Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tuli kutsu luokkakokoukseen, pitäisi muka mennä yläasteen kiusaajien kanssa viettämään iltaa

Vierailija
14.09.2024 |

Tällä kertaa 20v juhlavuosi. 10v kokouksen jätin jo väliin vaikka oli kävelymatkan päässä ja olisi ollut aikaa.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia on aikuisten maailmakin täynnä. Esim. tällä palstalla esiintyy kiusaamista jatkuvasti. Kuinka moni teistä puuttuu siihen? Itse puutun kun sitä näen mutta en liiku täällä jatkuvasti. Ja kovasti saan useimmiten alapeukkuja ja väittämiä, että olen tuo kohdeihminen tai joku hänen läheisensä. Puolustin jo kouluaikaan kiusattuja ja usein he kääntyivätkin puoleeni. Puolustitteko te palstalaiset? Palstan yleisistä kommenteista poiketan väitän myös, että entiset kiusaajat voivat todella muuttua ja kasvaa henkisesti kovastikin. Tunnen ja tiedän tällaisia ihmisiä ja työssäni saan kokea sitä jatkuvasti.

Vierailija
82/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia on aikuisten maailmakin täynnä. Esim. tällä palstalla esiintyy kiusaamista jatkuvasti. Kuinka moni teistä puuttuu siihen? Itse puutun kun sitä näen mutta en liiku täällä jatkuvasti. Ja kovasti saan useimmiten alapeukkuja ja väittämiä, että olen tuo kohdeihminen tai joku hänen läheisensä. Puolustin jo kouluaikaan kiusattuja ja usein he kääntyivätkin puoleeni. Puolustitteko te palstalaiset? Palstan yleisistä kommenteista poiketan väitän myös, että entiset kiusaajat voivat todella muuttua ja kasvaa henkisesti kovastikin. Tunnen ja tiedän tällaisia ihmisiä ja työssäni saan kokea sitä jatkuvasti.

Työssäsi saat kokea kiusaajien muuttumista jatkuvasti. Jaa, mites sitä koetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne sitten pitäisi mennä?

Vierailija
84/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt työssäni näiden lasten ja nuorten vaikeudet, selvittelyt, keskustelut, jatkon eteenpäin. Sekä kiusaajien että kiusattujen. Joskushan he ovat myös samoja ihmisiä, joskaan se ei ole kovin yleistä. En todella puolustele kiusaamista enkä ole tehnyt sitä koskaan millään tasolla. Kiusatuksi tuleminen on johtanut monia kertoja jopa itsemurhaan. 

Vierailija
85/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten oikeasti! Sano sille sisäiselle teinillesi, että äiti menee nyt tapaamaan muita äitejä ja isiä. Kaikki on hyvin. Ihmiset kuulkaa voi oikeasti muuttua. Niille voi myös antaa uuden mahdollisuuden. Tosi lapsellista jättää menemättä, se vain paljastaa ettet ole yli jostain vieläkään. Mene rohkeasti, ihmisiä kaikki ollaan ja jollain on voinut olla tosi vaikeaakin, ja sit ne on nykyään erilaisia. Kuvittele, että menisit töihin. Ei sielläkään kaikkia voi miellyttää, mutta töitä on tehtävä. 

Välillä kun sattuu ohimennen näkemään vanhoja ikäviä luokkalaisia, jotka ovat niitä isiä ja äitejä ja ihan kunnon ammateissa, niin silti heissä näkee edelleen yli 20 vuotta myöhemmin sen kiusaajan virneen. Mädät ihmiset eivät muutu aikuistuessaan.

Ja pahimmillaan siirtävät kiusaaja-asenteet lapsiinsa. 

Vierailija
86/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt työssäni näiden lasten ja nuorten vaikeudet, selvittelyt, keskustelut, jatkon eteenpäin. Sekä

Koulukiusaaminen aiheuttaa  (kymmenille) tuhansille nuorille mielenterveysongelmia, jotka jatkuvat aikuisiälle saakka. Vaikeuksia luoda sosiaalisia suhteita, kun ei pysty luottamaan kehenkään, eri asteista ahdistuneisuutta, sairaalajaksoja psykiatrisella osastolla, työkyvyttömyyttä. Psyyken lääkkeitä sivuvaikutuksineen, onnekkailla vuosien terapiaa ( jota Kela epäilemättä vähentää jatkossa). 

Siihen nähden uskomatonta, miten ongelmaan puuttuminen on KiVa-koulu- pipertämistä, rehtorien käsien pesua ongelmasta, kun pelätään koulun ja ennen kaikkea oman maineen ja uran puolesta. 

Vierailija
87/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet perinteisesti ajateltuna pärjännyt hyvin, jopa menestynyt, niin menet vttuilemaan sinne. Tällä en tarkoita , että tällainen menestys olisi ainoa tapa tai edes oikea olla onnellinen jne, mutta kyllä se kiusaajia silti vtuttaisi. Sitten annos arroganttia pöyhkeyttä, muutama hyvin ajoitettu leuhkaisu omaista olemisista. Kun kuuntelet muiden puheita, pidät kasvoilla tietäväisen ylenkatseisen pikku hymyn. Ikäänkuin kuuntelisin nyt lasten juttuja huvittuneen hyväntahtoisesti. Siinä sellainen survive pack! Mutta ikävä juttu on , että pitäisi olla sitten millä keulia.

Kyse ei luokkakokouksesta, mutta tiedän, miltä tuo tuntuu. Nuoruuden poikaystävä jätti minut aika törkeästi toisen tytön vuoksi ja tämä tyttö pamahti  pian paksuksi ja ex-poikaystävästä tuli aika nuorena perheen elättäjä. Opiskelin ja sain hyväpalkkaisen työn. Olin juuri hommannut kivan premium-auton ja vanhalla kotipaikkakunnalla parkkeerasin todella kämäsen tila-auton viereen. Eikös tuo ex-poikaystävä tullut siihen pakkaamaan autoon ostoksia. Kiva oli nousta omasta autosta ja moikata.  

Vierailija
88/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kovasti kiusattu, olin vain ehkä vähän outolintu, mutten todellakaan halunnut mennä luokkakokoukseen. Yli ylimielinen ä*mä soitti ja oikein maanotteli, että tulethan myös, ilmoitin että se elämänvaihe on mennyttä eikä kiinnosta osallistua. Sen verran mulkkua porukkaa oli jo ala-asteella luokallani. Ei kiinnosta olla missään tekemisissä.

Vierailija
89/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet perinteisesti ajateltuna pärjännyt hyvin, jopa menestynyt, niin menet vttuilemaan sinne. Tällä en tarkoita , että tällainen menestys olisi ainoa tapa tai edes oikea olla onnellinen jne, mutta kyllä se kiusaajia silti vtuttaisi. Sitten annos arroganttia pöyhkeyttä, muutama hyvin ajoitettu leuhkaisu omaista olemisista. Kun kuuntelet muiden puheita, pidät kasvoilla tietäväisen ylenkatseisen pikku hymyn. Ikäänkuin kuuntelisin nyt lasten juttuja huvittuneen hyväntahtoisesti. Siinä sellainen survive pack! Mutta ikävä juttu on , että pitäisi olla sitten millä keulia.

Kuulostat pikkulapselta.

Vierailija
90/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei luokkakokouksesta, mutta tiedän, miltä tuo tuntuu. Nuoruuden poikaystävä jätti minut aika törkeästi toisen tytön vuoksi ja tämä tyttö pamahti  pian paksuksi ja ex-poikaystävästä tuli aika nuorena perheen elättäjä. Opiskelin ja sain hyväpalkkaisen työn. Olin juuri hommannut kivan premium-aut

Ja että ihan kunnon auto. Voi hyvänen aika, pitkällepä olet päässyt elämässäsi ja kehitystasossasi.

Vierailija
91/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole mikään pakko mennä.

Vierailija
92/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinua ja lukemattomia muita palstalaisia kiusattiin.

Onneksi kokouksiin ei tarvitse osallistua.

Vierailija
93/93 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luokkakokouksiin osallistuvat vain ne joilla on jotain kehuskeltavaa. Ei kukaan halua kertoa miten huonosti menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi