Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua opamox riippuvuus. Otin äsken 45mg opamoxia

Vierailija
15.09.2024 |

Olen tullut riippuvaiseksi. Aluksi riitti yksi 15mg tabu kerralla. Nyt tarvin kolme kerralla ja kolmesti päivässä. Kohta loppuu tabut. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 0/5.  Tällainen ei ole mahdollista e -reseptin tulon jälkeen. Ennen pystyi periaatteessa hakemaan reseptejä useilta lääkäriltä, ilman että näkyivät missään. Paperireseptit.

Vierailija
22/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs nyt sit meinasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirun hyvä täsmälääke ahdistuneelle. Vaikuttaa vain sen tarvittavan ajan. Ssri-lääkkeillä olet 24/7 tunteeton zombi vailla seksihaluja. 

Vierailija
24/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen koukku, josta kuitenkin 70 prosenttia on psyykkistä.

Itse söin Opamoxia 1- 1,5 tbl päivittäin puolentoista vuoden ajan. Sitten yhtenä lomapäivänä lopetin sen kuin seinään. En saanut juuri minkäänlaisia vieroitusoireita, ainoa oli että purin hampaita yöllä yhteen kovasti ja leuat oli kipeät aamulla. Lisäksi hampaita vihloi. Yllätyin että ne oli siinä. En edes tajunnut että jotkut saa kramppeja. Tosin omat määrät oli pieniä. 

Vierailija
25/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuiks?

Anna ne pillerit jollekin joka ei niillä päihteile ja käyttää asianmukaisesti.

Vierailija
26/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo 0/5.  Tällainen ei ole mahdollista e -reseptin tulon jälkeen. Ennen pystyi periaatteessa hakemaan reseptejä useilta lääkäriltä, ilman että näkyivät missään. Paperireseptit.

Kyse on siitä, että eri lääkärit suhtautuvat tähän lääkkeeseen eri tavoin. Joku ei missään tapauksessa määrää. Toinen taas antaa uuden reseptin, vaikka edellinen on haettu ja syöty aiemmin kuin oli tarkoitus. Siinä on usein vaakakupissa henkilön työkyky; kaikki eivät ole työkykyisiä ilman tätä lääkettä. 

Vierailija
27/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuota lääkettä määrätään ja tarjotaan liian helpolla ahdistukseen tai unettomuuteen. Kokeilin joskus muutamia kertoja, enkä tykännyt siitä huumattuna olosta, joten jäi siihen, mutta lääkärit ovat sitä aina käynneillä tarjonneet unettomuuteeni ja ahdistukseeni, ja aina sanon kiitos ei, mutta en siltikään sen tilalle saa unilääkettä mitä tarvitsisin, koska siihen jää muka koukkuun. Ainoastaan tarjotaan joko tuota Opamoxia tai sitten jotain masennus- tai psykoosilääkettä uniongelmiin, kiitos ei niillekin.

Vierailija
28/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sitten hakee kadulta lisää,jos on loppu.

Vierailija
29/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lisätkö sitä määrää. Ei itsestään lisäänny vaan siksi, että otatte enemmän. Ei ole lääkkeen syy. 

Vierailija
30/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liittyi alkuunsa synnytyksen jälkeisessä masennuksessa voimakasta ahdistuneisuutta. Mielialalääkkeen lisäksi määrättiin Opamox 15 mg.

Noin kolmen viikon päästä kyselin psykiatrilta, voisinko sen lopettaa, kun tilanne alkoi olla jo ahdistuksen suhteen parempi. No, psykiatri vain tokaisi: Jatka vaan. No, minä tein sen mukaan, eikä missään vaiheessa enää mainittukaan lopettamista. Reseptin uusimisen yhteydessä saatettiin kysyä onko annos sama (vastasin joo, vaikka ei ollut - riippuvuushan siinä kehittyi ja annos oli huomattavasti suurempi, siinä parin vuoden käytön jälkeen taisi mennä jo lähempänä 10 tbl / vrk). Elettiin paperireseptien aikaa, niin nämä ei tulleet tietoon muille lääkettä määränneille lääkäreille.

Paljolta siinä olisi säästynyt, jos se psykiatri olisi siinä 3 viikon kohdalla lopetuksesta kysyessäni vähän viitsinyt vaivautua ajattelemaan potilastakin, pienen vauvan äitiä.  Se Opamoxista vieroitus sitten lopulta tapahtui psykiatrian osastolla ihan onnistuneesti muutamien viikkojen kuluessa vähitellen, ja se lapsi oli tosiaan silloin jo parivuotias. 

Vierailija
31/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää vielä: osaltaan riippuvuuden kehittymiseen vaikutti se, että masennuslääke ei tehonnut eikä sitä vaihdettu koko tämän kahden vuoden aikana vaikka masennus jatkui vaikeana ja lääkkeestä oli monia haittavaikutuksiakin. Joskus jälkeenpäin luin, että ko. lääke tulisi vaihtaa viimeistään 5-6 viikon jälkeen jos se ei tehoa.

Vierailija
32/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla liittyi alkuunsa synnytyksen jälkeisessä masennuksessa voimakasta ahdistuneisuutta. Mielialalääkkeen lisäksi määrättiin Opamox 15 mg.

Noin kolmen viikon päästä kyselin psykiatrilta, voisinko sen lopettaa, kun tilanne alkoi olla jo ahdistuksen suhteen parempi. No, psykiatri vain tokaisi: Jatka vaan. No, minä tein sen mukaan, eikä missään vaiheessa enää mainittukaan lopettamista. Reseptin uusimisen yhteydessä saatettiin kysyä onko annos sama (vastasin joo, vaikka ei ollut - riippuvuushan siinä kehittyi ja annos oli huomattavasti suurempi, siinä parin vuoden käytön jälkeen taisi mennä jo lähempänä 10 tbl / vrk). Elettiin paperireseptien aikaa, niin nämä ei tulleet tietoon muille lääkettä määränneille lääkäreille.

Paljolta siinä olisi säästynyt, jos se psykiatri olisi siinä 3 viikon kohdalla lopetuksesta kysyessäni vähän viitsinyt vaivautua ajattelemaan potilastakin, pienen vauvan äitiä.  Se Opamoxista vieroi

Voi nyt elämä.

Omaakin järkeä saa käyttää 🤦

Vierailija
33/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vitamiinipilleri sen tilalle. Tai viinirypäleitä sekin helpottaa jos ei löydä luvattuun maahan. 

Vierailija
34/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljolta siinä olisi säästynyt, jos se psykiatri olisi siinä 3 viikon kohdalla lopetuksesta kysyessäni vähän viitsinyt vaivautua ajattelemaan potilastaki

Oma järki oli aivan hukassa, kun masennus oli niin vaikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän