Taas tuli kutsu luokkakokoukseen, pitäisi muka mennä yläasteen kiusaajien kanssa viettämään iltaa
Tällä kertaa 20v juhlavuosi. 10v kokouksen jätin jo väliin vaikka oli kävelymatkan päässä ja olisi ollut aikaa.
Kommentit (93)
Ei mene mutta soittaa myöhemmin illalla bilepaikalle poliisit. Kyllä ne siellä sen verran kännissä örveltää että koko lauma viedään kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin maaltamuuttaneena kiusattu ala-asteella Helsingissä. Tilanne vähän parani yläasteella ja lukiossa, kun mätin kiusaajiani pataan.
Meillä oli ala-asteen luokkakokous, kun olin 35-vuotias. Olin opiskellut, asunut ulkomailla, minulla oli hyvä työpaikka, kavereita ja ihana perhe. Kiusaajani olivat samanlaisia räkänokkia kuin silloinkin. Siinä ne sitten taputtelivat selkään ja minä teeskentelin myötätuntoista. Sisimmissäni olin lapselllisen vahingoniloinen.
Eli et ollut oikein kasvanut aikuiseksi.
T: Toinen kiusattu, syrjäytynyt
Hämmästyttää kyllä nämä fakkiintuneet käsitykset ettei ihminen muutu. Olisi aika häpeällistä olla muuttumatta ja edelleen sama kuin kouluaikoina. Ihminenhän normaalisti kehittyy, tai ainakin pitäisi. Jos itsessänne ei ole tapahtunut mitään muutosta, olisin huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa sinne sen tutun ja turvallisen kiusatun, väheksytyn ja naureskellun koulu'toverin', ettei itse joutuisi kiusatuksi.
Eihän possu pääse saparostaan eikä kiusaaja kiusaamisestaan, kohde vain vaihtuu. Kiusaajat paljastavat luonteensa jo varhain.
Muistakaa kiusatut: nimet mieleen ja informaatiota aina työnantajille, että minkälaisista tyypeistä on kyse. Kiusaajat aiheuttavat melkoisia menoja myös työpaikoilla.
Niin just, kiusatut, muistakaa stalkata kiusaajianne vuodesta toiseen, selvittäkää heidän työpaikkansa ja olkaa jatkuvasti näiden työnantajiin yhteydessä! Työnantajat ovat todella kiitollisia, kun kerrot heille mitä Minna teki syksyllä 1997.
Ootko joku kiusaaja?
Niin? Olet nähty ja ei kelpaa?
Mua ei ikinä ole edes kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä
Näin. Voi sitä itkun määrää kun pitäisi sanoa ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa sinne sen tutun ja turvallisen kiusatun, väheksytyn ja naureskellun koulu'toverin', ettei itse joutuisi kiusatuksi.
Eihän possu pääse saparostaan eikä kiusaaja kiusaamisestaan, kohde vain vaihtuu. Kiusaajat paljastavat luonteensa jo varhain.
Muistakaa kiusatut: nimet mieleen ja informaatiota aina työnantajille, että minkälaisista tyypeistä on kyse. Kiusaajat aiheuttavat melkoisia menoja myös työpaikoilla.
Niin just, kiusatut, muistakaa stalkata kiusaajianne vuodesta toiseen, selvittäkää heidän työpaikkansa ja olkaa jatkuvasti näiden työnantajiin yhteydessä! Työnantajat ovat todella kiitollisia, kun kerrot heille mitä Minna teki syksyllä 1997.
Irvaile vain kiusaaja, mutta hyvin harvoin se perusluonne miksikään muuttuu. Kiusaajat ovat niin tyhmiä siinä kiusaamis- ja vallanhalussaan, että paljastavat itsensä ja luonteensa jo varhain.
Onneksi he, joiden luokassa kävin peruskouluni, ymmärsivät olla kutsumatta minua pippaloihinsa. En tiedä, kuinka monta luokkakokousta ovat järjestäneet. Olen kuullut, että ainakin yksi kokoontuminen on ollut.
t. näkymätön
Vaikka ihmiset ovat muuttuneet, tapahtuu taantuminen viimeistään siinä vaiheessa, kun ympärillä on ihmisiä, jotka tunnetaan sellaisina kuin he olivat lapsena ja teininä, mutta ei tiedetä, millaisia aikuisia he ovat. Siihen vielä sopiva määrä etanolia verenkiertoon, niin taannutaan takaisin teineiksi. Ei tarvita edes mitään änkyräkännejä, vaan pieni rohkaisuryyppy riittää.
Yläasteella suurin osa on itseään täynnä olevia keskenkasvuisia kakaroita. Aika moni onneksi kasvaa ja aikuistuu sen jälkeen. Ei kannata jäädä sen ajan murheita hautomaan. Elämässä eteenpäin vaan. Itseäsi vaan kiusaat sillä, että identifioit itsesi kiusatuksi.
Yo 10vuotis luokkakokoukseen menin. Ihan mukavaa oli.paitsi 1 epäonninen oli harmillinen muistutus ja varoitus..
En ole kehdannut koskaan mennä. En halua juorujakaan, kuten somessa näytti jo siltä. Enkä mene. Jos olisin "normaalimpi" ja muottiin mahtuva, olisi ollut helpompi vastata kysymyksiin.
Menet sinne ja hakkaat pesismailalla kiusaajasi! Oppiipahan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten oikeasti! Sano sille sisäiselle teinillesi, että äiti menee nyt tapaamaan muita äitejä ja isiä. Kaikki on hyvin. Ihmiset kuulkaa voi oikeasti muuttua. Niille voi myös antaa uuden mahdollisuuden. Tosi lapsellista jättää menemättä, se vain paljastaa ettet ole yli jostain vieläkään. Mene rohkeasti, ihmisiä kaikki ollaan ja jollain on voinut olla tosi vaikeaakin, ja sit ne on nykyään erilaisia. Kuvittele, että menisit töihin. Ei sielläkään kaikkia voi miellyttää, mutta töitä on tehtävä.
Suurin osa kiusaajista ei muutu.
Harva varmaan niistä aloitteellisista pääkiusaajista muuttuu. Apurit/tukijat saattavat muuttuakin. Ja puhun nyt rankasta vuosia jatkuneesta kiusaamisesta.
Ei teitä koulukiusattuja luusereita sinne kukaan haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten oikeasti! Sano sille sisäiselle teinillesi, että äiti menee nyt tapaamaan muita äitejä ja isiä. Kaikki on hyvin. Ihmiset kuulkaa voi oikeasti muuttua. Niille voi myös antaa uuden mahdollisuuden. Tosi lapsellista jättää menemättä, se vain paljastaa ettet ole yli jostain vieläkään. Mene rohkeasti, ihmisiä kaikki ollaan ja jollain on voinut olla tosi vaikeaakin, ja sit ne on nykyään erilaisia. Kuvittele, että menisit töihin. Ei sielläkään kaikkia voi miellyttää, mutta töitä on tehtävä.
Ai kun kiva, tolla sun logiikalla tuun vetää sua turpiin, vien sun lompakon ja kusen päälle, eikä siitä pitäis tulla mitään seuraamuksia eikä muistella pahalla, koska mul vaan on niin vaikeeta, ja oon sitten jatkossa erilainen
En tiedä pidettiinkö ala-asteen luokkakokousta edes, luokkasormuksessa oli kyllä joku päivämäärä. Yläasteen sormusta en edes ottanut joten siitä päivästä ei ollut edes aavistusta. Lukion kokoukseen sentäs kutsuttiin muttei sopinut aikatauluihin.