jos kerkiätte sinne kuulumisianne kirjoittelemaan!:)
Tässä vielä linkki sinne täältä puolelta:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9583758&t=9583604&appid=&…
Ja MyQ tai joku joka osaa: Olisi kiva jos tuonne vauvapuolellekin kävisit meille tuollaisen esittelypinon tekaisemassa!;) Itse kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin en viitsi alkaa kokeilemaan..
-frog2
Mulla tosiaan menny Hennat sekaisin, mutta onnea vaan molemmille, jos ovat vauvautumassa!! = )
Minä oon pissan saanu purkkiin osuun yllättävän hyvin. Ei oo paljoo tainnu ohi mennä. Vaikeetahan se tosiaan on kun ei tahdo ylttää käsiensä kanssa sinne kunnolla, mutta onnistunut se on toistaiseks hyvin.
Suppareita olin koiran kanssa metsästämässä aamupäivällä, mutta koira sai leikkikaverin heti alkuun, joten en päässy sen kans käveleen ollenkaan, kun koira väsähti siitä leikkimisestä niin.. No parempi sille, että saa kunnolla liikuntaa!
Yritän täällä kotona touhuta kaikenlaista jos ne supparit jostain löytys uudestaan! {Mihin lie ne hukkukaan yön pimeydessä = ) }
Lupaavaa on tietysti että niitä tulee edes sen verran mitä yöllä, kun tähän asti ne on ollu tosi heikkoja ja vähissä..
Neuvola-aika on taas huomenna ja tosiaankin toivon, että se olis viimeinen käynti näissä merkeissä!
Kaikille lähtijöille Oikeen kovasti Onnea matkaan!!! Perässä tullaan piakkoin toivottavasti!
Taas uusi viikko ja uudet kujeet. Jokohan tällä viikolla alkaisi tapahtua oikein rytinällä ja pääsisi kaikki halukkaat jo synnyttämään! ?
Oma napa enteili myös viime yönä jotain .. alavatsaa juili ihan mahdottomasti ja tuli muutama ihan vähän kivulias supistuskin , mutta vaan vartin välein ja tunnin verran, eikä tänään enää mitään, joten eiköhän tässä jatketa kuitenkin linjoilla jonkin aikaa taas ja mennä vielä himpun verran lähemmäs laskettua.
Kovin on hiljaista, onko ihmiset nauttimassa auringonpaisteesta vai synnyttämässä?! mitähän puheenaiheita tälle viikolla kehiteltäis? Nyt kaikki porukalla galluppeja keksimään! Jatkemaan ihmeessä keskustelua, niin iloista kuin suruistakin. Omalta osaltani olen valmis sivuuttamaan jo tunteita kuohuttaneen keskustelun, mutta lisään siihen sen verran , mikä oli keskustelun pointtikin alun perin, että kun elämässä tapahtuu jotain hyvin surullista ja traagista, tuntuu kaikenlainen " valittaminen" aika turhalta ja sitä löytää iloa ihan pienistäkin asioista. Mutta meillä kaikilla on niin eri lähtökohdat ja eri elämäntilanteet että tietenkin kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja myös oikeus tuoda se julki! Ja sitä varten on tämä hieno palsta.
Uusia vauva-uutisia odotellessa,
Viherrys 38+3
täälläkin tänään eräpäivä! ja ei mitään merkkejä ilmassa... mä kun ehdotin itse treffejä Vauva0207 -lle TYKSiin viikonlopuksi, hän on siellä nyt ja mä en ; )
mä sain täältä palstalta sisäistettyä semmoisen ajatuksen, kun joku kirjoitti, et miksei nyt nauttisi näistä omista rauhallisista hetkistä, kun vielä mahdollista? mäkin yritin kaikki ässät ja sain vain ne 4 tunnin supparit aikaiseksi, mut ei muuta moneen päivään. nyt olen rauhoittanut mieleni ja yritän vain nukkua hyvin ja levätä, lukea lehtiä, nauttia suihkussa käynnistä ym... kyllä sen muistan, et ei sitä vauvan kanssa enää näitä hetkiä ole. silloin oli luksusta, jos pääsi yksin kauppaan tekemään ruokaostokset ; )
tottakai mietityttää, kuinka paljon menee yli ja kuinka isoksi vauva kerkiää, mut ulos se tulee kuitenkin, sattuu se synnytys jokatapauksessa!
katsoin kaupassa, et on ilmestynyt lehtihyllyyn joku lehti, mihin on koottu kaikki vauva-aiheiset shoppailut. näytti olevan vaikka mitä, kaikki tärkeimmät, mitä tarvitaan. kestovaippoja, unipusseja, imetysliivejä, tukivöitä, tuttipulloja, pinnasänkyjä, turvaistuimia, vaunuja... jotenkin haikeena katsoin, et näin ne asiat edistyy ja mä en tule enää tarviimaan mitään noita tarvikkeita tän vauvan jälkeen, nyyh! on tää raskausaika ja vauva-aika kyllä niin ainutkertaista, ihanaa!
tämmöisiä ajatuksia täällä
vko 40
Tuli ruuat tehtyä ja syötyä jo ja nyt ei sitten olekaan enää loppuilllaksi mitään tekemistä.
Piba: Samanlaisia ajatuksia täällä. Ei voi muuta kuin ottaa rennosti ja odottaa, vaikka alkaa aika käymään pitkäksi jo.
Omaan napaan ei mitään uutta. Ei oikeastaan mitään kirjoitettavaakaan ole. Onkos Heinä vielä maisemissa???
Jospa sitä alkaisi kohta pakkailemaan sairaalakassia ajankuluksi. Oon kyl aika varma, että sekin homma jää siihen, kun ollaan jo lähdössä. :)
Palaan, jos tulee mieleen muuta. Mukavaa päivää kaikille!
Jolanda + Koukkis rv 39+2
Taas on viikonlopusta selvitty ja uusi viikko aluillaan. Meillä oli viikonloppuna sen verran hulinaa synttäri- ja valmistujaisjuhlien kanssa etten pinoutumaan ehtinyt. Juuri sain kahlattua pinot läpi ja jospa nyt muutaman rivin rustaisin itsekin...
Neuvolassa käytiin tänään yhdessä esikon kanssa. Mulla vain mitattiin verenpaine, mikä oli nyt 136/88, ja katottiin pissa (puhdas). Viikonloppuna kotimittauksissa alapaine huiteli vähän yli sadassa kun tuli kuitenkin vähän stressattua ja muutama uneton yö vietettyä. Onneksi kotona on myös noita pissatikkuja, että saa seurattua myös sitä valkuaista kotona.
Torstaina olisi taas aika äitipolille kasvukontrolliin.
PISSAG: Hyvin olen saanut osumaan pissan purkkiin vaikka melkoista taiteilua se jo alkaa olemaan, näkyvyys on vähän heikko... ;)
Muita galluppeja ei nyt muistu mieleen.
Nyt ruuan laittoon...
Emmu80 rv 37+5
Moi vaan taas kaikille helmiksille! Taas uusi päivä ja yksi lähempänä synnytystä.. Itse sain pitkästä aikaa nukuttua mainiosti ja varmaan kuittasin univelkojakin kiitettävästi pois alta, kun vasta yhden aikaan heräsin! Iloisella mielelle menin keittiöön, mutta äkkiä tulin sieltä pois että mielialani säilyisikin iloisena.. Pitkästä aikaa mieheni oli näköjään noussut väärällä jalalla sängystä ja aloitti päivän hienoisella kiukkuamisella. Yleensä tämä menee toisin päin :/ No aikansa siinä muristuaan tajusi kai itsekin sen olevan turhaa ja jätti mulle murisemisen.. Minä nyt lähetin sen kauppaan, näyttäkööt siellä hapanta naamaa muille asiakkaille jos haluaa, heh :) Sitten tuossa siivoillessani tajusin mistä se kenkä puristi miehellä; oli näköjään yrittänyt tehdä meille ruokaa sillä aikaa kun nukuin ja se oli palanut pohjaan ja epäonnistunu.. Mies kun ei ole ruoanlaittoon liittyvissä asioissa kovin kärsivällinen, niin ei ihmekään kun vähän kiukkusi.. Aika söpöä, kun ottaa huomioon että mies halusi todennäköisesti yllättää minut, se kun niin harvoin vaivautuu ruokaa laittamaan käskemättä.. Siellä se nyt maha muristen kaupassa. Niinhän se on että " hyvä ruoka, parempi mieli" .. :) Ei meidän taloudessa mennyt ihan niin tänään.
e75: Kiitos neuvoista! Soitin tuonne äippäpolille eilen ja sanoivat että voin tulla tarkastuttamaan onko se lapsivettä. Rauhoittelivat minua ja sitten päätettiin, että tarkkailen vielä vähän aikaa tilannetta. No sitten eilen ei sitä " lapsivettä" tullutkaan yhtään, eikä tänäänkään ole tullut, joten nyt tarkistetaan asia huomisen neuvolassa. Äippäpolilta sanoivat, että on myös mahdollista että jos kalvoon on tullut pieni reikä, josta tihkunut lapsivettä, niin se saattaa myös umpeutua ja varsinkin kun multa ei sitä paljoa ole tullut.. Pitää vaan nyt tarkasti seurata tuleeko lisää ja miten vauva liikkuu.
Juu,mutta nyt taidan mennä loihtimaan jotakin ruokaa sille äksylle, ennen kuin tulee takaisin ja varmaan aikani kuluksi taas illalla pinoudun, kun te muut kerta alatte hiipumaan tuossa kirjoitustahdissanne!
Onnea vauvautuneille muuten ja vielä mukaan tulleille uusille helmiksille: TERVETULOA!
~H
Oli niin ihana ilma pitkästä aikaa tänään, että lähdettiin lasten kanssa pulkkamäkeen ja ihan tarkoituksella muutaman kerran kävelin mäkeä ylös ja alas.
Alkuillasta käytiin saunassa ja siitä asti onkin supistellut välillä useammin ja välillä harvemmin, mutta kipeitä alkavat pirulaiset olla!
Mietin tota sairaalakassin sisältöö, että pitäiskö se pikkuhiljaa päivittää ja kattoo mitä sieltä vielä puuttuu jos tästä yön aikana pääsis lähteen!
Nyt on tosin ollu pitkä tauko viimesen supistuksen jälkeen, joten ei tästä varmaan vielä valmista tuu, mutta lupaavalta näyttää tulevaisuutta ajatellen!
Nyt en pysty keskittyyn muiden juttuihin, kun tarvii tarkkailla tätä omaa oloa, mutta huomenna palailen asiaan jos ei olla lähdetty!