Kultuuri
Hyvä ystäväni kävi juuri päiväkahvilla, hän on työssäkäyvä suomeen Etelä-aasiasta muuttanut, ja Ammattikorkeakoulun suomessa käynyt mies / ja isä. Hän elää Hallal elämää koraanin mukaan, ei pelaa, juo, eikä tupakoi. Hän on kohtelias ja huomaavainen ja pidetty vieras meidän perheessä sekä yhteisössä.
Itse olen ateisti. Keskustelimme taloustilanteesta sekä sen kehityksestä (olemme molemmat asuntovelallisia).
Kunnes hänen puhelin soi ja joku hänen ystävistään kertoi että soittaja on lähdössä hakemaan hänen järjestetyn puolison Suomeen.
Ihmettelin että miten soittaja ei ole löytänyt itselleen puolisoa Suomesta?? niin hänellä on kuulemma liian korkeat vaatimukset, naisen pitää olla nuori, kaunis ja kunnioittava, (mies on itse 38-vuotias).
Kysyin hieman tarkemmin että minkä ikäinen tämä tuleva vaimo on niin ystäväni rupesi välttelemään aihetta ja kertomaan kuinka kyse on kulttuurin eroavaisuudesta. eikä hän tiedä tytön oikeaa ikää mutta alle 16 (oletettavasti huomattavasti nuorempi).
Olen hieman vihasta sekaisin tästä asiasta, ja mietin että kuinka paljon minun pitäisi suvaita kulttuurillisen eroavaisuuden perusteesta. ja onko minulla mahdollisuutta estää mahdollista rikollista toimintaa tapahtumasta