Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kirkkonummen Veikkolassa asuvia paikalla?

Vierailija
11.09.2008 |

On harkittu muuttavamme sinne, mutta täältä Kehä III:n sisäpuolelta muuttavaa vähän hirvittää tuo maaseutu ;) Mikä siellä on tilanne kouluissa (peruskoulu), onko ne hyviä? Entä onko päiväkodeissa miten paikkoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan 800 oppilasta (tarkista) ja päiväkoteja on paljon. Neuvolassa oli ainakin pari vuotta sitten vain yksi terveydenhoitaja. (Lehdessä juttu, kun huolestuneet veikkolalaiset valittivat)

Kirkkonummelle muuttaa koko ajan paljon väkeä ja palvelut laahaa jäljessä ja Veikkolassa tilanne on surkein.

Veikkolassa aika kova liikenteen melu monilla alueilla, olettehan tsekanneet tilanteen ruuhka-aikaan... Lentomeluakin on.

Vierailija
2/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu on, mutta ymmärtääkseni liian pieni. Uutta aletaan rakentamaan, en tiedä, koska valmistuu. Kaksi kunnallista päiväkotia löytyy, oletan, että ovat aivan täynnä. Kaikki tuttuni ovat kyllä saaneet niistä paikan. Lisäksi taitaa löytyä ainakin yksi yksityinen päiväkoti.

Neuvolaan olen ollut tyytyväinen, sekä äitiys- että lastenneuvolaan. Terveydenhoitajia on siellä yhteensä kolme, joista yksi kokopäiväisesti äitiysneuvolan puolella ja yksi lasten neuvolan puolella. Kolmas toimii kummassakin.

Liikenteen melu voi olla häiritsevää, jos ostaa asunnon aivan Turun moottoritien vierestä. Muualla ei ole häiritsevää. Edellisen mainitsemaa lentomelua en ole koskaan huomannut, ja olen asunut Veikkolassa yhteensä yli 20 vuotta.

Julkisilla pääsee kätevästi Helsingin keskustaan, ja busseja menee suhteellisen usein (matka-aika 35-45min riippuen ruuhkista ja valoista). Muualle jos pitää päästä, kannattaa olla oma auto.

Itse olen viihtynyt Veikkolassa hyvin, asuin täällä lapsuuteni, sitten vajaa 10 vuotta Helsingissä, ja nyt olen nelisen vuotta sitten muuttanut takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huu, vai että kunnalliset palvelut mättävät :/ Niin vähän ajattelinkin, kun sinne on viime aikoina muuttanut paljon populaa ja on paljon rakennettu. Onko siitä koulusta siis tehty jo rakentamispäätös, vai onko siinä sellainen "tarttis-tehrä-jotain"-tilanne päällä? Ihan vaan mietin, millä aikataululla se sitten saataisiin aikaan.

Hyvä, että mainitsitte tuosta melusta, täytyykin olla tarkkana.

t ap

Vierailija
4/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kauhea melu, eikä kunta rakenna meluaitaa, vaikka asukkaat sitä toivovat. Sen sijaan Turun vanhan maantien läheisyys on hyvä juttu, se on suht rauhallinen tie, ja bussit ajavat siitä, kunnes kurvaavat motarille ostarin kohdalla.

Populaa muuttaa koko ajan, mutta palvelut laahaa perässä, eli veikkolalaisten verorahat kyllä kelpaa Kirkkonummelle, vaikka kaikki kehittäminen tms on keskitetty Kirkkonummen keskustan läheisyyteen ja Veikkola "maantieteellisesti" vähän irrallisena kunnan osana on jäänyt vähemmälle huomiolle tässä.

Vierailija
5/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi koulu valmistuu 2010 ja päiväkoti myös. Ihanaa kylähenkeä ja turvallista lapsille ja vain 35minaa Helsinkiin!

Vierailija
6/6 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriajan, mutta huonopuoli se, että virka-ajan ulkopuolella lähin päivystys Kirkkonummella. Mutta sielläkin olemme saaneet vain hyvää palvelua ja tarpeen tullen lähetteen Jorviin.

Päiväkodit ovat syksyisin täynnä, mutta esim. tänä syksynä osa paikoista täytettiin kunnan ostopalveluna yksityisiltäpäiväkodeilta, joita Veikkolassa ainakin 3 kappaletta. Ilman hoitopaikkaa ei ole jäänyt kukaan. On myös yksityisiä ja kunnallisia perhepäivähoitajia.

Jos haluaa lisää elintilaa ja neliöitä, niin Veikkola hyvä ja turvallinen paikka asua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän