Mistä löytäisi remontin ajaksi väliaikaisasunnon Helsingissä?
Ja mahdollisimman halvalla toki, eli esim.sijainnilla ei väliä.
Kellään vinkkejä, että mistä löytäisi?
Kellään viimeaikaisia kokemuksia hinnoista?
Kommentit (35)
Me lähdetään ulkomaille edulliseen maahan etätöihin rempan ajaksi. Siinä säästää paljon ja muutenkin kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Me lähdetään ulkomaille edulliseen maahan etätöihin rempan ajaksi. Siinä säästää paljon ja muutenkin kivaa vaihtelua.
Kaikki eivät voi tehdä töitään etänä.
Vierailija kirjoitti:
Heka?
Ainakin heillä on valtavasti tyhjiä asuntoja tarjolla.
Ai on vai? Miksei minulle ole yhtäkään tarjottu vaikka olen ollut Hekan asuntojonossa yli 5 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Kaivarista
Menee nyt ihan ohi aiheen, mutta pakko kertoa mistä tiesin maailmankirjojen menneen sekaisin kun pari vuotta sitten piti löytää nopeasti vuokra-asunto. Olin asunut vuosikymmenet Helsingin Kalliossa ja hintataso oli noussut korkealle pysyvästi. Tutkiessani Oikotien asuntoja, törmäsin ihmeeseen: Kaivarissa yksiö merinäköalalla samaan hintaan kuin Kalliossa samankokoiset valottomat yksiökopit.
Valitettavasti en ehtinyt päästä Kaivarin kämppään käsiksi. Asun nyt Kalliossa valottomassa luukussa...
Eikö pakuss voinut nukkua sen aikaa. Leirintä alueella. No miten vaan. VVO vuokraa heti mukavan asunnon otat vain sängyn mukaan. Tai ikeasta pelkän patjan. Vuokraovi.com
Elämä lyhyt mikä pitää omistaa asunto kun vuokralla on elämä helppoa.
Et sä väliaikaisesti saa ikinä halpaa. Etkä riittävän nopeastikaan. Unohda turha toivo. Maksa kiltisti vain.
Mä löysin mukavan väliaikaisasunnon LVIS -rempan ajaksi Facebook -sivulta Vuokra asunnot pääkaupunkiseutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivarista
Menee nyt ihan ohi aiheen, mutta pakko kertoa mistä tiesin maailmankirjojen menneen sekaisin kun pari vuotta sitten piti löytää nopeasti vuokra-asunto. Olin asunut vuosikymmenet Helsingin Kalliossa ja hintataso oli noussut korkealle pysyvästi. Tutkiessani Oikotien asuntoja, törmäsin ihmeeseen: Kaivarissa yksiö merinäköalalla samaan hintaan kuin Kalliossa samankokoiset valottomat yksiökopit.
Valitettavasti en ehtinyt päästä Kaivarin kämppään käsiksi. Asun nyt Kalliossa valottomassa luukussa...
En ymmärtänyt tekstiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivarista
En ymmärtänyt tekstiäsi.
Kaivarista, jota pidetään todella kalliina, voi saada vuokra-asunnon paremmilla maisemilla mutta samalla vuokralla mitä saa Kalliosta. Kirjoittaja ei ehtinyt hakemaan Kaivarin kämppää ennen kuin se oli jo vuokrattu. Joko ymmärsit?
Remontit pitäisi tehdä kesällä, koska silloin voi olla telttamajoituksessa saarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heka?
Ai on vai? Miksei minulle ole yhtäkään tarjottu vaikka olen ollut Hekan asuntojonossa yli 5 vuotta?
HS: Suomen suurimmalla vuokranantajalla tyhjillään jopa pari tuhatta asuntoa
Mulla ois varmaan kämppä muutaman kuukauden tyhjänä ulkomaan työkeikan takia. En silti vuokraisi kämppääni kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heka?
HS: Suomen suurimmalla vuokranantajalla tyhjillään jopa pari tuhatta asuntoa
Hekan sivuilla kyllä sanotaan, että tällä hetkellä ei ole saatavilla väistöasuntoja. Jotain siellä kyllä mättää, kun monella on tarvetta lyhytaikaiseen asumiseen, mutta ei. On ilmeisesti halvempaa pitää kämpät tyhjänpantteina kuin vuokrata niitä ihmisille, jotka jopa itse maksavat vuokransa - ei kela eikä sossu.
Kannattaa myös Facebook ryhmiin (vaikka suoraan toive kaupunginosan ryhmään) laittaa ilmotusta. Aina voi löytyä sieltä joku joka vaikka lähdössä pidemmälle reissulle tai omistaa muuten kalustetun lyhytvuokrausasunnon (varmasti mieluusti neuvottelee suoran diilin ilman, että välitysfirma ottaa siivun välistä).