Miten syöt yksin ollessasi?
Joku viisas on kai joskus sanonut, että ihmisen todellisen sivistystason mittari on se, kuinka ihminen syö yksin ollessaan.
Miten Sinä siis syöt? Valkoinen pöytäliina, miljardi haarukkaa, veistä ja juomalasia - vai tölkkiruokaa suoraan tölkistä ja rouskutat kuivaa nuudelia?
Itse juuri mätin lautaselle vähän kaikkea mitä mieli teki ja jääkaapista löytyi. Nyt mietin minkä leffan tässä katselisin...
Nimim. Ruoka on vain välttämätön paha, eli polttoaineta.
Kommentit (33)
Ruokapöydän ääressä, haarukalla ja veitsellä tai lusikalla tarpeen mukaan. Samalla saatan lukea kirjaa, katsoa telkkaria tai kuunnella podcastia.
Olen vuosien mittaan harjaantunut nappaamaan leipäpaketista ja juustoviipalepaketista täsmälleen saman määrän siivuja. En siis tee valmiiksi kahdeksaa leipä-juusto-paria, vaan tuon pinot sohvalle ja paritan ne syödessäni. Harvoin pitää käydä hakemassa lisää juustoa.
Näin muuten tein tänäänkin, kun en viitsinytkään kokata kanapataa, vaikka olin varannut aineksetkin valmiiksi. Leipä ja juusto on nykyään tavallisin päivän pääateriani.
Muovikulhossa mikrotin pari päivää vanhaa, keitettyä halpismakaroonia, kaadoin valmista currrykastiketta ja jotain kasviseinespyöryköitä. Nautin ketsupin kanssa lukien läppäriltä vauvaa hirveässä krapulassa. Nyt juon ananaslonkeroa -jalassa colleget, hihaton, valkoinen wifebeater-paita, jolle tippui sitä currya - vähän pyyhin märällä vessapaperilla.
Vähän nolottaa.
M49 akateeminen
Erittäin vhh, eli lihaa/kalaa ja kasviksia. Muiden kanssa syödessä en halua tehdä mitään numeroa ruokavaliostani joten syön mitä eteen tulee. Toki esim lounaalla en syö leipää ja jotain perunaakin todella vähän, mutta en mainosta sitä että olen vhh:lla.
Kun puoliso on poissa, en juurikaan viitsi itselleni ruokaa laittaa. Syön jotain jääkaapista, yleensä meillä tehdään ruokaa 3 päiväksi ja pakatimessakin on valmiita annoksia. Tai sitten teen sen vakkarini, eli pieneen kattilaan tonnikalaa, kasvispakasteita ja makaroonia.
En tiedä, miten söisin, jos yksin eläisin. En ainakaan noin hyviä ruokia, mitä yhdessä tehdään. Tai puoliso tekee, minä pesen ja kuorin kasvksia.
Ihan normaalisti syön ruokapöydän ääressä. Tosin välillä vapaapäivinä tulee pidettyä sarjamaraton- ja leffailtoja jolloin teen lounaaksi-päivälliseksi-iltapalaksi pizzaa ja sitä tulee sitten syötyä telkkarin edessä sohvalla.
Asun yksin ja olen aina yksin.
Katan kauniisti, syön rauhassa ja kiinnitän huomion pieniin yksityiskohtiin: esim. leivälle minulla on aina oma leipälautanen.
Hyvin
Ja katan kauniisti
T- lapsi muutti kotoa jo 7 v uotta sitten, äippä 44 v
Ihan samalla tavalla kuin muidenkin seurassa. Useimmiten sohvalla ja jotain elokuvaa/sarjss katsellen. Ei meillä edes ole keittiössä ruokapöytää, joten pöydän ääressä tulee syötyä aniharvoin.
Ihan lautaselta. Ja haarukalla/lusikalla.
Syön haarukalla ja veitsellä tai lusikalla. Riippuu, mitä ruokaa on.