Miesystävä on armeijassa vuoden
Meille syntyy tammikuussa lapsi ja mies meni armeijaan, että ehtisi pois sieltä ennen. Nyt on kuitenkin siellä vuoden ja väittää, ettei itse saanut vaikuttaa yhtään siihen mihin valittiin. Voidaanko siellä pakottaa vuoden palvelukseen vai valehteleeko mies?
Kommentit (35)
Puolustusvoimat määrää palvelusajan. Voit tietenkin esittää toivomuksia ja laittaa mieluisuusjärjestykseen mitä haluaisit tehdä mutta viime kädessä pv sen päättää.
Ei tosiaan pysty välttämättä vaikuttamaan siihen. Voi ja kannattaa yrittää kuitenkin perhesyihin vedoten. Onko hän yrittänyt?
Ainoa tapa vaikuttaa on heittäytyä hölmöksi. Lopputulos ei ole varmaa.
Itseäni oltiin tunkemassa aukkiin, mutta sanoin, että minua odottaa työpaikka, eikä minua kiinnosta olla 11 kuukautta 8 sijaan. Enpä joutunut aukkiin. Tämä tapahtui siis 80-luvulla.
Vuoden intissä....... nykyään joka viikon loppu lomalla naurattaa tämä nyky peleily,toista oli ennen.
Onneksi olkoon tulevasta perheenlisäyksestä!
NATO maissa ei ole yleinen asevelvollisuus Miksi Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vuoden intissä....... nykyään joka viikon loppu lomalla naurattaa tämä nyky peleily,toista oli ennen.
30 vuotta sitten intissä ei opittu yhtään mitään verrattuna nykypäivään. Silloin huudettiin ja juostiin sinne sun tänne . Pokkuroitiin ja nöyristeltiin krapulaisia skappareita. Ei voi mitenkään verrata saatuja oppeja.
Luulet kai että ennen ei ollut intissä olevilla tyttöystäviä jotka olivat raskaana.Miten ne naiset pärjäsivät 1939-----1940-45,
Vierailija kirjoitti:
NATO maissa ei ole yleinen asevelvollisuus Miksi Suomessa
Siksi, kun meidän itänaapurimme on niin syvältä.
30 vuotta sitten intissä ei opittu yhtään mitään verrattuna nykypäivään. Silloin huudettiin ja juostiin sinne sun tänne . Pokkuroitiin ja nöyristeltiin krapulaisia skappareita. Ei voi mitenkään verrata saatuja oppeja.
Yleensäkkin laiska idiootti ei opi mitään ja kuka mainitsi 30 vuotta sitten.Ja mitä vittua se kuuluu naisen raskauteen.
Mutta onnea, miehesi on selvästi parempaa A-luokkaa. Muuten puolustusvoimat eivät olisi kiinnostuneet häntä siellä pitämään. Tsemppiä loppuraskauteen! Totuus on, ettei moni työssäkäyvä mies juurikaan osallistu vauvan ensimmäisinä kuukausina muutenkaan. Ala jo valmistella tukiverkkoja (mieti, mistä saisit lapsenhoitoapua, jos esim. on unettomia öitä ja haluaisit päivällä nukkua muutaman tunnin tms.), kun tiedät, että miehesi ei tule olemaan paikalla kuin joitakin viikonloppuja alussa.
Kyllä se siitä sitten helpottuu. Mies on tosiaan varmaan sitä miesten parhaimmistoa, etten heti luovuttaisi tuollaisessa vaiheessa.
Armeijasta saa isyysvapaata kun vauva syntyy. Ja kaikki viikonloput mies on lomalla. Nopeasti se puoli vuotta menee.
Vierailija kirjoitti:
Poika pääsi armeijasta heinäkuussa. Oli siellä vuoden eikä tosiaankaan ollut edes joka toinen viikonlopou lomalla. Usein väli oli kolme viikkoa. Iltalomiakaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni oltiin tunkemassa aukkiin, mutta sanoin, että minua odottaa työpaikka, eikä minua kiinnosta olla 11 kuukautta 8 sijaan. Enpä joutunut aukkiin. Tämä tapahtui siis 80-luvulla.
Olen minäkin kuullut jotain tarinoita, että joku on valitettut unettomuutta tms., ja siten saanut lyhyemmän palveluksen. Kovin kunnioitettavaa käytöstä tuo ei ehkä yhteiskunnallisesti ole. Todennäköisesti nuo vuoden palvelevat on pidemmällä aikavälillä parempia isäkandidaatteja kuin nuo valittelijat.
Vierailija kirjoitti:
Armeijasta saa isyysvapaata kun vauva syntyy. Ja kaikki viikonloput mies on lomalla. Nopeasti se puoli vuotta menee.
Itse menisin valmiusyksikköön ja sieltä rukkiin tuossa tilanteessa niin ei tarvitsisi käydä kotona kuuntelemassa sitä kuinka väsyttää ja ei tee mieli seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onnea, miehesi on selvästi parempaa A-luokkaa. Muuten puolustusvoimat eivät olisi kiinnostuneet häntä siellä pitämään. Tsemppiä loppuraskauteen! Totuus on, ettei moni työssäkäyvä mies juurikaan osallistu vauvan ensimmäisinä kuukausina muutenkaan. Ala jo valmistella tukiverkkoja (mieti, mistä saisit lapsenhoitoapua, jos esim. on unettomia öitä ja haluaisit päivällä nukkua muutaman tunnin tms.), kun tiedät, että miehesi ei tule olemaan paikalla kuin joitakin viikonloppuja alussa.
Kyllä se siitä sitten helpottuu. Mies on tosiaan varmaan sitä miesten parhaimmistoa, etten heti luovuttaisi tuollaisessa vaiheessa.
Vai miesten parhaimmistoa :)
Ennen laitettiin aukkiin kaikki ylioppilaat, joten millä tavalla se yo-todistus kenestäkään "parhaimmistoa" tekee?
No nostan hattua miehellesi tekee sen mitä sadattuhannet intin käyneet ennen häntä,sivareille keskisormea mokomat paskahousut ja totaalit narunjatkeeksi.
Ei pysty aina valita mihin tehtäviin määrätään.