Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainanlyhennyseräni on ollut sama 20 vuotta

Vierailija
16.09.2024 |

Mediassa uutisoidaan vähintään kerran viikossa asuntolainojen lyhennyksistä, korkojen vaihtelusta, lainaturvasta, korkoperusteen vaihtamisesta ja asuntovelkaisten jatkuvasta ahdingosta ja konkurssista.

Minun lainanmaksukuluni on ollut eurolleen sama jo yli 20 vuotta, kunnes kohta loppuu kokonaan.

Lainaa ottaessani minulle oli kristallinkirkasta, etten halua epävarmuutta lainakuluihin, joten valitsin tämän lyhennystavan: kuukausierä on aina sama, tapahtui mitä ikinä hyvänsä.

Miksi käyttää mitään muuta lyhennystapaa? Vai eikö tätä ole enää tarjolla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteäkorkoinen taitaa olla ainoa laina, missä ei ole mitään liikkuvia osia, mutta sitä ei taideta myöntää noin pitkäksi ajaksi?

Sinulla oli varmaan joku tasaerälaina, missä laina-aika jojotteli edestakaisin korkojen muuttuessa?

Joo näinhän se menee, että laina-aika kyllä voi muuttua, mutta ei ole minun kohdallani muuttunut ainakaan niin, että olisin mitenkään huomannut. Alunperin se kyllä myönnettiin 20 vuodeksi, mutta sittemmin olen vaihtanut asuntoa ja velat on järjestelty uudelleen, toki samalla tasaerämaksulla.

Ihminen joka elää tuilla ei voi maksaa velkaa pois 

Kyllä minä maksoin liki kymppitonnin lainaa työttömänä. Tosin suurin osa siitä oli säästöjä työssäoloajalta.

Vierailija
22/23 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen viikon kaikkiin menoihin.

T: Kokoomuslainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ottaa lainan 20vuodeksi??? Johan siinä jo tulee kuluja niin paljon että maksaa aivan törkeän ison summan loppujen lopuksi. Tasaerä on nimenomaan niille joiden talous ei kestä muuten, kulut ovat todella isot.

Minä otin varmuuden vuoksi 30 vuoden lainan, mutta maksoin pois 16 vuodessa. Sain lyhentää ylimäärin niin paljon kuin halusin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi