Mikä minussa on kun en kelpaa kumppaniksi?
Mistä saan tietää mikä on se syy?
Kaikki läheiset menee kihloihin ja on naimisissa ja on talot ja muut niinkuin normaalisti.
Olen kahden lapse yh. (sama isä) Sekö on oikeasti niin suuri ongelma? En koskaan ole etsinyt mitään elättäjää heille vaan kumppania. Lapset jo koulussa, joten ei edes rajota elämää enää niin paljon. Ei ole vaipparallia tai muuta enää. Elämän tyylistäni huomaa etten ole mikään tupakoiva masentunut äiti. (enkä tarkoita pahalla heitä kohtaan mutta kun nämä asiat on nostettu esille monessa yh keskustelussa). Kotini on aina siisti, käyn töissä, tienaan kohtalaisen hyvin, rakastan lapsiani ja olen aina hoitanut heidät hyvin, en ole työntänyt mummolaan jokaviikonloppu että pääsee juomaan, olen liikunnallinen ja myös lasten kanssa liikutaan.
Vai onko se lisäksi tämä ikä, kohta 30v jo.
Miehet kyllä kiinnostuu mutta tuntuu että olen aina kaikille varasuunnitelma. "olet ihana, toivottavasti nähdään pian" mutta kohta jo ghostataan ja viikonpäästä mies on parisuhteessa jonkun ihan erilaisen naisen kanssa.
En ymmärrä, itkettää kun ei uskalla enää edes tutustua kehenkään kun tietää miten käy. Haluan tietää mikä minussa on että voisin kenties korjata asian. Ja ei tarvitse sanoa että "ne eivät ole sinun arvoisia jos et kelpaa heille tuollaisenaan, et ole menettänyt mitään" Koska kaikki tekee näin minulle. Kaikki.
Kommentit (90)
Katsele vähän vanhempia miehiä. Niitä, joilla on jo takana samat asiat kuin sinulla. Harva 30-v. mies on nykyisin tuossa elämänvaiheessa, että isohkot lapset kotona jne. Plus heillä on aina se pelko, että vieraan miehen lapsille päätyy tavalla tai toisella elättäjäksi ja vastuunkantajaksi. Ja väärinhän se onkin.
Todennäköisesti AP yrittää liian tasokkaita miehiä, jotka luonnollisesti ovat vain seksin perässä.
Selvennyksenä:
En ole koko tätä 8vuotta jonka olen ollut yksin etsinyt ketään. Olen ollut vuosia ihan vain yksin lasten kanssa haluamatta edes suhdetta. Uudelleen deittailun aloitin viime joulukuussa. Sattumalta kun yksi mies tuli elämääni. Sen jälkeenkin kaikki on tullut sattumalta, eli en ole etsimällä etsinyt. Miehet tulleet juttelemaan jossain facebookissa kun nähnyt minut jossain (työ, harrastus tms vapaa-aika) tai vanhoja tuttuja jostain nuoruudesta. Aina ovat kovin kiinnostuneita ja kuitenkaan ei sitten ole ollut.
Ja jos mies ei voisi kuvitellakkaan suhdetta yh mammaan niin eikai se tulisi edes laittamaan viestiä tai lopettaisi jutun jo siihen kun kuulee että on lapsia jos ei ole tiennyt sitä tullessa juttelemaan. Kun nämähän ei ghostaa heti alussa vaan kun ollaan jo tapailtu muutamia kertoja.
*AP
No etsitkö itse lapsettomia vai yh-isiä? Jos ensimmäisiä niin harva ryhtyy isäpuoleksi kun on vielä hyvä mahdollisuus saada oma ydinperhe.
Olet liian nirso etkä huoli tavis miestä kanssasi suhteeseen. Ne jotka sinut ghostaa ovat niitä komeita miehiä jotka ei halua sitoutua naiseen. Varmaan löytyy heti tuhansia tavis miehiä jotka haluaa pitkän parisuhteen mutta naiset ei niitä miehiä halua koska ne ei ole rikkaita ja komeita. Tää on ihan yksinkertainen juttu. Suomessa on kuitenkin 600 000 sinkkumiestä ja 99% niistä on taviksia eikä tavis naisille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Selvennyksenä:
En ole koko tätä 8vuotta jonka olen ollut yksin etsinyt ketään. Olen ollut vuosia ihan vain yksin lasten kanssa haluamatta edes suhdetta. Uudelleen deittailun aloitin viime joulukuussa. Sattumalta kun yksi mies tuli elämääni. Sen jälkeenkin kaikki on tullut sattumalta, eli en ole etsimällä etsinyt. Miehet tulleet juttelemaan jossain facebookissa kun nähnyt minut jossain (työ, harrastus tms vapaa-aika) tai vanhoja tuttuja jostain nuoruudesta. Aina ovat kovin kiinnostuneita ja kuitenkaan ei sitten ole ollut.
Ja jos mies ei voisi kuvitellakkaan suhdetta yh mammaan niin eikai se tulisi edes laittamaan viestiä tai lopettaisi jutun jo siihen kun kuulee että on lapsia jos ei ole tiennyt sitä tullessa juttelemaan. Kun nämähän ei ghostaa heti alussa vaan kun ollaan jo tapailtu muutamia kertoja.
*AP
Edelleen, ne miehet näkevät, että olet ollut ilman kullia kauan. Tulevat muutaman kerran pökkäsemään yh-mammaa, koska helppo saanti. Eivät ne miehet ole olleet oikeasti sinusta kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
kahden lapsen yh nyt kieltämättä jo riittää yleensä
T. Miesvauva
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsia eikä se estäny ketään ihastumasta. Toisaalta olen aika itsenäinen ja kokeilen rohkeasti uusia juttuja minkä ansiosta elämä ei ihan hirveästi ole parisuhteesta kiinni. Ehkä se on jo itsessään viehättävää miesten mielestä. Tunnistan myös peruspelimiehet eli ghostaajiin ei tullut tuhlattua aikaa juuri lainkaan.
Sanoisin että kannattaa rakentaa upea elämä mitä rakastaa ilman miestä ja sen jälkeen Tinderissä katsoa kaksi kertaa keille sen tykkäyksen antaa.
Oletko siis löytänyt parisuhteen lapsellisena vai kuitenkin yhä sinkku? Paljonko ikä on, sehän ratkaisee tarjonnan ja pelimiesten määrän? Esim. +35 vapaana on vain pelimiehiä.
Yh on jo valintansa tehnyt. Älkää miehet ikinä alkako mihinkään vakavaan yhn kanssa. Viihdekäyttöönkin mielellään muita.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti AP yrittää liian tasokkaita miehiä, jotka luonnollisesti ovat vain seksin perässä.
Tasokas mies ei ikinä ole vain seksin perässä.
Häntäheikit voi incelin pikku mielessä olla tasokkaita, mutta muiden mielestä ne on luokatonta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tasoa laskee nämä asiat:
-Ylipaino
-Rumuus
-Lapset
-Mt ongelmat
Miehen tasoon taas vaikuttaa
-Ulkonäkö
-Koulutustaso
-Palkka
Pystyt luettelemaan asiat, jotka naisen tasoa laskevat. Eikös ne sanat ole miehellä?
Ja sitten juhlavasti lietteet miehen tasoon vaikuttavat asiat.
Ihan kuin mies olisi joku ihmemies ja nainen jotain ihan muuta.
Ei ole samat asiat.
Miehen tasoa laskee köyhyys/pienituloisuus,alle 180cm pituus, matala koulutustaso,rumuus ja ylipaino.
Miehen ja naisen tasoon vaikuttaa eri asiat. Ei naisen tasoon vaikuta palkka tai koulutustaso kun taas miehen tasoon nuo asiat vaikuttaa merkittävästi.
Ennemmin huolisin hyvin koulutetun ja hyvin tienaavan eronneen äidin kumppaniksi kuin lapsettoman tyhjäpään. Tietysti se lapseton ja koulutettu nainen olisi paras.
Syy on siinä kun on jo perustettu perhe. Valitettavasti ne mahdollisuudet uuteen suhteeseen kapenee melkoisesti tai jopa kokonaan. Pelkkä tapailu suhde jonkun toisen perheellisen kanssa voisi tulla kyseeseen niin kauan kun lapset asuvat kotona. Jotkut ovat uskaltaneet kaksi eri perhettä yhdistää. Se vaatii kyllä paljon tilaa että kaikki saavat omaa rauhaa ettei ole täysi katastrooffi.
Vierailija kirjoitti:
No etsitkö itse lapsettomia vai yh-isiä? Jos ensimmäisiä niin harva ryhtyy isäpuoleksi kun on vielä hyvä mahdollisuus saada oma ydinperhe.
30-vuotiaalle miehelle mahdotonta, jos ei osaa edes seurustella. Katsos muilla on siinä yli 10 vuoden etumatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsia eikä se estäny ketään ihastumasta. Toisaalta olen aika itsenäinen ja kokeilen rohkeasti uusia juttuja minkä ansiosta elämä ei ihan hirveästi ole parisuhteesta kiinni. Ehkä se on jo itsessään viehättävää miesten mielestä. Tunnistan myös peruspelimiehet eli ghostaajiin ei tullut tuhlattua aikaa juuri lainkaan.
Sanoisin että kannattaa rakentaa upea elämä mitä rakastaa ilman miestä ja sen jälkeen Tinderissä katsoa kaksi kertaa keille sen tykkäyksen antaa.
Oletko siis löytänyt parisuhteen lapsellisena vai kuitenkin yhä sinkku? Paljonko ikä on, sehän ratkaisee tarjonnan ja pelimiesten määrän? Esim. +35 vapaana on vain pelimiehiä.
Höpö höpö, tuossa 35+ iässä alkaa olla jo niitä toisella kierroksella olevia ihan asiallisia miehiä ja naisia, joilla on takana ehkä se yksi pidempi parisuhde ja avioliitto, ehkä lapsia jne. Osa haluaa pitää hetken taukoa ennen kun alkavat katselemaan uutta suhdetta, mutta se on ihan paskapuhetta, ettäkö tuon ikäisistä ei löytyisi ihan kunnollisia kumppaniehdokkaita.
Sinun ei olisi kannattanut erota. Silloin tuota ongelmaa ei olisi.
Moni yh-äiti tarvii pelastajaa, joka tulisi parisuhteen kautta. Tämä on surullista, mutta ymmärrettävää. Moni mies ei vaan ole tähän valmis
Taidan alkaa miettimään tuota tylsyys asiaa. Koska saatan todellakin olla liian tylsä tavallinen.
Tai sitten vaan ihastun vääriin miehiin. Mutta en ole ikinä voinut vaikuttaa siihen. Vanhempi mies kelpaisi oikein hyvin. Mutta ei ole kukaan vanhempi tullut juttelemaan enkä itsekkään tiedä ketään sinkkua sellaista. Tinderiin en mene, että mieluummin sitten olenkin yksin.
*AP
Me lukijat, tuntemattomat ihmiset emme voi tietää mikä vika on ihmisessä, jota emme tunne henkilökohtaisesti.
Henkilö pitäisi tuntea pidempään, jotta voisi sanoa mikä mättää.
Lapset eivät välttämättä ole este, mutta pienet tai kouluikäiset aiheuttaa säätöä ja se voi olla monelle liikaa. Moni voi haluta olla vapaa kahleista
Tungetaanpa nyt jo nämä tasoteoriat sinne mustaan aukkoon, minne ne kuuluu. On aika pieni osa ihmisistä, jotka näihin uskovat ja lähinnä hekin elävät jotain Internetin ihmemaailmaelämää vailla mitään käsitystä tosielämästä ja parisuhteista. Joo, jos ääripäähän mennään, niin pitkäaikaistyötön hygieniastaan huolehtimatom ja täysin koulutukseton juoppo miehenrahjus ei ole varmasti parisuhdemarkkinoilla sitä ykköslaatua, mutta toisaalta jos se laatikkoleukainen aivokirurgiastronautti on ajatusmaailmaltaan aivan perseläpi, niin ei hänelleköön kovin kummoista tai tasapainoista parisuhdetta pääsääntöisesti ole tarjolla. Ei naiset vaan toimi parisuhdetta muodostaessa tuolla yleistävällä äändryytattimonikenttäajattelulla.