Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te muut huomanneet sen että vaatteiden koot on pienentyneet?

Vierailija
16.09.2024 |

Olen siis mies, en hoikka enkä tosi isokaan. Hiukan on ylipainoa ja harteikas kroppa on.

Entiset työhousuni olivat kokoa 54 ja ne oli hiukan liian isot, hain uudet työhousut jotka on samaa kokoa samalta valmistajalta niin nämä ovat todella tiukat.

Sama paidoissa, ennen kokoni oli L ja kyseiset paidat sopii yhä päälleni mutta uusia paitoja kun ostan niin ne pitää olla xl tai joskus jopa xxl.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat suurentuneet, ja muutenkin nykyään kaupasta löytyy enimmäkseen isoja ja pitkille ihmisille vaatteitta. Tälläiselle pätkälle ja normaalipainoiselle on nykyään todella vaikea löytää housuja! Eikä miltään lasten osastolta voi ostaa housuja, sillä kroppani on tiimalasi mallia. 

Vierailija
22/24 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri kirpparilta sovittamatta 1970-luvun hameen kokoa 38. Ei toivoakaan mahtua siihen, vaikka nykyään olen kokoa 38.

Nykyään pitää olla turhamaisuuskoot eli vanity sizing. Ihmiset eivät halua ostaa suurempia vaatteita ja asiakas haluaa ostaa mieluummin koon 38 kuin koon 40 vaatteita. Samaan aikaan ihmiset lihovat ja muutenkin ovat pidempiä ja rotevampia kuin 70-luvun ihmiset. Ratkaisu tähän on että vaatekokoja pienennetään ja asiakkaat tyytyväisinä ostavat "pienemmän koon" vaatteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koot ovat suurentuneet, ja muutenkin nykyään kaupasta löytyy enimmäkseen isoja ja pitkille ihmisille vaatteitta. Tälläiselle pätkälle ja normaalipainoiselle on nykyään todella vaikea löytää housuja! Eikä miltään lasten osastolta voi ostaa housuja, sillä kroppani on tiimalasi mallia. 

Olet nyt ymmärtänyt väärin tämän asian, ei tässä puhuta siitä että koot on suurentuneet tai pienentyneet vaan siitä miksi samaa kokoa samalta valmistajalta olevat vaatteet on pienentyneet tai suurentuneet.

Vierailija
24/24 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut.  Olen nainen ja bmi on 19.  En mahdu enää kokoon xs tai  34-36 kuten ennen. Joudun ostamaan välillä esim. farkkuja koossa M tai 38.  Entinen kokoni näyttää lähinnä lasten vaatteilta.

Painoni ei ole noussut yhtään.  Vartalonmittani eivät ole muuttuneet.  Tuntuu olevan myös suuri ero siinä missä vate on valmistettu.  suomalainen 38 on valtava.  Käsitttämätöntä eikö ole mitään standadia olemassa joka olisi joka paikassa käytössä?  Tyttäreni tuskailee välillä lihomista (mitä ei ole tapahtunut) kun ei mahdu samaan kokoon kuin aikaisemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän