Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa sai parvekkeella linnun kiinni! MITÄ TEEN?!?

Vierailija
15.09.2024 |

Se lintu piippaili siellä, siis kissan takia verkotettu parveke, mutta pienet linnut pääsee sinne. Kissa sai linnun kiinni. Ei ole aiemmin neljän vuoden aikana saanut, vaikka lintuja on parvekkeella käynyt. Toi sisälle, kanniskeli. Kun päästi irti, niin lintu lähti ihan virkkuna liikkeelle. Kissa ei kovin kummosesti sitä saalistanu, joten sain linnun omiin käsiini. Ei vaikuttanut kovin pahasti loukkaantuneelta. Päästin ulos. Olisiko lintu pitänyt lopettaa, päästää ulos vai ottaa tarkkailuun johonkin pahvilaatikkoon kissahyökkäyksen jäljiltä? Ensin ajattelin antaa kissan hoitaa homman, mutta se näytti, ettei se oikein osaa. Oisi voinut jatkua tuntikausia se saaliilla leikkiminen uskoisin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäriohjeissa mainitaan muunmuassa, että tällaisissa tapauksissa kissan omistajan täytyy vetää vi##u päähän ja hypätä kyseinen vekotin päässä parvekkeelta ( väh: kuudes kerros).

Jos se ei ole mahdollista, niin em.varustuksella hyppy rekan käy myös.

Tämän jälkeen saalistajalle, eli kissalle kippo maitoa on paikallaan...ja vasullinen Puruveden muikkuja.

Jaahas, vasuhuora tuli paskomaan tätäkin ketjua. Teepäs nuo toimenpiteet mitä ehdotit niin lähiympäristö ja koko yhteiskunta kiittää ja kumartaa.

Vierailija
22/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun vastuulla olisi ollut selvittää linnun todellinen kunto sillä vahingoitunut lintu pitää viedä hoitoon eikä jättää luonnon armoille. Jo eläinsuojelu laki velvoittaa auttamaan villieläimiä jos ne on loukkaantuneita. Mutta jos sen jo päästit vapaaksi voit vain toivoa ettei vahingoittunut pahasti.

Kyllä säkin oot ihan vtun sekaisin.

Tätä minäkin aattelin, että olisiko mun pitänyt tarkistaa sitä lintua tarkemmin? Mutta kun toisaalta se, että olisin alkanut sitä vääntelemään käsissäni, niin se olisi voinut siinäkin vaikka nyrjäyttää siipensä vastaan pyristellessä, kun eihän se voi erottaa, että kissa on peto ja minä vain haluan auttaa. Ja jos olisin ottanut sen vaikka kylppäriin tarkkailuun olisi se umpäristö jo niin outo sille luonnossa eläneelle linnulle, että sehän voi saada vaikka

Olisi siinä voinut laittaa kunnon paksut hanskat käteen ja  tarkastella linnun tilaa käsissä tai seuraa hetken sen lentokykyä.Mutta tätä on turha jossitella kun päästit vapaaksi jo.Itse olen sitä mieltä ,että jos se ei leikkinyt sillä ja pureksinut suussa syöden sitä niin tuski  vahingoitti juurikaan. Vaikea sanoa mitään kun tilannetta ei nähnyt.jos vaan suussa piti ja sylki maahan sen niin tuski loukkaantui. Pitää muistaa ,että kissa on peto ,että jos jotain saalista tulee lähelle se ottaa sen kiinni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on nyt syötävä. höyhenistä tyyny ja mitä jäljelle jää tehdään unisieppari

Vierailija
24/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskikseen vaan :D parempi jos itte lensi pois. poissa silmistä poissa mielestä

Vierailija
25/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, kun ei voi saada asiallisia vastauksia arkipäivän dilemmaat, joka vasta nyt osuu kohdalleni ensimmäisen kerran, vaikka varmasti osuu monen kissanomistajan kohdalle joskus. No kerkesin viskata sen linnun ulos, mutta vähän mietin, että kerkesiköhän se pahasti loukkaantua? Lentokykyinen oli kyllä. Tuskin minä sitä enää tuolta löydän, vaikka menisin etsimään, saati osaisin kuntoon hoitaa, mutta mietin vaan, mikä on oikea toimintatapa vastaisuuden varalle? Selvästikään minun kissan kohdalla se ei ole "antaa kissan hoitaa". Ei se osaa. Pikku piiperö lintu ja ei saa sitä hengiltä.

Meilläkin lintu lensi sisälle ja kissa riemastui. Kissa jallitti linnun nurkkaan ja lintu leikki kivipatsasta, kissa nuolaisi vaivautuneena huuliaan, ei tiennytkään mitä tehdä. Katsoi minua kuin sanoakseen, mami tule apuun. Lintuparka oli törmäiltyään sekä kakannut, että pudottamut pyrstösulkiaan. Panikoiduin hetkeksi, oliko lintu loukkaantunut vakavasti, täytyykö minun nyt eka kertaa elämässä tappaa lintu omin kätösin, no ei ole minusta siihen, vein sen hellästi ulos ja hetken päätä käänneltyään puolelta toiselle, oli pyrähtänyt lentoon kun parin minuutin päästä katsoin. Eiköhän ne linnut selviä jos lentoon pääsevät. En enää syksyllä pidä parvekkeen ovia auki niin että siitä lintu mahtuisi. Etsivät lämpöä etenkin kylmillä säillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi