Mäkkärissä myyjä ei osannut suomea
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väliäkö sillä kun annosten nimet on kuitenkin englantia.
Itse käännän ja sanon ne suomeksi,koska suomea täällä puhutaan.
No käännäppä mulle vaikka Douple quarter ponder.
Tai McFeast.
Mara sai viime neuvottelukierroksella TES:iin pykälän, että suomen kieltä ei enää tarvita. Ota tai jätä.
Tuohan on ihan normaalia monissa ravintoloissa, jotka eivät ole pikaruokaloita. Vain englanniksi palvelu ja listat. Kohta sama homma kaikissa sairaaloissa ja hoitolaitoksissa. Harmittaa niiden suomalaisten puolesta, jotka eivät pysty asioimaan muulla kielellä. Lisäksi sote-puolella tuo on laitonta, kun on lakisääteisistä palveluista kyse, mutta näin vain sitä jo nyt tapahtuu.
Menitkö sinne juttelua varten?
Itse tilaan näytöltä, maksan kortilla ja katson, Millon on numerolla valmiina, haen tiskiltä. En tarvii mitään kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse puhun muitakin kieliä mutta periaatteesta en asioi paikoissa jossa ei saa suomenkielistä palvelua eikä voi maksaa rahalla! Pitäkää tunkkinne.;)
Et varmaan matkaile ulkomailla? Siellä ei saa suomenkielistä palvelua kuin mahdollisesti Virossa ja joissain etelän turistikohteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väliäkö sillä kun annosten nimet on kuitenkin englantia.
Itse käännän ja sanon ne suomeksi,koska suomea täällä puhutaan.
Miten sinä käännät esim. Big Mac:in suomeksi? Ihan uteliaisuuttani kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa ? Kaikkialla ei osata suomea.
Suomessa ilmeisimmin, kun asia ihmetyttää.
Ei osannut tuolla Tennispalatsin kanaravintolassakaan. Suomea. Enkkua kyllä.
Me kadotaaaaaaaaaaaaaaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhee nyt.
Missä maassa tää mäkkäri oli?
Kylläpä olet ääliö.
Ei tunnu kivalta omassa maassa, kun menee asioimaan, eikä asiakaspalvelusta saa omalla kielellä palvelua. Se on oikeasti ihan totta tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhee nyt.
Missä maassa tää mäkkäri oli?
Daiju olet.😳😳😳
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan näytöltä, maksan kortilla ja katson, Millon on numerolla valmiina, haen tiskiltä. En tarvii mitään kieltä.
Et ees syömiseen?🤭🤭🤭
Niin joo. Onhan sulla hampaat.
Ihan perus pk seudulla. Eivät osaa suomea mäkkärissä, hesessä, burker kingissä, pizzeriassa, jossain etnisissä kaupoissa. On se kumma kun ei omassa maassa saa äidinkielellään tilattua / ostettua. Eikä näiden englantikaan ole parhaasta päästä, ota siinä sitten selvää kun vääntävät rikkinäistä englantia vahvalla aksentilla.
Jos tämä oli Suomessa,älysit varmasti reklamoida ja jättää palautetta? Toivottavasti vaadit edes jonkun muun paikalle ottamaan tilauksen. Itse en mäkissä asioi,jenkkisaastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan näytöltä, maksan kortilla ja katson, Millon on numerolla valmiina, haen tiskiltä. En tarvii mitään kieltä.Et ees syömiseen?🤭🤭🤭
Niin joo. Onhan sulla hampaat.
Mussuttaa, muttei maistu. Kieli on kyllä tärkeä ruokailussa, vaikka tilastokin koneelta ja hakisitkin tiskiltä ummikkona. 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan e-passilla joten tiskille on mentävä. Se on semmoinen työsuhde-etu. Kela-goldilla maksavat toki ei tätä ymmärrä. Ei tarvii mitään kieltä, eikä mitään rahaa. :)
No käännäppä mulle vaikka Douple quarter ponder.