Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö pienten lasten kanssa ilman tiskikonetta?

Vierailija
15.09.2024 |

Itse en ja olen tyytyväinen, että kone löytyy.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään hienosti, minulla on vaimo sitä varten.

Vierailija
2/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt, mutta helpottaa arkea monella tunnilla päivässä.

Vierailija
4/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin pari vuotta. Sitten meni hermot, kun tuntui etten muuta tehnytkään kun tiskasin ja hankin tiskikoneen.

Vierailija
5/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne pienet lapset paljoa tiskiä tuota, pyykkiä kyllä. Meillä ei ollut tiskikonetta siihen asti kun lapsi oli 5, olihan se ikävää mutta onneksi mies tykkää tiskata ja hoiti tuon homman.

Vierailija
6/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt, mutta kone oli helpotus. 

Vierailija
7/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi, missä ne lapset muuten pesisi

Vierailija
8/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pärjäisi jos ei sitä olisi. Keittiöremontin aikana totesin, et on se ehkä tärkein kodinkone mitä voi olla.

Vierailija
9/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yksinään, olen niin mukavuuden haluinen.

Toki jos olisi aivan pakko niin tietysti sitten.

Vierailija
10/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen siihen että mulla on tiskikone mutta ei lapsia.

Vierailija
11/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kakkosasunnolla tiskikonetta eikä se ole mikään ongelma.

Ihan ilman vesijohtoa yms en haluaisi ympäri vuoden asua.

Vierailija
12/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjätty. 

Vierailija
13/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, silloin vain kierrrätetään astioita. Ei niitä joka päivä tarvitse pestä.

Vierailija
14/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin kyllä pidemmän aikaa, mutta lapsetkin jo alkoi puhua että äiti vaan tiskaa. Menihän siihen tosiaan aika iso osa päivästä. Mutta kun tuli rutiini että aina ruuan jälkeen tiskaa niin ei tullut mitään hirveitä tiskivuoria ja se meni nopeaa. Pyykkiä en kyllä viitsisi pestä käsin. Sitäkin tuli kokeiltua ulkomailla asunnossa, jossa ei ollut pesukonetta eikä edes pesukoneliitäntää. Minulla oli silloin kaksi pientä lasta. Pyykkikoneen puuttuminen on paljon paskempi homma kuin tiskikoneen. Lopulta oli pakko muuttaa toiseen asuntoon pelkästään tämän asian takia.

Vierailija
15/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei mitään ongelmaa. Nyt teinien kanssa on vähän hermo kireellä, aterimista suurin osa on hävinnyt jonnekin, kukaan ei tunnusta hävittäneensä, ja myös astioita on hävinnyt, kaipa meneet rikki kun teinipojat niitä kasaa aina huoneeseensa. Mies tuumaa että vähemmän tiskattavaa, mutta kyllä se kaikkia viiksettää, kun jotain pitäisi syödä lusikalla ja kaikki viisi lusikkaa on likaisena ja 40 lusikkaa on vaan kadonnut jotka ennen oli säilyneet kymmeniä vuosia. Olen ostanut uusiakin tässä viime vuosina, ja silti niitä saatanan lusikoita ei enää koskaan ole.

Vierailija
16/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen aikuinen sekä tiedostan, että ennenkin on pärjätty. En ole uusavuton itkupilli.

Vierailija
17/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin jos olisi pakko, mutta miksi pitäisi.

Vierailija
18/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäsin. Lapset katsoivat pikkukakkosta. Vartissa tiskasin. Tai kun olivat vielä pienempiä. Se vartti meni päiväunien aikaan tai iltanukutuksen jälkeen.

Nyt on sitten laiskistunut. Kun on kone. Astiat kuluvat koneessa nopeammin. Joten odotan aikaa. Kun lapset muuttavat pois. Ei ole järkeä 5 minuutin tiskiä kerryttää 4 päivää. Pestäkseen koneessa.

Vierailija
19/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjännyt, mutta helpottaa arkea monella tunnilla päivässä.

Montako tuntia tiskaisit päivässä ilman tiskikonetta? Meitä on 4, kaksi aikuista ja yksi sormiruokaileva  ja tuttipulloa vielä käyttävä 11kk. sekä 3v. joka syö jo suhteellisen siististi aterimilla. Ei mene tuntisotalla päivässä aikaa tiskaamiseen, tuskin 20min kauempaa vaikka tekisin kahdesti päivässä ruuan (eli viikonloppuisin lähinnä). Tiskaan kahdesti päivässä, jos saa vartin menemään yhdellä kertaa niin on saanut kyllä tuhlata pannuja ja lautasia ja laseja ihan  urakalla.

Vierailija
20/34 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pärjännyt edes yksinasuvana enää ilman tiskikonetta. 

Olin niin loppuunpalanut yhdessä vaiheessa, että tiskit saattoi seistä viikon tiskialtaassa. Ja niitä pestäessä vaan itketti.