Taylor Swift kehotti jälleen fanejaan äänestämään Kamala Harrisia yli 4000000 rekisteröityi päivässä
Kommentit (23)
Lukeminen on vaikeaa, vaikka Ylen oikaisu lukee siellä jutussa, mutta väittäkää nyt kivenkovaan kuinka olen väärässä vaikka Yle itse myöntää olleensa väärässä ja muutti otsikkoa.
Avaukseni harhaanjohtavasta otiskoinnista Ylellä tästä Swift jutusta poistettiin alle puolessa minuutissa. Ei kauan mennyt, jotenkin jännä huomata kuinka heikolla tasolla ihmisten medianlukutaito on ja kuinka sokeasti Yleen uskotaan. Oletusarvohan oli, että minä olen väärässä, joten poistoon.
Tein virallisen oikaisupyynnön Ylelle ja juttua oikaistiin ja otsikko muutettiin, se kertoo siitä että Ylellä on tietyt standardit ja heihin voi tulevaisuudessakin luottaa. Sensijaan ihmiset joilla on täysin sokea luotto kaikkeen uutisointiin ja medianlukutaito täysin olematon, ehkä teidän pitäisi katsoa joskus peiliin.
ETTEKÖ TE OSAA LUKEA YLE ON OIKASSUT JA MUUTTANUT OTSIKON, SE OIKAISU LUKEE ALHAALLA JUTUSSA !!!
Alkuperäinen otsikko kuului näin : Taylor Swift kehotti jälleen fanejaan äänestämään yli 400 000 rekisteröityi päivässä
Se on muutettu : Taylor Swift kehotti jälleen fanejaan äänestämään rekisteröitymissivulla yli 400 000 kävijää
Muokattu juttua klo 19.44: Korjattu otsikkoon sivustolla vierailleet rekisteröityneiden sijaan ja jutussa kerrottu Swiftin kehottaneen äänestämään vaaleissa, ei kehottaneen äänestää Harrisia.