Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi yö menee taas sätkiessä. Jalat niin levottamat. Auttaako teillä mikä levottomiin jalkoihin?

Vierailija
14.09.2024 |

Mulla on jo tukisukat jalassa, mutta ei mitään apua nyt. Jalkoja vain pakotta. Tekee mieli jo nyt heilutella tässä sohvalla. Kohta pitäisi parin tunnin sisällä koittaa nukkua, mutta mitä tästä tulee.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savukkeita menee about 15-20 päivässä, alkoa en ole tänä viikonloppuna juonut. Mies kyllä.

Ap

Luulen, että syy levottomiin jalkoihisi on miehesi juominen.

Vierailija
42/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen alle tyynyjä tms kohottamaan, saattaa auttaa vähän.Itse käytän, välillä samaa vaivaa. Jos on tarpeeksi väsynyt nukkumaan käydessä, levottomat jalat vaivaavat harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista helpotusta voit saada  suihkuttamalla vuorotellen kuumaa ja kylmää vettä jalkoihin. Jos on seisomatyö niin kannattaa olla hyvät kengät ja tukisukat. Jalkojen ylös nostaminen tauoilla esim. Tuolin päälle. voltaren tai sen tapainen voide. Näitä itse käytän

Vierailija
44/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöräyttele oikein kunnolla ja kiivaasti peräpäätäsi. Se rentouttaa!😲👌

Vierailija
45/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita 100 kilon puntit niin et varmasti sätki.

Ei varmaan mutta sänky romahtaa,nimittäin tulee sängynjalat levottomaksi ja taas mennään.

Vierailija
46/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni ihan selvä syy oireiden alkamiselle: liikaa kofeiinia ja/tai liian vähän vettä. Varmaan myös jalkoja rasittava työ provosoi. Taitaa olla myös perinnöllistä, koska isäni kärsii myös levottomista jaloista, samoin sisarukseni.

Viestejä lukiessa huomaan, että aika yksilöllistä on, mikä helpottaa, ehkä myös, että mikä aiheuttaa?

Mulle lämpö on pahasta, se villasukkien jalkaan laittaminen illalla voi jopa laukaista sen sätkimisen, samoin hierominen. Kylmä ja venyttely helpottaa. Yölläkin kun ensin venyttelee pohkeita ja sitten potkaisee peiton pois, että jalat saa viileyttä, helpottaa oireita. Joskus harvoin oireilee myös reidet. 

Vierailija
47/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita lopettamalla tupakointi. Kaikki muut apukeino ovat turhia jos tupakoit. Juo 2 litraa vettä päivässä, jaettuna muutaman desin kerta-annoksiin. Nuku makuuhuoneen ikkuna auki että saat happea. Osta apteekista magnesium-suihke ja suihkauta jaloille ennen nukkumaanmenoa. 

Vierailija
48/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mars! Minulla auttaa vain reseptilääke (pramipexole).

Vierailija
49/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin mars! Minulla auttaa vain reseptilääke (pramipexole).

Entäs jos ensin yrittäisi korjata elämäntapoja? Tupakka, liika kofeiini, riittävä veden juonti... Mitä muita näitä nyt on. Jos ei ala helpottaa, niin sit lääkäriä ja lääkkeitä. 

Vierailija
50/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rautaa.  Ja treenaa jalkalihaksia. Ei pelkkää pakaratreeniä, vaan ihan kaikkia mitä jaloista löytyy.  Itsellä auttoi särkyihin, kun hoksasin, kuin epätasapainossa lihasvoima on, eli esim koukistaja paljon vahvempi kuin ojentaja jne.  

Vierailija
51/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautasuihke! Mulla vaikutti jo muutaman viikon jälkeen, jalat rauhoittui ja nykyään hämmästelen edelleen lähes päivittäin sitä, että jalkani ovat lämpimät eivätkä koko ajan palelevat. Mulla todettiin erittäin lhainen ferritiiniarvo. Isommista kaupoista saa nykyään ferritiinitestejäkin n7-8€, joten kokeilepas sinäkin, olisiko syy tässä. Ja suosittelen, että rauta Ainoastaan suihkeena vaikka onkin hieman kalliimpi; muut aiheuttaa väistämättä pidemmässä käytössä vatsa- ja suolisto-oireita.

Vierailija
52/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan Magnesiumia aamulla ja vielä ennen sänkyyn menoa illalla Magnesiumi juoman Diasaporal 300g. Jos unohtuu niin se alkaa kyllä tuntua.

Vierailija
53/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauta-arvojasi mitattu (hemoglobiini ja ferritiini)

Vierailija
54/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalenkki auttaa. Sitten vähän jumppaa ja hierontaa.

Juo myös vettä.

Vierailija
55/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauta, magnesium ja painopeitto.

Kaksi ensimmäistä OK,  mutta painopeitto vain pahentaa tilannetta !

Lämpö  on pahinta levottomille jaloille. Ei sukkia , eikä mitään peittoa polvien alapuolelle. 

Jalkojen  "sätkiminen"  pahenee lämpimässä. Makuuhuoneen lämpö  kannattaa olla korkeintaan  +18*, ja kintut  ilman sukkia ja peittoa, se  hieman helpottaa 

Vierailija
56/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastasit jo siihen. Ota ne tuki ym. sukat hemmettiin ja kevyt peitto  päälle

Vierailija
57/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto?

Painopeitto on niiiiin kuuma. Ei pysty nukkumaan sen kanssa.

Siis EI . EI MITÄÄN PEITTOA ! 

Lämpö on nimenomaan  pahinta levottomille jaloille.  Mielellään  jaloille ei mitään peittoa eikä sukkia. Ja viileä makuuhuone.

Vierailija
58/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauta, magnesium ja painopeitto.

Kaksi ensimmäistä OK,  mutta painopeitto vain pahentaa tilannetta !

Lämpö  on pahinta levottomille jaloille. Ei sukkia , eikä mitään peittoa polvien alapuolelle. 

Jalkojen  "sätkiminen"  pahenee lämpimässä. Makuuhuoneen lämpö  kannattaa olla korkeintaan  +18*, ja kintut  ilman sukkia ja peittoa, se  hieman helpottaa 

Itsellä kylmä  pahasta. Mutta sukat  ja painopeitot  ehdottomasti pois painamasta. Ferritiini ja magnesium  hyvät avut

Vierailija
59/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

painopeitto auttoi itselläni, käytössä 9 kg peitto, jota pidän vain jalkojen päällä.

Vierailija
60/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi avantouinti, sen aloittamiseen (34 krt/vko) loppui levottomat jalat. Ap:n kannattaa ainakin rööki lopettaa.