Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurperheen ratkaisu eron jälkeen: Ostimme lapsille kerrostaloasunnon, jossa me aikuiset asumme vuorotellen

Vierailija
13.09.2024 |

Heidi Jämsä ja hänen entinen puolisonsa tekivät eron jälkeen poikkeuksellisen ratkaisun: he ostivat viidelle pojalleen pysyvän kodin, ja vanhemmat asuvat vuorotellen omissa asunnoissaan. Tämä toimii niin hyvin siksi, että me vanhemmat olemme hyvissä väleissä, helsinkiläinen Heidi, 43, sanoo.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset kerrostaloon ja vanhempi omakotitalossa? Vai siis miten? Miksi lapsi ei saa olla rivitalossa tai ok-talossa. Entä luhtitalo.

Vierailija
22/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureilla on vastaava systeemi, tosin eron jälkeen päättivät pitää omakotitalon ja vuokrasivat yhteisen yksiön jossa vanhemmat vuoroviikoin asuvat. Lapsilla pysyi sama koulu ja kaveripiiri. Ja erosta huolimatta vanhemmat ovat hyvissä väleissä. Sivusta tätä lähes vuoden seuranneena vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

Mä en sietäisi sitä, että mä jakaisin kodit ex-mieheni kanssa, eikä mulla olisi mitään yksityisyyttä. Viekö molemmat sitten uudet kumppaninsa siihen yksiöön ja paneskelevat vuoroviikoin samassa sängyssä?

Kiva kahdesta eri asunnosta siivota exän paskarantuja pöntöstä.

Lapset siivoavat omakotitalon aina ennen vanhemman vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureilla on vastaava systeemi, tosin eron jälkeen päättivät pitää omakotitalon ja vuokrasivat yhteisen yksiön jossa vanhemmat vuoroviikoin asuvat. Lapsilla pysyi sama koulu ja kaveripiiri. Ja erosta huolimatta vanhemmat ovat hyvissä väleissä. Sivusta tätä lähes vuoden seuranneena vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

Mä en sietäisi sitä, että mä jakaisin kodit ex-mieheni kanssa, eikä mulla olisi mitään yksityisyyttä. Viekö molemmat sitten uudet kumppaninsa siihen yksiöön ja paneskelevat vuoroviikoin samassa sängyssä?

Siivoavatko sen yksiönkin?

Vierailija
24/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei pysty noin tekemään. On mentävä lasten kahteen eri kotiin. 

Vierailija
25/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olisi hyvä käytäntö monelle muullekin eronneelle, lapsille pysyvä koti jossa aikuiset asuisivat vuoroviikoin. Edellyttää tietysti että molemmat ovat vanhemmiksi kykeneviä ja pystyvät kommunikoimaan keskenään sivistyneesti.

plus rahaa ostaa ylimääräinen asunto tai lyhentää velkaa

Vierailija
26/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä systeemi, on äidin koti on isän koti. 

Vierailija
27/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tehdään 5 lasta, ja sitten erotaan. Huh huh...ei mitään järkeä. Lapsiraukat.

Väkisinkö pitäisi yhdessä pysyä?

Ei elämä aina mene niin kuin on suunnitellut.

Tuohan on ihanteellinen ratkaisu kaikille osapuolille, lasten ei tarvitse kulkea kahden kodin väliä.

Vierailija
28/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sii

Yksiön jakaminen oli vain väliaikaista. Ilmeisesti miehellä on oma kämppä jossain, koska yksi lapsista asuu välillä yksiössä.

Vierailija
29/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä systeemi, on äidin koti on isän koti. 

Vuoroviikot toimivat ihan hyvin niin, että lapset ovat vuorotellen kotonaan isän luona ja kotonaan äidin luona. Vanhemmatkaan ei jatka liiton aikaisia riitoja kotitöistä ja kodin laskujen maksamisesta.

Vierailija
30/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonosti pitää mennä että haluaa erota kun lapset on vielä pieniä?

Mietipä sitä.

Vierailija
31/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan se ja sama. Pääasia, että lapsilla on koti ja kaverit ennallaan.

Vierailija
32/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on molemmille ok niin mikä ettei.

Vierailija
33/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan se ja sama. Pääasia, että lapsilla on koti ja kaverit ennallaan.

Riitelevät vanhemmat lasten etu?

Vierailija
34/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan niinkään ole, etteikö vanhempien hyvinvoinnilla ole mitään väliä eron jälkeen. Tietysti lasten kuuluu ykkösinä olla. Mä en kykenisi tuohon järjestelyyn, ja oman mielenterveyteni vuoksi erilliset kodit ovat ainoa järkevä ratkaisu.

Vierailija
35/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeetä.

Vierailija
36/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olisi hyvä käytäntö monelle muullekin eronneelle, lapsille pysyvä koti jossa aikuiset asuisivat vuoroviikoin. Edellyttää tietysti että molemmat ovat vanhemmiksi kykeneviä ja pystyvät kommunikoimaan keskenään sivistyneesti.

Hyvä käytäntö? Kenellä on varaa 3 asuntoon Suomessa ?

Siis 1,5 asuntoon, molemmilla eronneella vahemmalla on oma asunto ja sen lisäksi tuo lasten asunto, jossa vuorottelevat ja jonka sitten varmaan maksavat puoliksi. Tuskin sentään exän omaa kämppää kumpikaan kustantaa.. 

Mutta joo, ei tietysti ihan kaikilla siihenkään ole varaa ja lisäksi vaatii sen, että täytyy olla melkolailla hyvät välit exään, että tuollainen kuvio toimii. Lasten kannaltahan se tietenkin on ihanteellinen ratkaisu, heillä on yksi pysyvä koti, eikä tarvitse muuttaa edestakaisin.

Vierailija
37/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain äiti on äänessä? Miksei miestä haastateltu tai lapsia? Sama kuvio toistuu aina kun lehdissä on juttu asumisesta.

Niinpä. Selitellään epäonnistuminen muka onnistumiseksi.

Vierailija
38/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin tehdään 5 lasta, ja sitten erotaan. Huh huh...ei mitään järkeä. Lapsiraukat.

Väkisinkö pitäisi yhdessä pysyä?

Ei elämä aina mene niin kuin on suunnitellut.

Tuohan on ihanteellinen ratkaisu kaikille osapuolille, lasten ei tarvitse kulkea kahden kodin väliä.

Oman vastuunsa pakoilija vetoaa noihin kahdessa ekassa kappalessa sanottuun. 

Vierailija
39/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonosti pitää mennä että haluaa erota kun lapset on vielä pieniä?

Mietipä sitä.

Sarjapettäjät tekevät tuota toistuvasti. Kaikista pohjasakkaa olevat salasuhteilevat naisen ollessa raskaana.