Puutarhanne inhokkikasvit?
Minulla kaikki ylettömästi leviävät kasvit: ukonkello, vuohenputki, puna-apila, kielo, pensasruusut, nauhukset...
Kommentit (7)
Kielo on niin kaunis, mutta kukkapenkki on sille väärä paikka. Ei edes kuki, kun kasvaa niin tiheästi.
Olen laittanut puutarhaani vain sellaisia kasveja, joista pidän. Miksi sinä laitat tuollaisia mistä et tykkää? Vieläpä monia.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut puutarhaani vain sellaisia kasveja, joista pidän. Miksi sinä laitat tuollaisia mistä et tykkää? Vieläpä monia.
Ukonkellon, kielon ja nauhukset ostin puutarhamyymälästä, kun näyttivät niin kauniilta; en arvannut, että leviävät kuin rutto! Vuohenputki, puna-apila ja pensasruusut tulivat ihan itsestään eivätkä suostu lähtemään.
Kielo on ihana maanpeitekasvi puiden alla ja kyllä se kukkii, kun ovat olleet pitempään paikoillaan. Vuohenputki lähtee kun ajaa leikkurilla yli.
Minun inhokkeja ovat taloyhtiön pihalla kasvavat pensashanhikit ja norjanangervot. Molemmat ovat rumia risukasoja, paitsi sen yhden viikon toukokuussa, jolloin norjanangervo kukkii.
Minäkään en pidä keltaisesta pensashanhikista, mutta sitten näin vaaleanpunaisen. Se on isokukkaisempi ja todella kaunis. Parhaillaankin kukkii. Suosittelen.
Kaikki tukemista tarvistevat perennat. Aina se jää viime tippaan, ja sitten varret jo retkottavat pitkin penkkiä.