Pärjäisitkö pienten lasten kanssa ilman tiskikonetta?
Kommentit (34)
Pärjätään hyvin. Vtuttaahan se välillä, mutta tiskikone ei mahdu huusholliin joten käsintiskauksella mennään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäsin. Lapset katsoivat pikkukakkosta. Vartissa tiskasin. Tai kun olivat vielä pienempiä. Se vartti meni päiväunien aikaan tai iltanukutuksen jälkeen.
Nyt on sitten laiskistunut. Kun on kone. Astiat kuluvat koneessa nopeammin. Joten odotan aikaa. Kun lapset muuttavat pois. Ei ole järkeä 5 minuutin tiskiä kerryttää 4 päivää. Pestäkseen koneessa.
Kuluvat koneessa nopeammin? Miten ne sun astiat tarkalleen kuluvat siellä koneessa?
Ei nykyään äidit pärjää edes tiskikoneen kanssa 🤔
Tarvitaan joku perhetyöntekijä käyttämään sitä.
Hyvin pärjättiin viiden lapsen kanssa ilman tiskikonetta
Vierailija kirjoitti:
Pärjätään hyvin. Vtuttaahan se välillä, mutta tiskikone ei mahdu huusholliin joten käsintiskauksella mennään.
Nykyään saa sellaisia pöytäkoneita mitkä on pieniä. Jopa sellaisia, ettei tarvitse asentaa niitä otto- tai poistoletkuja, vaan veden voi kaataa sinne sisään ja letku vaan altaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa sellaisia pöytäkoneita mitkä on pieniä. Jopa sellaisia, ettei tarvitse asentaa niitä otto- tai poistoletkuja, vaan veden voi kaataa sinne sisään ja letku vaan altaaseen.
Tiedän, mutta ei mahdu. Pieni keittiö, jossa vähän pöytätilaa jo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjättiin viiden lapsen kanssa ilman tiskikonetta
Mekin seitsemän lapsen kanssa. Meillä ei myöskään ole pyykkikonetta. Kyllä ihan helposti kerkeää pestä käsin. Ei vaatteet kulu!
Vierailija kirjoitti:
Olen pärjännyt, mutta helpottaa arkea monella tunnilla päivässä.
Siis miten monta tuntia voi tiskaamiseen mennä päivässä?? Ja luulisi nyt että koululaiset osaa jo itsekin tiskata käytön jälkeen astiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten monta tuntia voi tiskaamiseen mennä päivässä?? Ja luulisi nyt että koululaiset osaa jo itsekin tiskata käytön jälkeen astiat.
Miksi koululaisten pitäisi tuhlata aikaansa tiskien pesemiseen, kun helpommallakin pääsee?
Käveletkö aina kauppoihinkin etkä ikinä käytä busseja ja autoja? Kun kai sä kävellä osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tiskaamiseen menevä aika siinä absoluuttisesti vähene, oli tiskaajia sitten 1 tai 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koululaisten pitäisi tuhlata aikaansa tiskien pesemiseen, kun helpommallakin pääsee?
Käveletkö aina kauppoihinkin etkä ikinä käytä busseja ja autoja? Kun kai sä kävellä osaat.
No siis kyllähän tiskikonetta saa käyttää en minä sitä tarkoittanut!! Ihmettelen vaan, että miten voi mennä monta tuntia päivässä tiskaamiseen!!
En oikeasti pärjää ilman tiskikonetta, mutta pakko on pärjätä kun joudun asumaan asunnossa ei ole tiskikonetta. Joudun asumaan sukulaiseni kanssa, joka ei suostu tiskikonetta hankkimaan, vaikka Len tiskikonetta toivonut jo vuosia ja näen siitä jatkuvasti unta. Vihaan tiskaamista ja olen siinä huono. Tiskaaminen on myös pilannut käteni ja kuuma vesi polttaa käsiäni. Kuitenkin olen se, joka joutuu aina tiskaamaan myös paljon sotkevan sukulaiseni tiskit. Tiskaamiseen kuluu aina useampi tunti. Haluan sen tiskikoneen, jotta kamala elämäni muuttuu edes vähän paremmaksi ja arki helpottuu edes vähän. Tietenkään ei myöskään ole pyykinkuivausrumpua. Kuitenkin muualla asuvalla sisarellani on molemmat ja on sitä mieltä, että en ansaitse kumpaakaan noista. Ihme, että pesukone sentään on, vaikka vanhan hajotessa sukulaiseni mielestä olisi ollut oikein, jos olisin joutunut maksamaan sen. Tuloni ovat siis pelkkä työmarkkinatuki. Sukulaiseni ei muuten ole koskaan pessyt tuolla pesukoneella mitään, vaan olen se, joka joutuu kaikki pyykitkin pesemään ja sukulaiseni vain valittaa kun teen kaiken huonosti ja väärin. Pyykinpesuun ja tiskaamiseen kuluu muka liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei mitään ongelmaa. Nyt teinien kanssa on vähän hermo kireellä, aterimista suurin osa on hävinnyt jonnekin, kukaan ei tunnusta hävittäneensä, ja myös astioita on hävinnyt, kaipa meneet rikki kun teinipojat niitä kasaa aina huoneeseensa. Mies tuumaa että vähemmän tiskattavaa, mutta kyllä se kaikkia viiksettää, kun jotain pitäisi syödä lusikalla ja kaikki viisi lusikkaa on likaisena ja 40 lusikkaa on vaan kadonnut jotka ennen oli säilyneet kymmeniä vuosia. Olen ostanut uusiakin tässä viime vuosina, ja silti niitä saatanan lusikoita ei enää koskaan ole.
Kuulostaa jo ihan mysteeriltä. Ettekö koskaan siivoa perusteellisemmin, että puuttuvat aterimet löytyisivät? Ei kai noin monta lusikkaa voi kadota normaalisti?
Isompien lasten kanssa tulee huomattavasti enemmän tiskiä. Ihan jo siksi että ovat kotona enemmän ja syövät enemmän. Meilläkin koululaiset söivät arkisinkin kotona kaksi lämmintä ateriaa, koska ns koululounas oli jo aikaisin aamupäivällä ja iltapäivällä oli kova nälkä.