Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni ei pidä juuri mitään yhteyttä. Muilla samaa?

Vierailija
12.09.2024 |

Me emme ole koskaan olleet missään riidoissa, vaan välimme ovat hyvät. Silti hän ei pidä mitään yhteyttä ellen pidä häneen. Voi mennä puolikin vuotta etten kuule hänestä, vaikka asumme samassa kaupungissa. Se on sääli, koska hän on kuitenkin mukava ihminen (kuten itsekin olen). Olemme vain jotenkin etääntyneet ja vieraantuneet. Kun tapaamme, ei ole mitään puhuttavaa. Ja kun ei ole mitään sanottavaa, niin yhteydenpito jää. Asia harmittaa minua paljon! Onko muilla samaa? Mitähän tälle voisi tehdä? 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna siskon olla rauhassa ja älä häiritse häntä, jos ei kerran yhteyttä halua pitää. 

Parempi pitää edes vähän yhteyttä kuin antaa välien katketa kokonaan.

No jos toista ei kiinnosta, niin miksi häiriköidä? 

Mistä tuon häiriköinnin tähän repäisit? Eiköhän aikuinen ihminen osaisi sanoa, jos kokisi siskonsa yhteydenotot häiriköinniksi.

Jos toinen ei halua ottaa yhteyttä, niin antaa olla vaan. 

Vierailija
22/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna siskon olla rauhassa ja älä häiritse häntä, jos ei kerran yhteyttä halua pitää. 

Ei kai se nyt häiriköimistä ole, jos pari kertaa kuussa vaikka kuulumisia kyselisi. Kun ei meistä kumpikaan ole ilmaissut, että ei haluaisi olla yhteyksissä. Ap

Siskosi on aika hyvin ilmaissut, ettei halua olla yhteyksissä, jos et kuule hänestä puoleen vuoteen mitään ellet sinä ota häneen yhteyttä. Eikö mene jakeluun? 

Miten niin? Musta on ainakin kiva tavata välillä veljeäni, vaikka joskus tapaamisten välillä menee yli vuosi emmekä pidä muuten yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä siskooni, joka aina valittaa vaikeuksiaan. Juu, vain hänellä on oikeasti vaikeaa elämässä. Ja kyselee sitten jos vaikka saisi ilmaisen kyydin sinne ja tänne ja vaikka vähän rahaa "lainaksi". Maksaa kun jaksaa (ei jaksa).

Vierailija
24/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä yhteyttä siskooni, joka aina valittaa vaikeuksiaan. Juu, vain hänellä on oikeasti vaikeaa elämässä. Ja kyselee sitten jos vaikka saisi ilmaisen kyydin sinne ja tänne ja vaikka vähän rahaa "lainaksi". Maksaa kun jaksaa (ei jaksa).

Kuulostaa ikävältä. Meillä ei ole tästä kuitenkaan kyse, olemme molemmat taloudellisesti ihan hyvin toimeen tulevia eikä kumpikaan ole isoissa vaikeuksissa eikä valittavaa tyyppiä muutenkaan. Minä kun olen se isosisko, niin ehkä minä kuuntelen enemmän hänen vaikeuksia kuin kerron hänelle omistani. Ap

Vierailija
25/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vähän sama tilanne, mutta sisaruksia useampi. Vähän yhteydenpitoa tai ei ollenkaan. Muilla perheet, itsellä ei. En ole nähnyt osaa moneen vuoteen, vaikka haluaisin. Ei me kuitenkaan riidoissa olla. Kärsin tästä, mutta en jaksa yksipuolistakaan yhteyttä pitää enää. Antaa sitten olla. 

Vierailija
26/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä yhteyttä siskooni, koska hän ei ole minusta kivaa seuraa enkä viitsi yhteisen geeniperimän takia kiusata itseäni. Ei sitä kaikkien kanssa vaan viihdy ja se on ihan ok.

Vierailija
27/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä yhteyttä siskooni, koska hän ei ole minusta kivaa seuraa enkä viitsi yhteisen geeniperimän takia kiusata itseäni. Ei sitä kaikkien kanssa vaan viihdy ja se on ihan ok.

Mitä hän sitten tekee niin, että hän tuntuu ikävältä seuralta?

Vierailija
28/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon häiriköinnin tähän repäisit? Eiköhän aikuinen ihminen osaisi sanoa, jos kokisi siskonsa yhteydenotot häiriköinniksi.

Jos toinen ei halua ottaa yhteyttä, niin antaa olla vaan. 

Mutta jos molemmat ajattelee toisesta näin, niin sittenhän kumpikaan ei ota yhteyttä. Vaikka molemmat ehkä haluaisi.

Vierailija
29/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tyyppi tuo häiriköimisestä jankkaaja, ei aloituksesta saa mitenkään sellaista kuvaa, että joku häiriköisi tai kärsisi häiriköinnistä.

Vierailija
30/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut että hän on erityisesti ikävää seuraa tai että hän tekisi mitään erityistä. On sinullakin varmaan ympärilläsi paljon ihmisiä, joiden kanssa kemiat ei vaan kohtaa, eikä se ole kummankaan vika.

Olemme esimerkiksi kiinnostuneita täysin eri asioista. Ei oikein löydy puhuttavaa. Arvomme ovat erilaiset, näemme ihmiset ja maailman erilaisten lasien läpi. Jos minulle tapahtuu jotain kivaa, ei koskaan ole tullut olo että haluaisin jakaa uutiset siskolleni. Siinä kaikki, ei mitään draamaa.

Vierailija
31/101 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut että hän on erityisesti ikävää seuraa tai että hän tekisi mitään erityistä. On sinullakin varmaan ympärilläsi paljon ihmisiä, joiden kanssa kemiat ei vaan kohtaa, eikä se ole kummankaan vika.

Olemme esimerkiksi kiinnostuneita täysin eri asioista. Ei oikein löydy puhuttavaa. Arvomme ovat erilaiset, näemme ihmiset ja maailman erilaisten lasien läpi. Jos minulle tapahtuu jotain kivaa, ei koskaan ole tullut olo että haluaisin jakaa uutiset siskolleni. Siinä kaikki, ei mitään draamaa.

Voisi kai sitä silti välillä jotain yhteyttä vähän pitää?

Vierailija
32/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti voisi, mutta tuntuisi kyllä tosi epärehelliseltä ja teennäiseltä kysellä kuulumisia, jos ei kiinnosta. Toivon myös, ettei kukaan pidä minuun yhteyttä pelkästä velvollisuudentunnosta.

Vierailija
33/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kanssa ei olla tekemisissä. Ei kutsunut omiin häihinkään minua eikä ole tullut esim lapseni rippjuhlaan, kun oli muuta. Nyt kun vanhemmat on kuolleet niin ei olla tekemisissä. Joskus puolen vuoden välein laittaa kuulumisviestin. Olen aika varma, että vaimonsa patistaa laittamaan. 

Vierailija
34/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,ja mikä olikaan ongelma?

Vierailija
35/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen kanssa ei olla tekemisissä. Ei kutsunut omiin häihinkään minua eikä ole tullut esim lapseni rippjuhlaan, kun oli muuta. Nyt kun vanhemmat on kuolleet niin ei olla tekemisissä. Joskus puolen vuoden välein laittaa kuulumisviestin. Olen aika varma, että vaimonsa patistaa laittamaan. 

Jotenkin surullista.

Vierailija
36/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän minua häiriöksi koe, ja meillä on hyvät välit. Ei hän mitenkään kai halua olla pitämättä yhteyttä, yhteydenpito vain jää. Onko vaikea ymmärtää, että haluaisi olla tekemisissä enemmän siskonsa kanssa? Ei siinä minusta mitään outoa ole. Ap

No laita itse viestejä siskollesi sitten. Ei siinä todennäköisesti ole muuta taustalla kuin että hän on huono ottamaan ensiksi yhteyttä.

Vierailija
37/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen arvomaailma, persoonallisuus eikä muuta yhteistä kuin sukulaisuus? Kohteleeko suku teitä samanarvoisesti? Joskus mollattu jää omasta halustaan perheen ulkopuolelle. Ei sitä väkisin tartte yhteyttä pitää. Aina on joku syy, vaikka ei riidoissa oliskaan.

Vierailija
38/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa kun suomessa ollaan menty tähän, perheet eivät ole yhtenäisiä.

Sitten kun on joku tapahtuma, häät, ripppijuhlat tms kutsutaan kylään, muuten ei juuri pidetä yhteyttä.  Kuitenkin perhe olisi voimavara elämässä, henkisesti ennenkaikkea.

Vierailija
39/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa kun suomessa ollaan menty tähän, perheet eivät ole yhtenäisiä.

Sitten kun on joku tapahtuma, häät, ripppijuhlat tms kutsutaan kylään, muuten ei juuri pidetä yhteyttä.  Kuitenkin perhe olisi voimavara elämässä, henkisesti ennenkaikkea.

Osa perheistä varmasti on ja toiset perheet sitten ei. Musta on fiksua valita itselleen sellainen lähipiiri, joka aidosti tukee ja haluaa itselle hyvää, ja joita voi itse aidosti kunnioittaa. Siihen ei tarvitse yhteisiä geenejä. En ole itse siskoni kanssa tekemisissä, mutta minulla on hyvin lämmin ja tiivis ystäväpiiri, joka varmasti on suurempi voimavara kuin teennäinen ja pakotettu suhde biologiseen siskoon.

Vierailija
40/101 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole puoleen vuoteen yhteyksissä on syytä myös sinussa.