Lasten isä uhkailee taas poliisilla
Olen yh, exä saa tavata jokatoisen viikonlopun lapsia. On ongelmainen ihminen, hyvin narsistinen ja olen kyllästynyt kun hän luulee voivansa sanella ja määrätä kaikesta.
Nyt sunnuntaina pienempi lapsista, 9v, haluaa lähteä kanssani toiseen kaupunkiin ja hakisin tytön jo päivällä isältään. Tähän asti tuo isä on aika yksipuolisesti päättänyt mihin aikaan hakee lapset ja mihin aikaan minä saan hakea häneltä. Tuomarin päätöksessä kuitenkin lukee, että vanhemmat yhdessä sopivat kellonajoista.
Tämä ei kuitenkaan toimi yhtään koska nyt isä on kieltämässä lasta lähtemästä mukaani sunnuntaina. Niin minä sitten sanoin hänelle, että minä päätän mihin aikaan hän saa hakea perjantaina.
Hän uhkailee nyt poliisilla, että soittaa poliisit paikalle jos en anna hänen hakea lapsia silloin kun hän tulisi hakemaan. Mutta eikai poliisia kiinnosta, koska mitään tarkkaa kellonaikaa ei ole missään papereissa kirjallisena.
Ex menetti lähihuoltajuuden ihan syystä. Hän oli aikoinaan saanut peloteltua itseeni niin paljon, että annoin hänen saada lähihuoltajuuden kun erosimme. Nyt vuosien jälkeen, menin oikeuteen, vaikka yritin viimeiseen asti karttaa sinne menoa. Voitin ja hän menetti huoltajuuden.
Hän ei omilla tapaamis viikonlopuillaan edes vietä aikaa lasten kanssa. Usein tää 9v on yötä jonkun naapurin lasten luona isällään ollessa.
Pitäisikö mun antaa vaan olla ja antaa exän päättää yksin. Tämä käynti toisessa kaupungissa on tärkeä lapselle. Hän on saanut itse päättää, en ole yrittänyt pakottaa. Mutta kiusallaan tuo ex ei nyt ole päästämässä.
Kommentit (42)
Tapaamiset menee lasten ehdoilla, koska tapaaminen on lapsen oikeus, ei velvollisuutta.
Millä tarkalleen mies uhkailee poliiseilla? Että soittaa poliisit jos lapsi lähtee hänen luotaan hänen mielestään väärään kellonaikaan? Soittakoon vaan. Mutta eipä siitä mitään seuraa, koska poliisi ei ole se henkilö joka siirtää lapset vanhemmalta toiselle tapaamisiin tai tapaamisista. Johan olisi perjantaisin ja sunnuntaisin poliiseilla kiirettä jos pitäisi kaikki tapaamishaluttomat lapset siirtää poliisivoimin.
Lainaukset toimii huonosti. En ole siis ap vaan vastaan tuohon, että milläs pakotat 9-vuotiaan tapaamaan isäänsä, jollei hän halua. No, en millään, mutta en minä silti voinut tapaamista estää.
Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa ja hoidin asian niin, että kerroin isälle lapsen mielipiteen ja kysyin, mitä mieltä hän on. Sovittiin, että lapsi on viikonlopun puoliksi molempien luona. Eli meni isälleen, mutta tuli sieltä aiemmin pois, jotta pääsi kaverilleen.
Toinen vaihtoehto olisi, että lapsi olisi ollut isän luona koko viikonlopun ja sieltä käsin nähnyt kaveriaan. Omavaltaisesti en voi mennä sanomaan etälle, että lapsi ei tule sun luo. Itse siinä joutuu sitten huonoon valoon.