Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei pelkää työtä, hommia on kyllä tarjolla

Vierailija
14.09.2024 |

Duunitorissa on esim 46 levyseppähitsaajaa haussa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtionvarainministeriksi pääsee täysin ilman koulutusta ja osaamista. Meillä on siellä nytkin yksi oppisopimuksella, mutta tuntuu tekevän lähinnä tuhoa ja oppimiskäyräkin osoittaa kohti pohjaa. Lähinnä on keskittynyt silmälasien vaihtoon ja tokmannin rätteihin pukeutumiseen. Sen sijaan hitsarin ammatti on arvostettavaa työtä joka vaatii hyvää fyysistä kuntoa, tarkkuutta ja osaamista sekä koulutusta. Ei siihen voi ryhtyä kuka tahansa 

Mitä vähemmän koulutusta, sitä todennäköisemmin menestyy persujen poliitikkona. Jos on rikoksista tuomittu, se on eduksi. Päihdeongelma ei haittaa ja jos on taipumusta katuammuskeluun, ei haittaa. Jos ei ole empatiaa, se ei ole puute vaan etu. Pääasia, että raha on tärkeämpää ja työ menee terveyden edelle. Katukaupasta voi ostaa bentsoja, jos työpaikalla kohdellaan huonosti. 

Vierailija
42/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Mihin tahansa niistä varmaan otetaan 55-vuotias tradenomi.

Työtä pelkäämätön opettelee ammattitaidon. Esim oppisopimuksella.

Salli mun nauraa. En todellakaan 53 vuotiaana opettele enää mitään uutta ammattia. Mulle on aivan sama olenko vaikka työtön eläkeikään saakka.

Nonni, oikea asenne. Ei varmasti kukaan palkkaa eli lusmuilet sitten kansaneläkkeeseen asti.

Kyllä ja oikeen mielelläni. Olen tehnyt duunia 17 vuotiaasta alkaen ja välillä oli jopa kaksi työpaikkaa samaan aikaan, toisessa aamuvuoro ja toisessa iltavuoro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Mihin tahansa niistä varmaan otetaan 55-vuotias tradenomi.

Työtä pelkäämätön opettelee ammattitaidon. Esim oppisopimuksella.

Salli mun nauraa. En todellakaan 53 vuotiaana opettele enää mitään uutta ammattia. Mulle on aivan sama olenko vaikka työtön eläkeikään saakka.

Nonni, oikea asenne. Ei varmasti kukaan palkkaa eli lusmuilet sitten kansaneläkkeeseen asti.

Kyllä ja oikeen mielelläni. Olen tehnyt duunia 17 vuotiaasta alkaen ja välillä oli jopa kaksi työpaikkaa samaan aikaan, toisessa aamuvuoro ja toisessa iltavuoro.

Pidä vihdoinkin vapaat :) 

Vierailija
44/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin yksinkertaista. Minä en voi tehdä sitä työtä. Olen liian vanha ja sairas.

Vierailija
45/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomattomille levyseppähitsaajille on varmasti kysyntää. Harva nykynuori tekee niin paljon käsillään, että tuollainen ammatti olisi muutenkaan kovin nopeasti omaksuttavissa. 

Sit kun vielä saisi sen koulutuksen. Meillä on nuoria, jotka kävivät ammattikoulun suurin piirtein etänä, kiitos koronan. Ammattikoulutus on muutenkin ajettu alas, eikä lähiopetustunteja ole tarpeeksi. Työpaikoilla ei myöskään enää ehditä eikä haluta opettaa nuoria. 

Mutta ei se mitään, kun muualta tulee osaajia, jotka tekevät työt yhdeksällä eurolla tunti, vähän sinne päin. Ja pian koittavat taas ne ajat, kun meiltä lähdetään muualle tekemään paskaduunit minimipalkalla. 

Alaa piinannut ajoittainen työvoimapula taitaa edeltää koronaa. Amiksissa on opetuksen taso laskenut kyllä koko ajan sen jälkeen kun eräs koulutusministeri ajoi itsenäisen oppimisen lisäämistä. 

Vierailija
46/46 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomattomille levyseppähitsaajille on varmasti kysyntää. Harva nykynuori tekee niin paljon käsillään, että tuollainen ammatti olisi muutenkaan kovin nopeasti omaksuttavissa. 

Sit kun vielä saisi sen koulutuksen. Meillä on nuoria, jotka kävivät ammattikoulun suurin piirtein etänä, kiitos koronan. Ammattikoulutus on muutenkin ajettu alas, eikä lähiopetustunteja ole tarpeeksi. Työpaikoilla ei myöskään enää ehditä eikä haluta opettaa nuoria. 

Mutta ei se mitään, kun muualta tulee osaajia, jotka tekevät työt yhdeksällä eurolla tunti, vähän sinne päin. Ja pian koittavat taas ne ajat, kun meiltä lähdetään muualle tekemään paskaduunit minimipalkalla. 

Esimerkiksi Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE muistuttaa, että ammatillisen

Tämänkin vuoksi ihmettelen, miksi niin moni äänestää kokoomusta. Kuvittelin, että koulutus olisi ollut meidän ylpeytemme, mutta ehkä olin yksin sen ajatuksen kanssa ja siitä kannattikin leikata.