Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät koiranomistajille

Vierailija
15.09.2024 |

Koiran omistajille pitäisi maksaa lapsilisä niin kuin muillekin perheille. Heidän perheessä se koira on heidän lapsensa ja ihan yhtä rakas. Eläimiä ne molemmat ovat yhtälailla: niin ihmislapsi kuin koirakin.

Koiran käynnit lääkärissä ovat usein kalliimpia, koska ei ole samalla tavalla tuettua eikä niin halpaa. Koiran elämäkin on lyhyempi niin ei sitä tukea kuitenkaan niin kovin pitkään maksettaisi. Lisäksi lemmikki on tärkeä tuki yksineläjälle ja tuo säästöä mielenterveyden hoitokuluissa.

Ajattelin tehdä tästä kansalaisaloitteen. Löytyykö mukaan allekirjoittaja ja puoltajia, jos teen tästä tärkeästä aiheesta aloitteen?

PS. Koiravihaajat, en kaipaa teidän kommentteja ne. Tämä on tarkoitettu eläinrakkaille ihmisille, jotka ymmärtävät sen tärkeyden.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät on tarkoitettu lapsille, siis niille henkilöille, jotka tulevaisuudessa tätä yhteiskuntaa pyörittävät. Rakkauden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. 

Apua, miten naiiveja ihmisiä voi olla. 

Entäs ne lapset, joista kasvaa rikollisia ja ideologisesti työttömiä kapitalismin vastustajia?

Taitaa olla pakollinen paha tämä. Vai voitaisiinko keksiä järjestelmä, jossa lapsilisät peritään takaisin, jos lopputulema yhteiskunnan kannalta ei ollut toivottu. En usko. 

No eikö voi tehdä järjestelmän jossa sitä järjetöntä lisää ei makseta ja lopetetaan ihmisten ariarvoistaminen. Jos haluaa perheen, pitää pystyä itse elättämään se. Muuten lapset pois, ja kun saa työn niin että voi huolehtia niistä, niin olisi mahdollisuus saada takas. Siinä näkisi, kuka oikeesti on lapsirakas ja valmis tekeen töitä perheensä eteen.

Vierailija
22/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät on tarkoitettu lapsille, siis niille henkilöille, jotka tulevaisuudessa tätä yhteiskuntaa pyörittävät. Rakkauden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. 

Minun vetokoirani jotka talvisin vetävät joulupukin rekeä Lapissa ovat kyllä tuottaneet enemmän kuin sun lapsesi ehtii tuottaa vastaavaan ikään mennessä! Sun lapsesi on sen sijaan tehnyt vain kuluja. 

Apua, miten pullossa ja läpät silmillä ihmiset voi olla.

Oisko sulla poisannettavia koiria, jotka eivät tykkää vetämisestä, sovi valjakkoon tms. ? Etsin kodinvaihtajaa, mutta mistään ei tunnu löytyvän. Liikun paljon yöllä ulkona bongailemassa  tähtiä ym. pääsee vetämään kotioloissa, myös vetohiihtoa, jos häntä itseään kiinnostaa. En kilpaile. Ei eläkeläistä, koska omasta koirasta on aika jättämässä. Olen töissä.

Jossain vaiheessa (korona) etsittiin vetokoirille koteja, mutta onko tarve jatkuva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne lapset, joista kasvaa rikollisia ja ideologisesti työttömiä kapitalismin vastustajia?

Taitaa olla pakollinen paha tämä. Vai voitaisiinko keksiä järjestelmä, jossa lapsilisät peritään takaisin, jos lopputulema yhteiskunnan kannalta ei ollut toivottu. En usko. 

No eikö voi tehdä järjestelmän jossa sitä järjetöntä lisää ei makseta ja lopetetaan ihmisten ariarvoistaminen. Jos haluaa perheen, pitää pystyä itse elättämään se. Muuten lapset pois, ja kun saa työn niin että voi huolehtia n

Miksi kysyt minulta? Minulle sopii kyllä, ihan hyvätuloinen perhe ollaan, ja ihan omilla oltaisiin omat saatu elätettyä. 

Vierailija
24/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koirallinen ja minusta idea on typerä.

Koira ei ole lapsi eikä sen korvike. Koira on koira, eläin.

Vierailija
25/25 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lisätyötä millä saat piskisi kulut kuitattua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi