Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi yö menee taas sätkiessä. Jalat niin levottamat. Auttaako teillä mikä levottomiin jalkoihin?

Vierailija
14.09.2024 |

Mulla on jo tukisukat jalassa, mutta ei mitään apua nyt. Jalkoja vain pakotta. Tekee mieli jo nyt heilutella tässä sohvalla. Kohta pitäisi parin tunnin sisällä koittaa nukkua, mutta mitä tästä tulee.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa mobilaatti tosi hyvin tai sen rinnakkaisvalmiste Voltaire. Apteekin käsikaupasta saa. Tuo viilentävän tunteen ja inhottava  kihelmöinti loppuu. Usein laitan jalat vielä tyynykerroksen päälle  eli pari kolme tyynyä päällekkäin. 

Vierailija
22/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola riittää. Ihan suoraan kielelle ja imeskelet. Vettä sit perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta, sifrol, magnesium-suihke

Vierailija
24/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium, rauta ja appelsiinimehu. Illalla venyttelin jalat kunnolla ja laitoin tavalliset sukat jalkaan, niin ei tullut sitä levotonta fiilistä.

Vierailija
25/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologinen vaiva. Tuntuu siltä kuin jalat ois täynnä pieniä matoja jotka rouskii hermoja. Pramipeksole.

Vierailija
26/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudat nyt ainakin kuntoon. Jos ne on kunnossa niin sitten lääkäriin kysymään apua.

Minulla alkaa levottomat jalat oireilla kun ferritiini menee alle 30. Se on ensimmäisiä raudanpuuteoireita minulla.

Vierailija
27/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute voi aiheuttaa. Kannattaa mittauttaa ferritiini, jos ei ole tiedossa. Arvon olisi hyvä olla vähintään 100.

Vierailija
28/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto?

Painopeitto on niiiiin kuuma. Ei pysty nukkumaan sen kanssa.

Vierailija
29/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä Uniliitto ja levottomat jalat. 

Vierailija
30/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ferritiini yli 400 ja silti on hiton levottomat jalat ja kädet. Nukahtaminen helvetillistä kun pitää koko ajan liikuttaa jäseniä. Joskus kuuma suihku on auttanut.

Vierailija
31/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat

Vierailija
32/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievään oireiluun saattavat kotikonstit riittää. Tällaisia ovat lämmin kylpy, hieronta, mentolivoiteet, magnesiumi, paikallisesti kohdistettu lämpö, jääpakkaukset, asetyylisalisyylihappo, parasetamoli tai muut särkylääkkeet, säännöllinen liikunta ja kofeiinipitoisten tuotteiden välttäminen. Näiden hoitomuotojen tehosta ei kuitenkaan ole vahvaa näyttöä.

Mahdollisen kudosraudan puutteen selvittämiseksi mitataan seerumin (tai plasman) ferritiini. Jos RLS-potilaan S-ferritiini on alle 75 ug/l, suositellaan suun kautta otettavaa rautaa. Jos ferritiini ei nouse suun kautta otettavalla raudalla ja oireet jatkuvat, tulee harkittavaksi laskimoon annettava rautainfuusio.

Lähde: Uniliitto

Vierailija
33/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käytän päivän aikana niitä tukisukkia, niin illalla ei ole niin levottomat jalat. Pesun jälkeen villasukat jalkaan. Joskus silti kausia ettei mikään auta, mutta ite niin hyvä nukahtamaan, että mua ei juurikaan häiritse. Pahin vaihe on ilta, kun haluaisi vielä katsoa telkkaria ja jalkoja pakottaa.

Vierailija
34/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski aloittaa ubikonin ja magnesiumin, ubikinoni aamupäivällä ja magnesium illalla. Raudanpuutoskin aiheuttaa tätä, sekä meillä diabeetikoilla korkea sokeri. Itse syön ubikonia, magnesiumia, anemiaan saan pistoksia sekä rautaa infuusiona, kuuma jalkakylpy on ihana, sen jälkeen lämmittävä perskindol voide.  Venyttelen iltaisin myös. Välillä on lämpötyynyä pohkeiden alla, ja puristamattomat sukkavarret.. Jalkahieronta pakaroista asti varpaisiin.. Juo vissyä!!  Liian vähäinen vissyn/veden juonti aiheuttaa nestehukkaa ja se taas levottomia jalkoja!  Villasukat 😍.. Pyydä ferritiini ja sokerirasitus labrat. 

Vierailija
35/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi rautainfuusio ja myös venyttely. Kärsin piriformissyndroomasta eli kiristyvät aina päivän mittaan, vaikka yritän jumpata ja venytellä. No venyttely ja hieronta kuitenkin auttaa. Joillain ihmisillä iskiashermo menee tuon piriformislihaksen läpi ja kun lihas jatkuvasti syystä tai toisesta kiristyy, niin tulee levottomia jalkoja, kun hermo jää puristuksiin. Voithan kokeilla jumppaa ja venyttelyä. Netistä löytyy hyviä ohjeita tuohon.

Vierailija
36/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla magnesiumin puute. Kokeile lisäravinteella, ei tietysti tulevaan yöhön ole apua mutta jatkossa.

Ihmiset uskovat sokeasti tuohon magnesiumiin, vaikka se ei tutkitusti vaikuta kramppeihin. Tämän kertoi minulle eräs neurokirurgi. Mutta eiväthän tähän ihmiset usko.

Vierailija
37/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla anemia aiheutti levottomat jalat, eli rautalisä voi auttaa. Ja niinkin tuttu aine kuin melatoniini voi aiheuttaa tai pahentaa levottomia jalkoja, samoin mirtazapiini.

Vierailija
38/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabetes? Hoida verensokeri alas. Sitten jalat ok

Vierailija
39/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee pois, kun tekee rappustreenin päivittäin ja illalla laittaa kylmägeeliä reisistä nilkkoihin. 

Vierailija
40/62 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pramipexole