Verotusta pitäisi laskea kautta linjan
Jos yritys työllistää 100 ihmistä, on se yhtä kuin 100 ihmistä joille ei tarvitse maksaa työttömyyskorvausta, asumistukea, tai toimeentulotukea. 100 ihmistä jotka eivät kuormita julkista terveydenhoitoa. 100 ihmistä, jotka voivat käydä ravintolassa tai elokuvissa ja ostaa palveluja. Myös näitä yrityksiä voi olla 100.
Tämä kuvio kertautuu yhteiskunnassa hyvin nopeasti moneen kertaan, josta johtuen meidän pitää saada ansiotulovero ja yhteisövero sellaiselle tasolle, että yritysten kannattaa tulla takaisin Suomeen ja työllistää ihmisiä. Nykyisellä sosiaalidemokraattisella järjestelmällä vaihtoehdot ovat veron kiristykset ja työehtojen heikennykset.
Jos joku tietää paremman vaihtoehdon, niin tähän ketjuun voi sen laittaa.
Kommentit (32)
Samaa mieltä. Nykyään olemme niin globaalissa maailmassa että yritykset pystyvät helposti siirtelemään toimintojaan. Näin ollen kun ympäristö on vakaa ja verotus jos nyt suunnilleen kohtuullista, toimintaympäristö sellainen että investoidaan, niin silloin koko yhteiskuntaa pärjää.
Vielä 80-luvulla toimi tällainen demarityylinen ajattelu, että veroa lisää ja se on reilua ja sitten tasataan. Se toimi, koska maailman talouden ja yritysten toimintaympäristö ei ollut vielä niin globaali.
Minä vähentäisin radikaalisti työn verotusta. Kulutusta kyllä on hyvä verottaa, kohtuudella sitäkin. Mutta idea siitä että työssä käymistä verotetaan on oikeastaan aika outo. Ei edes tätä päivää. Miksi heiltä otetaan jotka nousevat aamulla töihin?
Ja se jyrkkä progressiivinen verotus syö ihmisten motivaatiota tehdä ylitöitä ja ponnistella huipulle enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Väitän kevyämmän verotuksen tuottavan paremman lopputuloksen ja kulujen putoavan lopulta verokertymää enemmän. Tuloerot toki kasvavat kun muutama lihava kissa turpoaa yli äyräidensä, mutta onko sillä edes mitään merkitystä, jos yhä useammalla menee kuitenkin paremmin kuin nykyään?
On sillä merkitystä, vaikka lyhyen aikaa olisikin noin; lihavat kissat käyttävät lobbausvoimaansa johon raha tuo hyvät mahdollisuudet, ja hyvin pian ollaan järjestelmässä jossa useimmilla menee huonommin.
Hei sekoomuslainen!
Kukaan ei välitä veroista! Ei ole voittostrategia!
Hitto unohdin tästä vuodatuksesta yhden tärkeän kulmakiven, myös asumisen hintaa on laskettava keinoilla millä hyvänsä, sillä myös tämä vaikuttaa työllistämisen kuluihin, kuin myös työttömiin uppoaviin kuluihin. Vaikka vuokrasäännöstelyllä, jos on pakko. Kaikki lähtee asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hei sekoomuslainen!
Itse asiassa olen duunari
Kyllä. Sairaiden ja laiskojen hyysääminen on lopetettava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sekoomuslainen!
*pahoittelen ylimääräistä välilyöntiä
Pääomaverotus on aivan liian korkea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän kevyämmän verotuksen tuottavan paremman lopputuloksen ja kulujen putoavan lopulta verokertymää enemmän. Tuloerot toki kasvavat kun muutama lihava kissa turpoaa yli äyräidensä, mutta onko sillä edes mitään merkitystä, jos yhä useammalla menee kuitenkin paremmin kuin nykyään?
On sillä merkitystä, vaikka lyhyen aikaa olisikin noin; lihavat kissat käyttävät lobbausvoimaansa johon raha tuo hyvät mahdollisuudet, ja hyvin pian ollaan järjestelmässä jossa useimmilla menee huonommin.
En usko, vaikka olenkin sitä mieltä, että Suomessa tapahtuva melko vähäinen lobbaus on sekin jo liikaa. Tätä tekee myös vasemmisto ammattiyhdistysrahoilla. Eniten lobattu hallitus taitaa olla toistaiseksi Sipilän nimissä.
Palkkavero kokonaan alas pariksi vuodeksi, niin johan paranee hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sekoomuslainen!
Duunisi, Hönö, on kirjoittaa tälle palstalle (ja muualle) äärioikeistolaista höpinää.
Vierailija kirjoitti:
Pääomaverotus on aivan liian korkea
Ei oikeastaan paitsi piensijoittajille ja päiväkauppaa tekeville. Muille se on verrattain edullinen varsinkin ansiotuloveroon verrattuna.
Verotus 100% ja lopetetettava kapitalismi. Sosialismi kunniaan. Varallisuus kaikkien käytettäväksi.
Verotuksella ollaan perinteisesti säädelty yhteiskunnallisesti haitallisia ilmiöitä ja koitettu niitä rajoittaa tämän avulla.
Nyt siis työn tekoa verotetaan meillä raskaasti. Samoin kuin myös tuotteiden ja palveluiden ostamista. Nämä ovat ilmeisesti viisaiden päättäjiemme mielestä yhteiskunnalle haitallisia ilmiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Verotus 100% ja lopetetettava kapitalismi. Sosialismi kunniaan. Varallisuus kaikkien käytettäväksi.
Tämä. On aika kokeilla muuta. Kapitalismi on todettu epäonnistuneeksi.
Joopa joo.
Työttömiä 200 000
Avoimia työpaikkoja 18734
Jos nuo työttömät eivät pysty kiireiltään edes tuota määrää työpaikkoja täyttämään niin mihin ihmeessä tarvitaan lisää työpaikkoja? QqeZqeyzqeyz
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sekoomuslainen!
Duunisi, Hönö, on kirjoittaa tälle palstalle (ja muualle) äärioikeistolaista höpinää.
No tuota ei,.. Mihinkään muualle en kirjoita ja harvoin edes tänne. Aamulla soi kello taas hieman ennen kuutta... enkä sen puoleen koe itseäni kovinkaan äärimmäiseksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. On aika kokeilla muuta. Kapitalismi on todettu epäonnistuneeksi.
Saksassa kokeiltiin 30-luvulla muuta (toimi hienosti) ja siksi se pommitettiin kivikaudelle kapitalistien ja kommunistien toimesta. Vain nämä kaksi suuntausta on ollut sallittua siitä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sekoomuslainen!
No tuota ei,.. Mihinkään muualle en kirjoita ja harvoin edes tänne. Aamulla soi kello taas hieman ennen kuutta... enkä sen puoleen koe itseäni kovinkaan äärimmäiseksi ihmiseksi.
Tosin hitto vieköön jos tiedät jonkun, joka on valmis maksamaan nettikirjoittelusta "vauva"-palstalle, niin lopetan päivätyöt heti.