Onko työttömällä oikeus asua Hesoissa?
Kommentit (100)
On oikeus asua pk-seudulla. Synnyin täällä ja koko ikäni asunut täällä. Ei ole ajokorttia.
50+
No itse asuin ainakin velattomassa omistusasunnossa. Ei asumistukea, ei toimeentulotukea. Ainoastaan työmarkkinatuki + vuokratulo sijoitusasunnosta. Mitä sinä omistat?
Ei. Heti kun joudut lomautetuksi tai irtisanotuksi, sinun pitää samana päivänä muuttaa Keravoihin.
Vierailija kirjoitti:
Missä on Hesoi?
Heseissä, osa kutsuu tsadiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on Hesoi?
Hesoi on Hanoin naapurikaupunki, olen sen tällä palstalla jo moneen kertaan infonnut!
Vid Hanoi finns Kraanoi. Det skulle peka på Raumo området.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä Heseissä.
Liikehuoneistoissa asuminen on kielletty.
Voi kuule tsadi on kaukana liikehuoneistojen tasosta
Hesoi = kaupunki Kiinassa, ei tarkoita Helsinkiä
Hese = Hesburger, ei tarkoita Helsinkiä
Eli kun työttömyys koittaa, ilmoitetaan lapsille että hyvästelkää kaverit ja koulu, nyt lähdetään Lievestuoreelle? Puoliso kans irtisanoutuu töistään että päästään muuttamaan nopeasti jonnekin muualle. Ystävät, vanhemmat ja muu perhe, niistä viis. Sinne sitten maaseudulle syrjäytymään ja etsimään siellä olemattomia töitä - mutta onpahan halpaa asumista.
Joo, olen työtön, asun Helsingissä, eikä mulla ole aikomustakaan muuttaa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokainen saa päättää missä asuu, tämä lukee ihan laissa.
Voi toki päättää, jos sitten myös hyväksytään korkeampi hintataso, eikä tukia makseta yhtään enempää kuin halvemmalla seudulla. Ja jos ei muutamaan vuoteen pysty työllistymään tai oppimaaan kieltä, muutto halvemmille alueille tai tuet seis.
Jankuti, jankuti
Vierailija kirjoitti:
Hesoi = kaupunki Kiinassa, ei tarkoita Helsinkiä
Hese = Hesburger, ei tarkoita Helsinkiä
Molemmat väärin
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä lakimme antaa vapauden valita itse missä haluaa asua. Jos minä saisin päättää siirrettäisiin tuottamattomat yksilöt halvempien neliöiden alueelle.
Sinä et saa päättää joten se siitä.
Vierailija kirjoitti:
On oikeus asua pk-seudulla. Synnyin täällä ja koko ikäni asunut täällä. Ei ole ajokorttia.
50+
Sama homma. Lisäksi oman alan työt ovat täällä, jos ovat. Yleensä olen saanut muutaman työttömyyskk jälkeen töitä (tämä taitaa olla neljäs kerta työttömänä yli 20 v työuran aikana). Lisäksi perhe, yläastelainen, lukiolainen ja työssäkäyvä puoliso asuvat täällä, joten yksinkö lähtisin jonnekin, missä ei edes ole töitä (ja maksaisin vuokraa toisesta asunnosta, kun omassakin olisi tilaa)?
Kukaan täältä kotoisin oleva ei sano asuvansa hesoissa tai statissa. Ovat juuri jostain Vetelistä kotoisin olevia siellä asuvia tai sieltä pois muuttaneita. Jotkut vanhan koulukunnan helsinkiläiset voivat puhua Stadista, mutta ei Stati tai Hesa.
Työttömllä on oikeus asua missä haluaa, mutta onko meillä muilla velvollisuus maksaa asuminen missä tahansa?
perustuslaki turvaa vapaan liikkumisen, ja sitähän mariinin rikoskopla rikkois sitä lakia sulkiessaan uudenmaan jonkun kevyen flunssa aallon aikana. ketäänhän ei ole tuomittu moisesta rötöksestä. enemmän olisin kiinnostunut siitä, että kuka normaali haluaa asua jossain kaupungissa? nehän on gettoja kaikki täällä pohjolan perukoilla. ei siellä tapaa yhtään kunnollista ja päästä normaalisti toimivaa ihmistyyppiä. nehän äänestää siellä vihreitä, jotka vihaavat kaikkia muita. tämä jo selittää sen, ettei pää toimi terveen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on Hesoi?
Hesoi on Hanoin naapurikaupunki, olen sen tällä palstalla jo moneen kertaan infonnut!
Ei ole.
Työttömillä, syrjäytyneillä ym ei ole mitään mahista asua muualla kuin hesoissa, on kuitenkin julkinen liikenne ym ja ainakin muita ihmisiä. Ei ne kela ja sossu maksa sen enempää köyhälle jänkhällä kuin hesoissakaan. Mitä kaikkea nämä kuvatut asuinseudut sitten kenellekkin tarkoittavat.
Oikeus on, mutta velvollisuutta ei ole. Onneksi.