Miksei näistä viimeaikoijen puukotuksista ja ammuskeluista ei ole noussut yhteiskunnallista haloota?
Johtuuko siitä että ovat vähemmistöä?
Muuten olisi jos jonkinlaista janakohtaista kakkosta ja väkivallan vastaisia mielenosoituksia ja paneelikeskusteluita.
Kommentit (22)
Ainakin täällä Suomessa asia on isosti esillä.
Poliisi aloitti oikein muiden tahojen kanssa erityisen tutkimuksen tästä ilmiöstä.
Äläs nyt, vastahan ollaan edistytty siihen pisteeseen, ettei käytetä henkilöistä peiteilmaisuja (seurue, suoriin housuun pukeutuneet yms) vaan lehdessä sanotaan suoraan että romanit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niistä feministit haluaa miesvihakampanjan jossa syytetään kaikkia miehiä. Rautavaaran kunnanjohtajakin huomannut.
https://x.com/KarnaMikko/status/1834944934006170012
Aloituksella rasistinen motiivi siksi ilmoitettu poistoon
vasallivaltio jossa siirtomaa eliitti tuo joskus maahan uuden väestöryhmän joka on etuoikeutetussa asemassa alkuperäisväestöön nähden
Vierailija kirjoitti:
Media painaa kaikki hiljaiseksi. Sensuuri kukoistaa ylellä ja hesarissa. Kuten täälläkin.
Ei ole kyllä Vornasesta pahemmin kuulunut.
Miksi niistä pitäisi stressata? Todennäköisyys että itse tulee puukotetuksi tai ammutuksi on edelleen olemattoman pieni.
Kyse ei ole siitä, että kyseessä on vähemmistö, vaan siitä, millainen vähemmistö kyseessä on.
romanivähemmistö ei Suomessa kenenkään mielestä uhkaa keskiluokkaista valkoista miestä. Ei edes sen keskiluokkaisen valkoisen miehen mieleetä. Päinvvastoin, kun valtaväestön ihmiset kuulevat, että asialla taas romanit, he huokaisevat helpotuksesta ja toteavat, että tämä ei koske minua. Romanit kahinoivat keskenään, not my problem.
asia olisi toisin, jos kyseessä olisi tarpeeksi selvästi erivärinen vähemmistö, johon jonkun vihapuhe keskittyisi.
tosiasia tietyeti on, että romanien keskinåinen kahinointi on juuri nyt vähemmän heidän keskinåistään kuin se on koskaan ollut. Se on tullut julkisille paikoille ja siksi se on julkinen ongelma, ja MIKÄÄN ei twkaa, että se painuu takaisin kotipihoille kun tämänkertain sisåinen valtataistelu on saatu johonkin tasapainoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä pitäisi stressata? Todennäköisyys että itse tulee puukotetuksi tai ammutuksi on edelleen olemattoman pieni.
minä minä minä minä
Vierailija kirjoitti:
Media painaa kaikki hiljaiseksi. Sensuuri kukoistaa ylellä ja hesarissa. Kuten täälläkin.
Jokainen meistä toki huomaa, että tilanne on vakava ne jotka ovat tästä vastuussa hyssyttelevät jostakin syystä. Ehkä sieltä ministerin auton uumenista ei tätä arkea kaduilla huomaa.
Media suitsii meitä ja kertoo asiat parhain päin, vedoten siihen että tämä ovat yksitäistapauksia.
Oikeastaan peli on menetetty, joka saralla ollaan jo nollilla. A-luokka nettoaa hurjasti ja B-luokka kurijstuu.
Naisten kannattaa pysyä erossa miehistä ihan etniseen taustaan katsomatta, niin on suurempi todennäköisyys pysyä hengissä. Paitsi Oulussa, jossa vaan ei kannata olla mam u.
Koska median kuplassa haloo nostetaan vain persuista tai (ääri) oikeistosta, ei mistään muusta.
Media ei halua, että siitä puhutaan. Mietin vaan, että kuinka pahaksi tilanne pitää päästää ennen kuin ne havahtuvat?
Odotetaan seuraavat 500 vuotta, nyt vasta pojat ovat kehittyneet morasta "nalli" pyssy asteelle....ja ovat oppineet ryyppäämisen jalon taidon.....XD
70-vuotta seurannut kaalee
Ai pitäisi yllättyä, kun puukkojunkkarien maassa puukotetaan? Ei tässä mitään Orpoja olla.
On taas vaihteeksi niin pyhä aihe että joka viesti menee sensuuriin. Huvittava palsta.
Vierailija kirjoitti:
Media ei halua, että siitä puhutaan. Mietin vaan, että kuinka pahaksi tilanne pitää päästää ennen kuin ne havahtuvat?
Ne on hyvin tietoisia asiasta. Ajaahan ne sentään sitä agendaa.
Kansanedustaja on kyllä tavallaan vähemmistön edustaja siinä olet oikeassa.
Tuskin jengi joka äänestää näitä ammuskelijoita eduskuntaan jaksaa pillastua kun sitten ammuskellaan.
Vasemmisto ja muu paremmista nyt toki tuomitsee ammuskelun mutta ne ei ymmärrä arvostella vain väärän värisiä ampujia.
Dilemma siis on todellinen.